ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Çocuk Kütüphaneleri ve Kütüphaneciliği BBY616 GÜZ-BAHAR 3+0 S 10
    Öğrenme Çıktıları
    1-Çocuk kütüphanelerinin özelliklerini ayırt eder.
    2-Çocuk kütüphaneleri dermesinin içeriği ve çeşitliliği ile ilgili bakış açısı geliştirir.
    3-Çocuk kütüphanecisinin sahip olması gerekli olan beceriler konusunu tartışır.
    4-Ülkemizde çocuk kütüphanelerinin ve çocuk kütüphaneciliğinin sorunlarının farkındadır ve sorunların çözümüne yönelik fikir yürütür.
    5-Çocuk edebiyatı, çocuk literatürü ve çocuk yayıncılığı ile ilgili konularda eleştirel düşünür.
    6-Çocuk kütüphaneleri dermesinde danışma kaynakları, öğretici ve eğitici materyallerin özelliklerini değerlendirir.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14570
    Ödevler2033090
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)2014040
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6015050
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   292
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     9,73 ---- (10)
    Dersin AKTS Kredisi   10
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Çocuk Kütüphaneleri: Tanımı, tarihçesi, gelişimi K1-Bölüm 1-K2-ss.13-38, K3-Bölüm1,
    2 Çocuk gelişimi ve çocuk kütüphaneleri K1-Bölüm 1, K2-ss. 273-294, K3-Bölüm 4
    3 Çocuk kütüphanesi sistemi ve idari yapılanması K1-Bölüm 5, K2-ss.174-212, K3-Bölüm 5
    4 Çocuk kütüphanelerinde mimari özellikler ve mekânsal estetik K1-Bölüm 3, K2-ss.311-350, K3-Bölüm Appendix
    5 Okul öncesi çocuklara yönelik kütüphane hizmetleri K1-Bölüm 4, K2-ss. 257-294, K3-Bölüm 4
    6 İlkokul çocuklarına yönelik kütüphane hizmetleri K1-Bölüm 4, K2-ss. 13-38 ve 119-173, K3-Bölüm 5
    7 Ortaokul çocuklarına yönelik kütüphane hizmetleri K1-Bölüm 4; K2-ss. 13-38 ve 119-173, K3-Bölüm 5
    8 Çocuk kütüphanelerinde eğitsel ve yaratıcı hizmetler K1-Bölüm 4; K2-ss. 13-38 ve 119-173, K3-Bölüm 5
    9 Çocuk edebiyatı, çocuk yayınları ve çocuk yayıncılığı K1-Bölüm 5; K2-ss.230-256, K3-Bölüm 6
    10 Çocuklar için danışma kaynakları ve hizmetleri K1-Bölüm 3-, K2-ss. 13-38 ve 137-173, K3-Bölüm 2
    11 Çocuk kütüphanelerinde halkla ilişkiler ve tanıtım K1-Bölüm 3-, K2-ss. 39-89 ve 174-212, K3-Bölüm 7
    12 Çocuk kütüphaneleri hizmetlerinin değerlendirilmesi K1-Bölüm 5-, K2-ss. 174-212, K3-Bölüm 6
    13 Çocuk kütüphanecilerinin eğitimi K1-Bölüm 1; K2-ss. 213-229; K3-Bölüm 3
    14 Çocuk kütüphanecilerinde bulunması gerekli beceriler K1-Bölüm 1; K2-ss. 213-229; K3-Bölüm 3
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Prof. Dr. Coşkun POLAT
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Sullivan, M. (2013). Fundamentals of children services. 2nd. ed. Chicago, ALA. K2. Dünyanın iyiliği çocuk kütüphaneleri (2019). Ed. A. Kakırman Yıldız. İstanbul, Hiperyayın. K3. Walter, V.A. (2001). Children and libraries getting it right. Chicago, 2001.
    Yardımcı Kitap YK1. Baker, S., & Lancaster, F. (1991). The measurement and evaluation of library services. (Second ed.). Arlington, VA: Information Resources Press. YK2. Borgman, C. L. (1989). All users of information retrieval are not equal: An exploration into individual differences. Information Processing & Management, 24, 237-252. YK3. Bourdieu, P. (1993). The field of cultural production. Cambridge, UK: Polity Press. YK4. Chance, R. (2014). Young adult literature in action: A Librarian`s guide, 2nd Edition (Library and Information Science Text). 2nd Edition. Libraries Unlimited, YK5. Flowers, S. (2014). Evaluating teen services and programs (Teens at the library). New York, American Library Association. YK6. Harris, M. & Johnson, E.D. (1984). History of libraries in the western world. Metuchen, NJ: Scarecrow. YK7. IFLA 0-18 Yaş Grubundaki Çocuklar İçin Kütüphane Hizmetleri Rehberi. (2018). Ed. C. Rankin. Çev. C. Polat, E. B. Eroğlu, S. Çuhadar, A. Kavak, B. Tan. 2. bsk. YK8. IFLA Halk Kütüphanesi Hizmeti: Gelişim için IFLA / UNESCO İlkeleri. (2004). (Çev. B. Yılmaz). İstanbul: TKD İstanbul Şubesi. YK9. Jenkins, C. A. (2000). The history of youth services librarianship: A review of the research literature. Texas, University of Texas Press. YK10. Lushington, N. (2002). Libraries designed for users. A 21st century guide. New York: Neal-Schuman Publishers Inc. YK11. Vardell, S.M. (2014). Children`s literature in action: A Librarian`s guide. 2nd Edition (Library and Information Science. Santa Barbara, California, Libraries Unlimited.
    Dersin Amacı Çocuk kütüphanelerini diğer kütüphanelerden ayıran özelliklerin, çocuk kütüphanesinin yapılanması ve hizmetlerinin, çocuk kütüphanesi dermesinin özelliklerinin ve içeriğinin, çocuk kütüphanelerinde görev alan personelin sahip olması gerekli özelliklerin tartışılması ve Türkiye özelinde çocuk kütüphaneleri hizmetlerinin gelişimine ilişkin bakış açısının geliştirilmesi.
    Dersin İçeriği Çocuk kütüphanelerinin tanımı, tarihçesi ve gelişimi; Çocuk kütüphanesinin yapısal ve içerik özellikleri; Çocuk kütüphaneleri dermelerinin özellikleri; Çocuk yayıncılığı ve çocuk literatürü; Çocuk kütüphanesi hizmetleri; Çocuk kütüphanelerinde eğitsel ve yaratıcı faaliyetler; Çocuk kütüphanecisinin sahip olması gerekli beceriler; Çocuklara yönelik kütüphane hizmetlerinin planlanmasında kütüphanecinin rolü.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Bilgi ve belge yönetimi alanında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahiptir ve bunu geliştirir. 4
    2 Bağımsız ya da ekip üyesi olarak bilgi ve belge yönetimi alanındaki sorunları belirler, çözüm üretir, çözüme işlerlik kazandırır ve gerektiğinde uygular. -
    3 Toplumsal, ekonomik ve kültürel değişimlere duyarlı olmayı sağlayarak sorunları doğru analiz edebilir ve bu doğrultuda mesleki perspektif geliştirebilir. 4
    4 Bilimsel araştırma yöntem ve teknikleri konusunda ileri düzeyde bilgiye sahiptir -
    5 Bilgi ve belge yönetimi alanında analiz, yorumlama, değerlendirme becerilerini elde ederek, alan yazınına katkı sağlayacak bilimsel araştırma ve projeler yapabilir. 4
    6 Bilgi ve belge yönetimi alanı ile ilgili araştırmaların bütün süreçlerinde toplumsal, bilimsel ve etik değerlere uygun davranır, bilgi ve yeteneklerini bilimsel ve toplumsal katkı için kullanır. 4
    7 Bilgi ve belge yönetimi alanındaki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenme gereksinimlerini yönlendirir. 4
    8 Bilgi ve belge yönetimi alanındaki ulusal ve uluslararası yayınları ve gelişmeleri takip eder, yerli ve yabancı araştırmacılar veya ilgili kurumlarla bağlantı kurar, böylece disipline yönelik bilgi ve becerilerini geliştirir. -
    9 Sistematik düşünme yetenek ve kapasitesini geliştirir. 5
    10 Araştırma sonuçlarını yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır ve paylaşır. -
    11 İletişim ve bilgi teknolojilerine yönelik ürün, sistem ve modellerini tanıyarak, doğru ve yerinde kullanabilir. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster