ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Dezavantajlı Gruplar Sosyolojisi SOS606 GÜZ-BAHAR 3+0 S 8
    Öğrenme Çıktıları
    1-Sosyal eşitsizliği açıklamaya çalışan kavramları, teorileri ve ampirik araştırmaları tanımlar.
    2-Toplumun dezavantajlı gruplarını tanımlar.
    3-Sosyal eşitsizliği keşisimsel yaklaşım içersinde analiz eder.
    4-Kültür, sosyal yapı ve toplumsal kurumların dezavantajlı grupların karşılaştıkları eşitsizliklerin üretilmesindeki rollerini analiz eder.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14342
    Ödevler1012020
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3013030
    Proje2015050
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 4015050
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   234
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     7,8 ---- (8)
    Dersin AKTS Kredisi   8
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Tabakalaşma nedir? Kavramsal bir yorumlama K1, ss.1-20
    2 Sosyal eşitsizlik ve sınıf tartışmaları K1, ss.1-20
    3 Klasik sosyolojide sınıf ve tartışmaları I K1, ss.41-25
    4 Klasik sosyolojide sınıf ve tabakalaşma tartışmaları II K1, ss.41-25
    5 Çağdaş sosyolojide sınıf ve tabakalaşma tartışmaları I K1, ss.61-77
    6 Çağdaş sosyolojide sınıf ve tabakalaşma tartışmaları II K1, ss.77-123
    7 Türkiye?de toplumsal değişim ve tabakalaşma I K2
    8 Türkiye?de toplumsal değişim ve tabakalaşma II K2
    9 Türkiye?de tabakalaşma çalışmaları K3, ss.2-14
    10 Türkiye?de dezavantajlı gruplar I: Kadınlar K4, ss.119-161
    11 Türkiye?de dezavantajlı gruplar II: Engelliler K5, ss.31-62
    12 Türkiye?de dezavantajlı gruplar III: Yaşlılar K6, ss.11-28
    13 Türkiye?de dezavantajlı gruplar IV: Göçmenler K7, ss.403-426
    14 Türkiye?de dezavantajlı gruplar V: Çocuklar K8, ss.67-92
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi Esra Demirkol Colosio
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Sunar, L. (2018). Sosyal Tabakalaşma - Kavramlar, Kuramlar ve Temel Meseleler. Nobel Akademik Yayıncılık: Ankara. K2. Candaş, A., Yılmaz, V., Günseli, S., & Çakar, B. Y. (2010). Türkiye?de Eşitsizlikler: Kalıcı Eşitsizliklere Genel Bir Bakış (Araştırma Raporu). İstanbul: Boğaziçi Üniversitesi Sosyal Politika Forumu. K3. Kalaycıoğlu, S., Kardam, F., Tüzün, S., & Ulusoy, M. (1998). Türkiye için bir sosyo- ekonomik statü ölçütü geliştirme yönünde yaklaşım ve denemeler. Toplum ve Hekim,13(2), 2? 14. K4. Sallan, S. (2022). Toplumsal Cinsiyet Temeli Dezavantajlılık Bağlamında Kadına Yönelik Şiddet ve Sığınmaevleri Üzerine Bir Değerlendirme. Ayşegül Demir (ed.), Dezavantajlı Grupların Sosyolojisi: Eşitsizlikler, Riskler ve Çözümler (119-161 s). Paradigma Akademi Yayınları: Çanakkale. K5. Şentürk, Ü. (2022). Dezavantajlılık Olgusunun Ana Bileşeni: Engellilik, Dezavantajlı Grupların Sosyolojisi: Eşitsizlikler, Riskler ve Çözümler içinde (31-62 s), Ayşegül Demir (ed.). Paradigma Akademi Yayınları: Çanakkale. K6. Aslan, C. (2022). Bir dezavantajlılık hali olarak yaşlılık. Ayşegül Demir (ed.), Dezavantajlı Grupların Sosyolojisi: Eşitsizlikler, Riskler ve Çözümler (11-28 s). Paradigma Akademi Yayınları: Çanakkale. K7. Özbey, K. (2022). Göçmenler: Dezavantajlı Bir Grubun Sosyolojik Profili. Ayşegül Demir (ed.), Dezavantajlı Grupların Sosyolojisi: Eşitsizlikler, Riskler ve Çözümler (403-426 s). Paradigma Akademi Yayınları: Çanakkale. K8. Avcı, M. ve Göksel, O. (2022). Çocuklar ve Dezavantajlılık: Toplumsal Nedenler ve Çözüm Önerileri. Ayşegül Demir (ed.), Dezavantajlı Grupların Sosyolojisi: Eşitsizlikler, Riskler ve Çözümler (67-92 s). Paradigma Akademi Yayınları: Çanakkale.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Bu dersin amacı, sosyal eşitsizliğin kendini gösterme biçimlerinin ve bunun bireyler, gruplar ve toplum üzerindeki sonuçlarının derinlemesine araştırılmasıdır.
    Dersin İçeriği Bu dersin içeriğini, sınıf, cinsiyet ve ırkla ilgili sosyal eşitsizlik teorileri ve dezavantajlı grupların tanımı, mevcut toplumsal eşitsizlikler ve dezavantajlı gruplar üzerindeki etkileri oluşturmaktadır.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Sosyoloji programından mezun olan öğrenci, kendi başına sosyolojik araştırma becerisini kazanır. -
    2 Sosyolojik düşünme kapasitesini öğrenir ve geliştirir. 4
    3 Sosyoloji bilgi ve müktesebatına sahip olur. -
    4 Tekil sosyal olaylar ile sosyal teoriler arasında ilişki kurma kapasitesini edinir ve bu kapasiteyi geliştirir. 4
    5 Tarihsel olaylar ve olgular ile güncel sosyolojik olaylar ve durumlar arasında bağlantı kurar. -
    6 Eleştirel düşünme yeteneği kazanır. 5
    7 Sosyal olayları ve olguları teorik olarak anlama, açıklama ve yorumlama becerisini kazanır. -
    8 Disiplinler arası bakış açısını kazandırır. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster