ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Değerler Sosyolojisi SOS602 GÜZ 3+0 S 8
    Öğrenme Çıktıları
    1-Değerler ile ilgili kavramlar ve özellikleri konusunda bilgileri açıklar.
    2-Değerlerin oluşumu ve kökenleri ve sonuçlarını analiz eder.
    3-Sosyal değerlerin dinamiklerini ve toplumsal yansımalarını açıklar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14342
    Ödevler1012020
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3013030
    Proje2015050
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 4015050
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   234
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     7,8 ---- (8)
    Dersin AKTS Kredisi   8
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Değerden bağımsız sosyoloji düşüncesi K1, Bölüm 1
    2 Weber, değer kavramı, meslek olarak bilim adamlığı ve sosyolojik araştırma pratiği K1, Bölüm 2
    3 Eğitim, sosyalleşme ve değerler K1, Bölüm 3
    4 Gelenek ve değerler ilişkisi K1, Bölüm 4
    5 Sosyal Değişme ve değerler K1, Bölüm 5
    6 Aile ve değerler K1, Bölüm 6
    7 Gençlik ve ideal değerler K1, Bölüm 7
    8 Din ve değerler ilişkisi K2, Bölüm 8
    9 İdeolojiler ve değerler K2, Bölüm 9
    10 Teknoloji ve değer ilişkisi K2, Bölüm 10
    11 Nesiller arası iletişim-etkileşim ve değerler K2, Bölüm 11
    12 Siyaset ve değerler K2, Bölüm 12
    13 Ahlak ve değerler ilişkisi K2, Bölüm 13
    14 Medya ve değerler ilişkisi K2, Bölüm 14
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğretim Üyesi Hakkı Kalaycı
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Kağıtçıbaşı, Ç., (1991). İnsan-Aile-Kültür, Remzi Kitabevi, Evrim Matbaacılık: İstanbul. K2. Krech D. ve Cruthfield, R. S. (2002), Sosyal Psikoloji, (Çeviren: Erol Güngör),: Ötüken Yayınları: İstanbul
    Yardımcı Kitap YK1. Türkdoğan, O., (1996) Sosyal Şiddet ve Türkiye Gerçeği, Timaş Yayınları: İstanbul.
    Dersin Amacı Değerler sosyolojisi, toplum üyelerinin çoğunluğu tarafından kabul edilen, onların ortak duygu, düşünce ve amaçlarını yansıtan, genelleşmiş ahlâkî ilke veya inançların temellerini anlamaya çalışan bir derstir. Dersin amacı, toplumda insan davranışını belirleyen temel etkenlerden biri olarak kabul edilen değerleri, sosyal bilimlerde var olan tartışmalar çerçevesinde anlamaya çalışmaktır.
    Dersin İçeriği Toplumsal davranışları düzenleyen sosyal normlar moda, gelenek-görenek, örf, âdet ve töre resmî olmayan normların kaynakları ve sosyalleşme biçimlerindeki yerinin tartışılması ve resmî normlar ise devlet organları tarafından düzenlenen, yazılı ve yaptırımı olan kurallarla uyumunun araştırılması ve toplumsal önem derecelerinin tartışılması dersin içeriğini oluşturmaktadır.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Sosyoloji programından mezun olan öğrenci, kendi başına sosyolojik araştırma becerisini kazanır. -
    2 Sosyolojik düşünme kapasitesini öğrenir ve geliştirir. 4
    3 Sosyoloji bilgi ve müktesebatına sahip olur. -
    4 Tekil sosyal olaylar ile sosyal teoriler arasında ilişki kurma kapasitesini edinir ve bu kapasiteyi geliştirir. 4
    5 Tarihsel olaylar ve olgular ile güncel sosyolojik olaylar ve durumlar arasında bağlantı kurar. -
    6 Eleştirel düşünme yeteneği kazanır. 5
    7 Sosyal olayları ve olguları teorik olarak anlama, açıklama ve yorumlama becerisini kazanır. -
    8 Disiplinler arası bakış açısını kazandırır. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster