ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Kadın ve Şiddet Tartışmaları SOS610 GÜZ-BAHAR 3+0 S 8
    Öğrenme Çıktıları
    1-Kültür ve şiddet arasındaki ilişkiyi tanımlar.
    2-Cinsiyetlendirilmiş şiddeti analiz eder.
    3-Toplumsal yapı ve normların şiddetin meydana gelmesindeki etkisini tanımlar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14342
    Ödevler1012020
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3013030
    Proje2015050
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 4015050
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   234
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     7,8 ---- (8)
    Dersin AKTS Kredisi   8
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Şiddet nedir? K1, ss.13-32
    2 Şiddetin nedenleri K5, ss.195-207
    3 Şiddet ve sosyolojik teori I K1, ss.32-135
    4 Şiddet ve sosyolojik teori II K1, ss.32-135
    5 Şiddet ve sosyolojik teori III K1, ss.32-135
    6 Linç ve toplumsal şiddet K6, ss. 219-230
    7 Toplumsal cinsiyet ve şiddet I K2, ss.41-52
    8 Toplumsal cinsiyet ve şiddet II K2, ss.41-52
    9 Aile içi şiddet K4, ss.27-41
    10 Kadına yönelik şiddet nedir? K3, ss.218-233
    11 Kadına yönelik ekonomik şiddet K7, ss.153-165
    12 Flört şiddeti K8, ss.526-538
    13 Cinsel şiddet K9, ss.59-65
    14 Şiddetin ifşası K10, ss.28-41
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi Esra Demirkol Colosio
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Malesevic, S. (2018). Şiddetin ve Savaşın Sosyolojisi, Hece Yayınları. K2. Başar, F. ve Demirci, N. (2015). Toplumsal cinsiyet eşitsizliği ve şiddet, KASHED, 2(1), ss.41-52. K3. Çalışkan, H. & Çevik, E. İ. (2018). Kadına Yönelik Şiddetin Belirleyicileri: Türkiye Örneği. Balkan Sosyal Bilimler Dergisi , 7(14) , ss.218-233. K4. Akın, M. (2013). Aile içi şiddet. Journal of Istanbul University Law Faculty, 71(1), ss.27-41. K5. Günindi Ersöz, A. (2023). Şiddetin Sosyolojisi: Kişiler Arası Şiddete Bütüncül Bir Bakış, Nobel Akademik Yayıncılık: Ankara. K6. Aloğlu, E. (2018). Sosyolojk perspektiften linç ve toplumsal şiddet sarmalı, Sosyoloji Dergisi, 38, ss. 219-230. K7. Eroğlu, D. ve Parsova, G. (2018). Kır kökenli kadın girişimciliğinin ekonomik şiddet ve toplumsal cinsiyet bağlamında analizi, Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi , 31 , ss. 153-166. K8. Kaplan, B. (2020). Şiddetin Toplumsal Taşıyıcısı Olarak Flört Şiddeti: Ankara Örneği, Kent Akademisi, 13(3), ss. 526-538. K9. Gürhan N. , Erdoğan G. ve Seyran F. (2020). Cinsel Şiddet, MEYAD Akademi, 1(1), ss. 59-65. K10. Cankurtaran, Ö. ve Şaldırdak, G. A. (2021). Bir İfşa Mekanı Olarak Kadınlar Kulübü Örneğinde Cinsel Şiddetin Online İfşası ve İfşalara Verilen Tepkiler, Fe Dergi, 13, ss. 28-41.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Bu dersin amacı, cinsiyetlendirilmiş şiddetin sosyolojik bir bakış açısıyla incelenmesidir.
    Dersin İçeriği Bu dersin içeriğini, şiddet tartışmaları, kadına yönelik şiddet ve aile içi şiddet oluşturmaktadır.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Sosyoloji programından mezun olan öğrenci, kendi başına sosyolojik araştırma becerisini kazanır. -
    2 Sosyolojik düşünme kapasitesini öğrenir ve geliştirir. 4
    3 Sosyoloji bilgi ve müktesebatına sahip olur. -
    4 Tekil sosyal olaylar ile sosyal teoriler arasında ilişki kurma kapasitesini edinir ve bu kapasiteyi geliştirir. 4
    5 Tarihsel olaylar ve olgular ile güncel sosyolojik olaylar ve durumlar arasında bağlantı kurar. -
    6 Eleştirel düşünme yeteneği kazanır. 5
    7 Sosyal olayları ve olguları teorik olarak anlama, açıklama ve yorumlama becerisini kazanır. -
    8 Disiplinler arası bakış açısını kazandırır. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster