ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Yeni Medya ve Toplum SOS605 GÜZ-BAHAR 3+0 S 8
    Öğrenme Çıktıları
    1-Yeni medyanın tarihini ve gelişim sürecini tanır.
    2-Yeni medyanın toplumla ilişkisini analiz eder.
    3-Yeni medyanın yarattığı değişim ve dönüşümü değerlendirir.
    4-Yeni medya tartışmalarını tanımlar.
    5-İletişim ve dijitalleşmenin toplumsal hayatla ilişkisini analiz eder.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14456
    Ödevler2013535
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)0000
    Proje3014545
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5015050
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   228
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     7,6 ---- (8)
    Dersin AKTS Kredisi   8
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Yeni Medya Tartışmaları 1 K1, ss.58-69
    2 Yeni Medya Tartışmaları 2 K2, ss.823-831
    3 Sosyal Medya ve Dijitalleşme K3, ss. 2214-2229
    4 Sosyal Medya ve Toplumsal Hareketler K4, ss. 131-156
    5 Dijital Bölünme K5, ss.15-23
    6 Ağ Toplumu K6, ss.41-62
    7 Post-truth Tartışmaları K7, ss.1-14
    8 Boudrillard ve Hipergerçeklik K8, ss.65-84
    9 Sosyal Medya ve Gösteri K9, ss.11-68
    10 Sosyal Medya Bağımlılığı K9, ss.69-102
    11 Sosyal Medya ve Değişen Aile K9, ss.207-224
    12 Sosyal Paylaşım ağları ve Kişilerarası İletişim K9, ss. 155-206
    13 Sosyal Medya ve Sanat K9, ss.253-284
    14 Sosyal medya ve Mahremiyet K9, ss. 103-132
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi Fatma Ceyda Baş
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Aydoğan, F. ve Kırık, A. M. (2012). Alternatif medya olarak yeni medya. Akdeniz Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, (18), 58-69. K2. Başlar, G. (2013). Yeni medyanın gelişimi ve dijitalleşen kapitalizm. Akademik Bilişim, 4(11), 2019. K3. Özcan, M. ve Keskin, B. (2020). Dijitalizasyon bağlamında sosyal dönüşüm. OPUS International Journal of Society Researches, 16(29), 2214-2229. K4. Karagöz, K. (2013). Yeni medya çağında dönüşen toplumsal hareketler ve dijital aktivizm hareketleri. İletişim ve diplomasi, (1), 131-156. K5. Erten, P. (2019). Dijital bölünme. Uluslararası Eğitim Bilim ve Teknoloji Dergisi, 5(1), 15-23. K6. Çalışkan, O. (2014). Kamusal alan bağlamında ağ toplumu ve yeni kamusal alan arayışı. Maltepe Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, 1(1), 41-62. K7. Şimşek, V. (2018). Post-truth ve yeni medya: sosyal medya grupları üzerinden bir inceleme. Global Media Journal TR Edition, 8(16), 1-14. K8. Güzel, M. (2015). Gerçeklik ilkesinin yitimi: Baudrillard`ın simülasyon teorisinin temel kavramlari. FLSF Felsefe ve Sosyal Bilimler Dergisi, (19), 65-84. K9. Büyükaslan, A. ve Kırık, A. M. (2013). Sosyalleşen Birey Sosyal Medya Araştırmaları 1. Çizgi Yayınevi.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Gelişen teknolojiyle birlikte hem bireysel hem de toplumsal yaşamda köklü değişiklikler meydana gelmektedir. Bu değişiklikleri anlamak adına sosyal bilimler yazınında bir çok kavram ve kuram tartışılmaktadır. Ders kapsamında yeni medyayla ilişkili bu kuram ve tartışmaların incelenmesi amaçlanmaktadır.
    Dersin İçeriği Yeni medyayla ilişkili olarak sosyal medya, dijitalleşme, post-truth ve hipergerçeklik kavramlarının yanı sıra, yeni kamusal alan ve toplumsal hareketler yaklaşımları dersin içeriğini oluşturmaktadır.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Sosyoloji programından mezun olan öğrenci, kendi başına sosyolojik araştırma becerisini kazanır. -
    2 Sosyolojik düşünme kapasitesini öğrenir ve geliştirir. 4
    3 Sosyoloji bilgi ve müktesebatına sahip olur. 4
    4 Tekil sosyal olaylar ile sosyal teoriler arasında ilişki kurma kapasitesini edinir ve bu kapasiteyi geliştirir. 5
    5 Tarihsel olaylar ve olgular ile güncel sosyolojik olaylar ve durumlar arasında bağlantı kurar. -
    6 Eleştirel düşünme yeteneği kazanır. 4
    7 Sosyal olayları ve olguları teorik olarak anlama, açıklama ve yorumlama becerisini kazanır. 4
    8 Disiplinler arası bakış açısını kazandırır. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster