ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Göç ve Göçmen Tartışmaları SOS604 GÜZ-BAHAR 3+0 S 8
    Öğrenme Çıktıları
    1-Göç araştırmalarının temel yöntem ve teknikleri açıklar.
    2-Göç olgusunun temel kavramlarını tanımlar.
    3-Göçmenlere ilişkin temel yaklaşımları analiz eder.
    4-Türkiye?nin göç sorunlarını analiz eder.
    5-Yurt dışındaki Türk göçmenleri farklı açılardan analiz eder.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)1310130
    Ödevler3021530
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)2012020
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5012020
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   242
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     8,07 ---- (8)
    Dersin AKTS Kredisi   8
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Göç politikaları ve göç teorilerinin arasındaki ilişkiler K8, ss.18-42
    2 Göç kuramları, göç ve göçmen ilişkisi K2, ss.67-91
    3 Metodoloji tartışmaları ışığında göç ve etnisite K2, ss.67-91
    4 Üretim sisteminde değişim ve kimlik: Göçmen emeği ve sömürü K4, ss.149-166
    5 Yurt dışına göçün yeni biçimleri/kalıpları K4, ss.167-180
    6 Küresel Kriz ve Marjinalleşme sürecinde göç ve göçmenler K4, ss.181-208
    7 Göç süreci ve etnik azınlıkların oluşumu K1, ss.30-63
    8 1945 Öncesi Uluslararası göç K1, ss.67-89
    9 1945 sonrası çok gelişmiş ülkelere göç K1, ss.93-128
    10 Devlet ve uluslararası göç: Göçü control etme arayışları K1, ss.129-172
    11 Ulusasiri Toplumsal Alanlar Ulusas)iri Kimlikler: Avustralya`daki Türkler Örneği K7, ss.255-287
    12 Avustralya?daki Türkiyeli Göçmenlerin Yaşam Doyumları ve Aktif Yurttaşlık Durumlarına İlişkin Sosyolojik Bir Değerlendirme K3, ss.386-401
    13 Türkiye?de göç, iltica ve mülteciler K6, ss.153-162
    14 Türkiye?de düzensiz göç K5, ss.1-37
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç. Dr. Kemal Dil
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Castles, S. ve Miller, M. J. (2008). Göçler Çağı. (B. U. Bal ve İ. Akbulut, Çev.) (1. Baskı.). İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları, İstanbul. K2. Çağlayan, S. (2006). Göç kuramlari, göç ve göçmen ilişkisi. Muğla Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (17), 67-91. K3. Di̇L, K., Marcus, K., Di̇L, S. ve Short, S. (2020). Avustralya?daki Türkiyeli Göçmenlerin Yaşam Doyumları ve Aktif Yurttaşlık Durumlarına İlişkin Sosyolojik Bir Değerlendirme. MSGSÜ Sosyal Bilimler Dergisi, 2(22), 386-401. K4. Erbaş, H. (2019). Göç ve göçmenler. Phoenix Yayınevi, Ankara. K5. İçduygu, A. ve Aksel, D. B. (2012). Türkiye?de Düzensiz Göç. Uluslararası Göç Örgütü Türkiye. 1-37. K6. Kara, P. ve Korkut, R. (2010). Türkiye?de göç, iltica ve mülteciler. Türk İdare Dergisi, 467(1), 153-162. K7. Senay, B. (2010). Ulusasiri Toplumsal Alanlar Ulusasiri Kimlikler: Avustralya?daki Türkler Örneği. R. O. Dönmez, P. Enneli ve N. Altuntaş (Ed.), Türkiye?de Kesisen ve Çatısan Dinsel ve Etnik Kimlikler içinde (1. Baskı). (255-287 s.). Say Yayınları, İstanbul. K8. Tekeli, İ. (2008). Göç ve Ötesi (1. Baskı.). İ Tarih Vakfı Yayınları, İstanbul.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Bu dersin amacı, göç araştırmalarının temel yöntem ve tekniklerini, göç olgusunun temel kavramlarını, göçmenlere ilişkin temel yaklaşımları, Türkiye?nin göç sorunlarını ve yurt dışındaki Türk göçmenlerin durumlarını irdelemektir.
    Dersin İçeriği Göç araştırmalarının temel yöntem ve teknikleri, göç olgusunun temel kavramları, göçmenlere ilişkin temel yaklaşımla, Türkiye?nin göç sorunları ve yurt dışındaki Türk göçmenlerin durumları bu dersin içeriğini oluşturmaktadır.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Sosyoloji programından mezun olan öğrenci, kendi başına sosyolojik araştırma becerisini kazanır. -
    2 Sosyolojik düşünme kapasitesini öğrenir ve geliştirir. 4
    3 Sosyoloji bilgi ve müktesebatına sahip olur. -
    4 Tekil sosyal olaylar ile sosyal teoriler arasında ilişki kurma kapasitesini edinir ve bu kapasiteyi geliştirir. 4
    5 Tarihsel olaylar ve olgular ile güncel sosyolojik olaylar ve durumlar arasında bağlantı kurar. -
    6 Eleştirel düşünme yeteneği kazanır. 5
    7 Sosyal olayları ve olguları teorik olarak anlama, açıklama ve yorumlama becerisini kazanır. -
    8 Disiplinler arası bakış açısını kazandırır. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster