ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    İBN SİNA FEL633 GÜZ-BAHAR 3+0 Üniversite S 8
    Öğrenme Çıktıları
    1-İslam felsefesinin, felsefe tarihi içerisindeki önemini tartışır.
    2-İslam felsefesinin büyük filozofları hakkında tartışır.
    3-İslam felsefesini Batı felsefesiyle karşılaştırır.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)12560
    Ödevler20250100
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)2012020
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6012020
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   242
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     8,07 ---- (8)
    Dersin AKTS Kredisi   8
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Prof. Dr. İsmail HANOĞLU
    Dersi Verenler

    1-)Profesör Dr. İsmail Hanoğlu

    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. İbn Sina. (2005)., Metafizik II, (Kitabu`ş-Şifâ, el-İlâhiyyât), çev., Ekrem Demirli-Ömer Türker, İkinci Basım, İstanbul: Litera Yayınları
    Yardımcı Kitap YK1. Bayrakdar, M. (2012), İslâm Felsefesine Giriş, Ankara:Türkiye Diyanet Vakfı Yayınları.
    Dersin Amacı Öğrencinin, İbn Sina metafiziğini ve bu metafiziğin İslam düşüncesi ve Batı düşüncesi üzerindeki etkilerini öğrenerek onları analiz edebilecek ve yorumlayabilecek derin kavrayışa ulaşmasını sağlamaktır.
    Dersin İçeriği İbn Sina`nın metafiziğinin temel ünitelerini ve problemlerini tanımayı hedeflemektedir.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Belli başlı filozoflar ve düşünce akımlarına ilişkin bilgiye sahip olur -
    2 Felsefi kavram ve problem bilgisine sahip olur. 4
    3 Felsefi soruşturma bilgi ve becerisini geliştirir. 5
    4 Felsefi metin analizi yapma becerisi edinir. -
    5 Argümanların tutarlılık ve geçerliliklerini denetleme ve gösterme becerisi edinir. 3
    6 Yazılı ve sözlü olarak felsefi problem oluşturma, geliştirme, savunma ve ifade etme becerisi edinir. -
    7 Yaşam boyu öğrenme becerisini artırır. -
    8 Felsefi, bilimsel ve kültürel açıdan insanlık tarihindeki büyük gelişim ve değişimleri tanır. -
    9 Tarihsel ve kuramsal açıdan felsefi problem ve konuları birbiriyle ilişkilendirme becerisi edinir. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster