Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Dersin genel tanımı
|
|
2
|
Osmanlı bürokrasisinin oluşumu
|
K-2 Carter Findley`in Osmanlı İmparatorluğunda Bürokratik Reform kitabından önerilen kısımların okunması.
|
3
|
Osmanlı yazışma sistemi
|
K-2 Carter Findley`in Osmanlı İmparatorluğunda Bürokratik Reform kitabından önerilen kısımların okunması.
|
4
|
Tanzimata kadar gelen süreç
|
K-2 Carter Findley`in Osmanlı İmparatorluğunda Bürokratik Reform kitabından önerilen kısımların okunması.
|
5
|
Tanzimat sonrası Osmanlı bürokrasisi
|
K-2 Carter Findley`in Osmanlı İmparatorluğunda Bürokratik Reform kitabından önerilen kısımların okunması.
|
6
|
Bab-ı Asafi
|
K-2 Carter Findley`in Osmanlı İmparatorluğunda Bürokratik Reform kitabından önerilen kısımların okunması.
|
7
|
Bab-ı Defteri
|
K-2 Carter Findley`in Osmanlı İmparatorluğunda Bürokratik Reform kitabından önerilen kısımların okunması.
|
8
|
Osmanlı diplomatiği
|
K-2 Carter Findley`in Osmanlı İmparatorluğunda Bürokratik Reform kitabından önerilen kısımların okunması.
|
9
|
Son donem Osmanlı diplomatiği
|
K-2 Carter Findley`in Osmanlı İmparatorluğunda Bürokratik Reform kitabından önerilen kısımların okunması.
|
10
|
Osmanlıda modern arşivcilik
|
K-2 Carter Findley`in Osmanlı İmparatorluğunda Bürokratik Reform kitabından önerilen kısımların okunması.
|
11
|
Hazinei evrakın kuruluşu
|
K-2 Carter Findley`in Osmanlı İmparatorluğunda Bürokratik Reform kitabından önerilen kısımların okunması.
|
12
|
Tanzimat ve arşivcilik
|
K-2 Carter Findley`in Osmanlı İmparatorluğunda Bürokratik Reform kitabından önerilen kısımların okunması.
|
13
|
Arşivciliğin diplomatik gelişimi
|
K-2 Carter Findley`in Osmanlı İmparatorluğunda Bürokratik Reform kitabından önerilen kısımların okunması.
|
14
|
Evrak tasnifi ve prövenans sistemi, Genel değerlendirme
|
K-2 Carter Findley`in Osmanlı İmparatorluğunda Bürokratik Reform kitabından önerilen kısımların okunması.
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi Hilal ÇİFTÇİ
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K-1. Özdemir,H., Osmanlı Devletinde Bürokrasi, Jan Reychman- Ananiasz Zajaczkowski, Osmanlı- Türk Diplomatikası El kitabı,
K-2. Findley,C., Osmanlı İmparatorluğunda Bürokrati Reform, Tarih Vakfı Yurt Yayınları, İstanbul.
|
Yardımcı Kitap
|
YK-1. Baltacı, C., İslam Paleografyası,Macar Asıllı Türk Tarihçisi ve Arşivist Lajos Feketenin Arşivciliğimizdeki Yeri
|
Dersin Amacı
|
Dersin temel amacı Osmanlı Devletinin kuruluşundan itibaren gelişen ve büyüyen bürokratik yapının incelenmesiyle Öğrencilere Osmanlı bürokrasisinin oluşumu ve ihtiyaca binaen gelişim süreci konusunda bilgi kazandırmaktır.
|
Dersin İçeriği
|
Bu dersin kapsamında, Osmanlı Devleti`nin kuruluşundan itibaren bürokrasinin oluşumu ve gelişim sürecinin anlaşılmasına yönelik çalışmalar yapılmaktadır.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Bilgi ve belge yönetimi alanında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahiptir ve bunu geliştirir.
|
5
|
2
|
Bağımsız ya da ekip üyesi olarak bilgi ve belge yönetimi alanındaki sorunları belirler, çözüm üretir, çözüme işlerlik kazandırır ve gerektiğinde uygular.
|
-
|
3
|
Toplumsal, ekonomik ve kültürel değişimlere duyarlı olmayı sağlayarak sorunları doğru analiz edebilir ve bu doğrultuda mesleki perspektif geliştirebilir.
|
-
|
4
|
Bilimsel araştırma yöntem ve teknikleri konusunda ileri düzeyde bilgiye sahiptir
|
-
|
5
|
Bilgi ve belge yönetimi alanında analiz, yorumlama, değerlendirme becerilerini elde ederek, alan yazınına katkı sağlayacak bilimsel araştırma ve projeler yapabilir.
|
-
|
6
|
Bilgi ve belge yönetimi alanı ile ilgili araştırmaların bütün süreçlerinde toplumsal, bilimsel ve etik değerlere uygun davranır, bilgi ve yeteneklerini bilimsel ve toplumsal katkı için kullanır.
|
-
|
7
|
Bilgi ve belge yönetimi alanındaki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenme gereksinimlerini yönlendirir.
|
-
|
8
|
Bilgi ve belge yönetimi alanındaki ulusal ve uluslararası yayınları ve gelişmeleri takip eder, yerli ve yabancı araştırmacılar veya ilgili kurumlarla bağlantı kurar, böylece disipline yönelik bilgi ve becerilerini geliştirir.
|
-
|
9
|
Sistematik düşünme yetenek ve kapasitesini geliştirir.
|
4
|
10
|
Araştırma sonuçlarını yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır ve paylaşır.
|
3
|
11
|
İletişim ve bilgi teknolojilerine yönelik ürün, sistem ve modellerini tanıyarak, doğru ve yerinde kullanabilir.
|
-
|