Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Bilimsel araştırmalarda etik kavramı I
|
K1, Bölüm 1
|
2
|
Bilimsel araştırmalarda etik kavramı II
|
K1, Bölüm 1
|
3
|
Bilimsel etik ihlalleri I
|
K1, Bölüm 2
|
4
|
Bilimsel etik ihlalleri II
|
K1, Bölüm 2
|
5
|
Araştırma etiği
|
K1, Bölüm 3
|
6
|
Akademisyenlik mesleği ve etik
|
K1, Bölüm 4
|
7
|
Araştırma paydaşları açısından etik
|
K1, Bölüm 4
|
8
|
Bilimsel değerlendirme yapan hakemlerin rolü
|
K1, Bölüm 6
|
9
|
Araştırma planlanması sürecinde etik
|
K1, Bölüm 6
|
10
|
Kamu örgüt yönetimi açısından etik
|
K1, Bölüm 6
|
11
|
Etik komisyonları
|
K1, Bölüm 6
|
12
|
Araştırmanın raporlaştırılması I
|
K1, Bölüm 5
|
13
|
Araştırmanın raporlaştırılması II
|
K1, Bölüm 5
|
14
|
Araştırmanın raporlaştırılması III
|
K1, Bölüm 5
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Prof. Dr. Zuhal Yonca Odabaş
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Karagöz, Y. ve Mesci, M. (2019). Bilimsel Araştırma ve Yayın Etiği. Ankara: Akademisyen Kitabevi.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Bu dersin amacı, öğrencilere makale ve tez vb. akademik çalışmaların bilimsel yöntemleri kullanarak ve akademik yazım ilkelerine bağlı kalarak hazırlayabilme yeteneği kazandırmaktır.
|
Dersin İçeriği
|
Bu dersin içeriğini bilimsel terminolojinin ve metodolojinin tanımlanması, sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri, bilimsel araştırmanın aşamaları, tez Yazım İlkeleri, yayın etiği oluşturmaktadır.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Sosyoloji programından mezun olan öğrenci, kendi başına sosyolojik araştırma becerisini kazanır.
|
4
|
2
|
Sosyolojik düşünme kapasitesini öğrenir ve geliştirir.
|
-
|
3
|
Sosyoloji bilgi ve müktesebatına sahip olur.
|
-
|
4
|
Tekil sosyal olaylar ile sosyal teoriler arasında ilişki kurma kapasitesini edinir ve bu kapasiteyi geliştirir.
|
4
|
5
|
Tarihsel olaylar ve olgular ile güncel sosyolojik olaylar ve durumlar arasında bağlantı kurar.
|
-
|
6
|
Eleştirel düşünme yeteneği kazanır.
|
5
|
7
|
Sosyal olayları ve olguları teorik olarak anlama, açıklama ve yorumlama becerisini kazanır.
|
-
|
8
|
Disiplinler arası bakış açısını kazandırır.
|
-
|