ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Çocuk Kütüphaneleri ve Kütüphaneciliği BBY616 GÜZ-BAHAR 3+0 S 10
    Öğrenme Çıktıları
    1-Çocuk kütüphanelerinin özelliklerini ayırt eder.
    2-Çocuk kütüphaneleri dermesinin içeriği ve çeşitliliği ile ilgili bakış açısı geliştirir.
    3-Çocuk kütüphanecisinin sahip olması gerekli olan beceriler konusunu tartışır.
    4-Ülkemizde çocuk kütüphanelerinin ve çocuk kütüphaneciliğinin sorunlarının farkındadır ve sorunların çözümüne yönelik fikir yürütür.
    5-Çocuk edebiyatı, çocuk literatürü ve çocuk yayıncılığı ile ilgili konularda eleştirel düşünür.
    6-Çocuk kütüphaneleri dermesinde danışma kaynakları, öğretici ve eğitici materyallerin özelliklerini değerlendirir.
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Prof. Dr. Coşkun POLAT
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Sullivan, M. (2013). Fundamentals of children services. 2nd. ed. Chicago, ALA. K2. Dünyanın iyiliği çocuk kütüphaneleri (2019). Ed. A. Kakırman Yıldız. İstanbul, Hiperyayın. K3. Walter, V.A. (2001). Children and libraries getting it right. Chicago, 2001.
    Yardımcı Kitap YK1. Baker, S., & Lancaster, F. (1991). The measurement and evaluation of library services. (Second ed.). Arlington, VA: Information Resources Press. YK2. Borgman, C. L. (1989). All users of information retrieval are not equal: An exploration into individual differences. Information Processing & Management, 24, 237-252. YK3. Bourdieu, P. (1993). The field of cultural production. Cambridge, UK: Polity Press. YK4. Chance, R. (2014). Young adult literature in action: A Librarian`s guide, 2nd Edition (Library and Information Science Text). 2nd Edition. Libraries Unlimited, YK5. Flowers, S. (2014). Evaluating teen services and programs (Teens at the library). New York, American Library Association. YK6. Harris, M. & Johnson, E.D. (1984). History of libraries in the western world. Metuchen, NJ: Scarecrow. YK7. IFLA 0-18 Yaş Grubundaki Çocuklar İçin Kütüphane Hizmetleri Rehberi. (2018). Ed. C. Rankin. Çev. C. Polat, E. B. Eroğlu, S. Çuhadar, A. Kavak, B. Tan. 2. bsk. YK8. IFLA Halk Kütüphanesi Hizmeti: Gelişim için IFLA / UNESCO İlkeleri. (2004). (Çev. B. Yılmaz). İstanbul: TKD İstanbul Şubesi. YK9. Jenkins, C. A. (2000). The history of youth services librarianship: A review of the research literature. Texas, University of Texas Press. YK10. Lushington, N. (2002). Libraries designed for users. A 21st century guide. New York: Neal-Schuman Publishers Inc. YK11. Vardell, S.M. (2014). Children`s literature in action: A Librarian`s guide. 2nd Edition (Library and Information Science. Santa Barbara, California, Libraries Unlimited.
    Dersin Amacı Çocuk kütüphanelerini diğer kütüphanelerden ayıran özelliklerin, çocuk kütüphanesinin yapılanması ve hizmetlerinin, çocuk kütüphanesi dermesinin özelliklerinin ve içeriğinin, çocuk kütüphanelerinde görev alan personelin sahip olması gerekli özelliklerin tartışılması ve Türkiye özelinde çocuk kütüphaneleri hizmetlerinin gelişimine ilişkin bakış açısının geliştirilmesi.
    Dersin İçeriği Çocuk kütüphanelerinin tanımı, tarihçesi ve gelişimi; Çocuk kütüphanesinin yapısal ve içerik özellikleri; Çocuk kütüphaneleri dermelerinin özellikleri; Çocuk yayıncılığı ve çocuk literatürü; Çocuk kütüphanesi hizmetleri; Çocuk kütüphanelerinde eğitsel ve yaratıcı faaliyetler; Çocuk kütüphanecisinin sahip olması gerekli beceriler; Çocuklara yönelik kütüphane hizmetlerinin planlanmasında kütüphanecinin rolü.
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster