Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Giriş ve Ders Tanıtımı
|
K1, K2, K3, K4, K5, K6, K7
|
2
|
Örgütsel Davranışın Tarihsel Gelişimi ve Örgütsel Davranışı Etkileyen Konular
|
K1, ss. 17-33; K2, ss. 4-30
|
3
|
Algılama ve Nedensellik Yükleme
|
K1, ss. 39-67; K2, ss. 168-189
|
4
|
Kişilik, Tutumlar, Duygular ve Değerler
|
K1, ss. 71-100; K2, s. 134-153
|
5
|
Motivasyon
|
K1, ss. 103-137; K2, ss. 204-229
|
6
|
Örgütlerde Öğrenme
|
K1, ss. 141-162; K3, ss. 143-270
|
7
|
Gruplar ve Takımlar
|
K1, ss. 165-188; K2, ss. 276-300, 314-331
|
8
|
Çatışma Yönetimi ve Müzakere
|
K1, ss. 191-214; K2, 454-475
|
9
|
Stres ve Stres Yönetimi
|
K1, ss. 219-239; K2, ss. 607-614
|
10
|
Güç ve Politika
|
K1, ss. 245-266; K2, 420-442
|
11
|
Liderlik
|
K1, ss. 271-310; K4, ss. 7-11
|
12
|
Örgütsel İletişim
|
K1, ss. 315-343; K2, ss. 342-361; K6, ss. 312-326; K7, ss. 257-263
|
13
|
Karar Verme
|
K1, ss. 347-374
|
14
|
Örgüt Kültürü
|
K1, ss. 377-402; 520-539; K2, K5, ss. 645-647
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi Buket CANDAN
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Can, H., Azizoğlu, Ö. A. ve Aydın, E. M. (2015). Örgütsel davranış. Ankara: Siyasal.
K2. Robins, S. P. ve Judge, T. A. (2015). Örgütsel davranış. Ankara: Nobel.
K3. Yılmaz, M. (2008).Örgütsel öğrenmede bilgi merkezlerinin rolü. Yayımlanmamış doktora tezi, Ankara Üniversitesi.
K4. Baker, E. (2015). The potential impact of positive organizational behavior on the library working environment: An introduction for library administrators. Library Staffing for the Future (Advances in Library Administration and Organization, 34), 1-28.
K5. Chang, C-C. ve Wu, C-C. (2013). Multilevel analysis of work context and social support climate in libraries. Aslib Proceedings: New Information Perspectives, 65 (6), 644-658.
K6. W. B. (1969). Libraries as organisation. College and Research Libraries, July, 312-326.
K7. Xu, H. (1996). Type and level of position in academic libraries related to comunication behavior. The Journal of Academic Librarianship, July, 257-266.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Örgütlerin en önemli bileşeni olan insanın, bir örgüt içindeki davranışı örgütlerin etkililiğini ve verimliliğini doğrudan etkilemektedir. Örgütsel davranışın konusu, örgüt içindeki insanın bireysel davranışları, bu davranışların nedenleri ve örgütün amaçları doğrultusunda nasıl yönlendirilecekleri, örgüt içindeki grupların ve örgüt yapısının insanın bireysel davranışına olan etkisidir. Bu dersin amacı, birey, grup ve örgütlenme sistemi temelinde örgütsel davranış temel ilkelerini tanıtmak ve bu ilkeleri resmi bir örgüt olan bilgi merkezleri açısından değerlendirerek, bilgi merkezlerinin yönetimine örgütsel davranış perspektifinden bakabilecek bilgi ve deneyimi kazandırmaktır.
|
Dersin İçeriği
|
Ders kapsamında, örgütsel davranışın kapsamı, tarihsel gelişimi, örgütsel davranışı etkileyen konular, algılama, nedensellik yükleme, kişilik tutumlar, duygular ve değerler, motivasyon kuramları, öğrenen örgütler, gruplar ve takımlar, çatışma yönetimi ve müzakere, stres ve stres yönetimi, güç ve politika, liderlik kuramları, örgütsel iletişim, bireysel ve gruplarda karar verme, örgüt kültürü gibi konular bilgi merkezleri temelinde işlenmektedir.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Bilgi ve belge yönetimi alanında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahiptir ve bunu geliştirir.
|
5
|
2
|
Bağımsız ya da ekip üyesi olarak bilgi ve belge yönetimi alanındaki sorunları belirler, çözüm üretir, çözüme işlerlik kazandırır ve gerektiğinde uygular.
|
5
|
3
|
Toplumsal, ekonomik ve kültürel değişimlere duyarlı olmayı sağlayarak sorunları doğru analiz edebilir ve bu doğrultuda mesleki perspektif geliştirebilir.
|
4
|
4
|
Bilimsel araştırma yöntem ve teknikleri konusunda ileri düzeyde bilgiye sahiptir
|
-
|
5
|
Bilgi ve belge yönetimi alanında analiz, yorumlama, değerlendirme becerilerini elde ederek, alan yazınına katkı sağlayacak bilimsel araştırma ve projeler yapabilir.
|
4
|
6
|
Bilgi ve belge yönetimi alanı ile ilgili araştırmaların bütün süreçlerinde toplumsal, bilimsel ve etik değerlere uygun davranır, bilgi ve yeteneklerini bilimsel ve toplumsal katkı için kullanır.
|
-
|
7
|
Bilgi ve belge yönetimi alanındaki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenme gereksinimlerini yönlendirir.
|
4
|
8
|
Bilgi ve belge yönetimi alanındaki ulusal ve uluslararası yayınları ve gelişmeleri takip eder, yerli ve yabancı araştırmacılar veya ilgili kurumlarla bağlantı kurar, böylece disipline yönelik bilgi ve becerilerini geliştirir.
|
5
|
9
|
Sistematik düşünme yetenek ve kapasitesini geliştirir.
|
-
|
10
|
Araştırma sonuçlarını yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır ve paylaşır.
|
4
|
11
|
İletişim ve bilgi teknolojilerine yönelik ürün, sistem ve modellerini tanıyarak, doğru ve yerinde kullanabilir.
|
-
|