Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi Buket CANDAN
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Can, H., Azizoğlu, Ö. A. ve Aydın, E. M. (2015). Örgütsel davranış. Ankara: Siyasal.
K2. Robins, S. P. ve Judge, T. A. (2015). Örgütsel davranış. Ankara: Nobel.
K3. Yılmaz, M. (2008).Örgütsel öğrenmede bilgi merkezlerinin rolü. Yayımlanmamış doktora tezi, Ankara Üniversitesi.
K4. Baker, E. (2015). The potential impact of positive organizational behavior on the library working environment: An introduction for library administrators. Library Staffing for the Future (Advances in Library Administration and Organization, 34), 1-28.
K5. Chang, C-C. ve Wu, C-C. (2013). Multilevel analysis of work context and social support climate in libraries. Aslib Proceedings: New Information Perspectives, 65 (6), 644-658.
K6. W. B. (1969). Libraries as organisation. College and Research Libraries, July, 312-326.
K7. Xu, H. (1996). Type and level of position in academic libraries related to comunication behavior. The Journal of Academic Librarianship, July, 257-266.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Örgütlerin en önemli bileşeni olan insanın, bir örgüt içindeki davranışı örgütlerin etkililiğini ve verimliliğini doğrudan etkilemektedir. Örgütsel davranışın konusu, örgüt içindeki insanın bireysel davranışları, bu davranışların nedenleri ve örgütün amaçları doğrultusunda nasıl yönlendirilecekleri, örgüt içindeki grupların ve örgüt yapısının insanın bireysel davranışına olan etkisidir. Bu dersin amacı, birey, grup ve örgütlenme sistemi temelinde örgütsel davranış temel ilkelerini tanıtmak ve bu ilkeleri resmi bir örgüt olan bilgi merkezleri açısından değerlendirerek, bilgi merkezlerinin yönetimine örgütsel davranış perspektifinden bakabilecek bilgi ve deneyimi kazandırmaktır.
|
Dersin İçeriği
|
Ders kapsamında, örgütsel davranışın kapsamı, tarihsel gelişimi, örgütsel davranışı etkileyen konular, algılama, nedensellik yükleme, kişilik tutumlar, duygular ve değerler, motivasyon kuramları, öğrenen örgütler, gruplar ve takımlar, çatışma yönetimi ve müzakere, stres ve stres yönetimi, güç ve politika, liderlik kuramları, örgütsel iletişim, bireysel ve gruplarda karar verme, örgüt kültürü gibi konular bilgi merkezleri temelinde işlenmektedir.
|