ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Bilimsel Araştırma ve Yayın Etiği BBY601 GÜZ-BAHAR 3+0 Z 10
    Öğrenme Çıktıları
    1-Bir bilimsel makalenin yazım ve basımını doğru kaynaklar seçerek yapar.
    2-İlgili bilimsel literatür çalışmalarına erişir.
    3-Bilimsel yayınları doğru şekilde değerlendirir.
    4- Araştırma sonuçlarını sözlü ve yazılı olarak sunar.
    5-Araştırma süreçlerini etik ölçütler içerisinde yönetir.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14570
    Ödevler2014040
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3016868
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5018080
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   300
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     10 ---- (10)
    Dersin AKTS Kredisi   10
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Bilginin kaynağı ve problem çözmenin pratik dayanakları K4 ve K1, Bölüm 1
    2 Bilim tanımı, işlevleri K2 ve K3, Bölüm 1
    3 Bilimin türleri ve araştırma yöntem bilimi K1 ve K2, Bölüm 1
    4 Bilimsel yöntem, tanımı, aşamaları ve temel nitelikleri K3 ve YK1, Bölüm 2
    5 Bilimsel yöntem dayandığı temel varsayımlar, bilimsel yöntemde ispat K4, Bölüm 2
    6 Araştırma tanımı, türleri K4, Bölüm 3
    7 Temel araştırmalar, uygulamalı araştırmalar YK1, Bölüm 1
    8 Araştırma süreç ve teknikleri K2 ve K6, Bölüm 3
    9 Rapor yazımında içerik ve biçim K5, Bölüm 1
    10 Alıntı kuralları K7, Bölüm 1
    11 Dipnot ve kaynakça türleri K5 ve K7, Bölüm 1
    12 Kaynakça ve dipnot düzenleme I K7, Bölüm 2
    13 Kaynakça ve dipnot düzenleme II K7, Bölüm 2
    14 Kaynakça ve dipnot düzenleme III K7, Bölüm 2
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Prof. Dr. Hüseyin ODABAŞ
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1 - Altunışık, R., Coşkun, R., Bayraktaroğlu, S. ve Yıldırım, E. (2005). Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri: SPSS uygulamalı. 4. bs. Sakarya. K2 - Babbie, E. (2006). The practice of social research. 11th ed. Belmont, CA: Wadsworth. K3 - Bilgin, N. (2006). Sosyal bilimlerde içerik analizi: Teknikler ve örnek çalışmalar. Ankara: Siyasal Kitabevi. K4 - Creswell, J.W. (2009). Research design: Quantitative, qualitative, and mixed methods approaches. 3rd ed. Thousand Oaks, CA: Sage. K5 - Kaptan, S. (1995). Bilimsel araştırma ve istatistik teknikleri. 10. bs. Ankara: Tekışık. K6 - Karasar, N. (2005). Bilimsel araştırma yöntemi: Kavramlar, ilkeler, teknikler. 15. bs. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım. K7 - Kurbanoğlu, S. (2004). Kaynak gösterme el kitabı. Ankara: Türk Kütüphaneciler Derneği.
    Yardımcı Kitap YK1- Neuman, W.L. (2008). Toplumsal araştırma yöntemleri: Nitel ve nicel yaklaşımlar (2. cilt). 2. bs. Çev. Sedef Özge. İstanbul: Yayınodası.
    Dersin Amacı Bu derste, araştırma tasarımı, veri toplama, analiz etme, değerlendirme ve rapor yazımını kapsayan araştırma süreci ele alınacaktır. Bilgi bilimi öğrencilerinin hem araştırmacı olarak hem de araştırmacılara hizmet vermeleri açısından araştırma yöntem ve tekniklerini öğrenmeleri ve uygulamalarını sağlayacak donanıma sahip olması amaçlanmaktadır.
    Dersin İçeriği Bu dersin içeriğini, kütüphane ve bilgi yönetiminde (ve bazı daha geniş ve ilişkili disiplinlerde) deneysel araştırma yöntemleri oluşturmaktadır.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Bilgi ve belge yönetimi alanında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahiptir ve bunu geliştirir. 4
    2 Bağımsız ya da ekip üyesi olarak bilgi ve belge yönetimi alanındaki sorunları belirler, çözüm üretir, çözüme işlerlik kazandırır ve gerektiğinde uygular. 4
    3 Toplumsal, ekonomik ve kültürel değişimlere duyarlı olmayı sağlayarak sorunları doğru analiz edebilir ve bu doğrultuda mesleki perspektif geliştirebilir. 4
    4 Bilimsel araştırma yöntem ve teknikleri konusunda ileri düzeyde bilgiye sahiptir 5
    5 Bilgi ve belge yönetimi alanında analiz, yorumlama, değerlendirme becerilerini elde ederek, alan yazınına katkı sağlayacak bilimsel araştırma ve projeler yapabilir. 5
    6 Bilgi ve belge yönetimi alanı ile ilgili araştırmaların bütün süreçlerinde toplumsal, bilimsel ve etik değerlere uygun davranır, bilgi ve yeteneklerini bilimsel ve toplumsal katkı için kullanır. 5
    7 Bilgi ve belge yönetimi alanındaki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenme gereksinimlerini yönlendirir. -
    8 Bilgi ve belge yönetimi alanındaki ulusal ve uluslararası yayınları ve gelişmeleri takip eder, yerli ve yabancı araştırmacılar veya ilgili kurumlarla bağlantı kurar, böylece disipline yönelik bilgi ve becerilerini geliştirir. 4
    9 Sistematik düşünme yetenek ve kapasitesini geliştirir. -
    10 Araştırma sonuçlarını yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır ve paylaşır. 5
    11 İletişim ve bilgi teknolojilerine yönelik ürün, sistem ve modellerini tanıyarak, doğru ve yerinde kullanabilir. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster