Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Değerden bağımsız sosyoloji düşüncesi
|
K1, Bölüm 1
|
2
|
Weber, değer kavramı, meslek olarak bilim adamlığı ve sosyolojik araştırma pratiği
|
K1, Bölüm 2
|
3
|
Eğitim, sosyalleşme ve değerler
|
K1, Bölüm 3
|
4
|
Gelenek ve değerler ilişkisi
|
K1, Bölüm 4
|
5
|
Sosyal Değişme ve değerler
|
K1, Bölüm 5
|
6
|
Aile ve değerler
|
K1, Bölüm 6
|
7
|
Gençlik ve ideal değerler
|
K1, Bölüm 7
|
8
|
Din ve değerler ilişkisi
|
K2, Bölüm 8
|
9
|
İdeolojiler ve değerler
|
K2, Bölüm 9
|
10
|
Teknoloji ve değer ilişkisi
|
K2, Bölüm 10
|
11
|
Nesiller arası iletişim-etkileşim ve değerler
|
K2, Bölüm 11
|
12
|
Siyaset ve değerler
|
K2, Bölüm 12
|
13
|
Ahlak ve değerler ilişkisi
|
K2, Bölüm 13
|
14
|
Medya ve değerler ilişkisi
|
K2, Bölüm 14
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğretim Üyesi Hakkı Kalaycı
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Kağıtçıbaşı, Ç., (1991). İnsan-Aile-Kültür, Remzi Kitabevi, Evrim Matbaacılık: İstanbul.
K2. Krech D. ve Cruthfield, R. S. (2002), Sosyal Psikoloji, (Çeviren: Erol Güngör),: Ötüken Yayınları: İstanbul
|
Yardımcı Kitap
|
YK1. Türkdoğan, O., (1996) Sosyal Şiddet ve Türkiye Gerçeği, Timaş Yayınları: İstanbul.
|
Dersin Amacı
|
Değerler sosyolojisi, toplum üyelerinin çoğunluğu tarafından kabul edilen, onların ortak duygu, düşünce ve amaçlarını yansıtan, genelleşmiş ahlâkî ilke veya inançların temellerini anlamaya çalışan bir derstir. Dersin amacı, toplumda insan davranışını belirleyen temel etkenlerden biri olarak kabul edilen değerleri, sosyal bilimlerde var olan tartışmalar çerçevesinde anlamaya çalışmaktır.
|
Dersin İçeriği
|
Toplumsal davranışları düzenleyen sosyal normlar moda, gelenek-görenek, örf, âdet ve töre resmî olmayan normların kaynakları ve sosyalleşme biçimlerindeki yerinin tartışılması ve resmî normlar ise devlet organları tarafından düzenlenen, yazılı ve yaptırımı olan kurallarla uyumunun araştırılması ve toplumsal önem derecelerinin tartışılması dersin içeriğini oluşturmaktadır.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Sosyoloji programından mezun olan öğrenci, kendi başına sosyolojik araştırma becerisini kazanır.
|
-
|
2
|
Sosyolojik düşünme kapasitesini öğrenir ve geliştirir.
|
4
|
3
|
Sosyoloji bilgi ve müktesebatına sahip olur.
|
-
|
4
|
Tekil sosyal olaylar ile sosyal teoriler arasında ilişki kurma kapasitesini edinir ve bu kapasiteyi geliştirir.
|
4
|
5
|
Tarihsel olaylar ve olgular ile güncel sosyolojik olaylar ve durumlar arasında bağlantı kurar.
|
-
|
6
|
Eleştirel düşünme yeteneği kazanır.
|
5
|
7
|
Sosyal olayları ve olguları teorik olarak anlama, açıklama ve yorumlama becerisini kazanır.
|
-
|
8
|
Disiplinler arası bakış açısını kazandırır.
|
-
|