ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Sosyal BilimlerdeYöntem Araştırması SOS617 GÜZ-BAHAR 3+0 S 8
    Öğrenme Çıktıları
    1-Pozitivist, Yorumlayıcı ve Eleştirel araştırma yöntemlerini tanımlar.
    2-Yöntemler arasındaki farkları ayırt eder.
    3-Yöntem tartışmalarındaki güncel konuları eleştirel bakış açısıyla analiz eder.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)1410140
    Ödevler1012020
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3012020
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6013030
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   252
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     8,4 ---- (8)
    Dersin AKTS Kredisi   8
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Toplumsal bir olgu ne demektir? K1, Bölüm 1
    2 Toplumsal olguların gözlemlenmesine ilişkin kurallar I K1, Bölüm 2
    3 Toplumsal olguların gözlemlenmesine ilişkin kurallar II K1, Bölüm 2
    4 Normal ile patolojik ayrımına ilişkin kurallar K1, Bölüm 3
    5 Toplumsal tiplerin saptanmasına ilişkin kurallar K1, Bölüm 4
    6 Toplumsal olguların açıklanışına ilişkin kurallar Kanıtlamaya ilişkin kurallar K1, Bölüm 5
    7 Sosyoloji ve iktisatta ?etik tarafsızlık? ın anlamı K2, Bölüm 1
    8 Sosyal bilimde ve sosyal politikada nesnellik K2 , Bölüm 2
    9 Kültür bilimlerinin mantığı üzerine eleştirel inceleme 1.Edward Mayer?in metodolojik görüşlerinin görüşlerinin bir eleştirisi K2, Bölüm 3
    10 2.Tarihsel açıklamada nesnel olasılık ve yeterli nedensellik K2, Bölüm 4
    11 Praxis ve toplum YK1. Bölüm 6
    12 Positivist dil teorisi ve ?genç? Wittgenstein YK1, ss.96-105
    13 Neo -pozitivizm ve Karl Popper YK1, ss.105-118
    14 Anti-pozitivist program :Thomas Kuhn ve ?olgun? Wittgenstein. YK1, ss.118-148
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç. Dr. Şahin DOĞAN
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Durkheim, E.(1986). Sosyolojik Metodun Kuralları. Çev.E. Aytekin, İstanbul: Sosyal Yayınlar. K2. Weber, M. (2017). Sosyal Bilimler Metodolojisi. Çev. Vefa Saygın Öğütle. Küre Yayınları, İstanbul.
    Yardımcı Kitap YK1. Sunar, İ. (1986). Düşün ve Toplum. Birey ve Toplum Yayınları, Ankara.
    Dersin Amacı Sosyal bilimlerdeki farklı yöntemleri öğretmek, bir araştırmada uygun olan yöntemi seçebilme ve uygulayabilmeyi öğretmek dersin amacını oluşturmaktadır.
    Dersin İçeriği Positivist yöntem, yorumlayıcı yöntem, eleştirel yöntem, positivist dil teorisi, neo- pozitivizm, anti-pozitivizm konuları dersin içeriğini oluşturmaktadır.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Sosyoloji programından mezun olan öğrenci, kendi başına sosyolojik araştırma becerisini kazanır. -
    2 Sosyolojik düşünme kapasitesini öğrenir ve geliştirir. -
    3 Sosyoloji bilgi ve müktesebatına sahip olur. -
    4 Tekil sosyal olaylar ile sosyal teoriler arasında ilişki kurma kapasitesini edinir ve bu kapasiteyi geliştirir. 4
    5 Tarihsel olaylar ve olgular ile güncel sosyolojik olaylar ve durumlar arasında bağlantı kurar. 3
    6 Eleştirel düşünme yeteneği kazanır. -
    7 Sosyal olayları ve olguları teorik olarak anlama, açıklama ve yorumlama becerisini kazanır. 4
    8 Disiplinler arası bakış açısını kazandırır. 5
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster