Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Toplumsal bir olgu ne demektir?
|
K1, Bölüm 1
|
2
|
Toplumsal olguların gözlemlenmesine
ilişkin kurallar I
|
K1, Bölüm 2
|
3
|
Toplumsal olguların gözlemlenmesine
ilişkin kurallar II
|
K1, Bölüm 2
|
4
|
Normal ile patolojik ayrımına ilişkin kurallar
|
K1, Bölüm 3
|
5
|
Toplumsal tiplerin saptanmasına ilişkin kurallar
|
K1, Bölüm 4
|
6
|
Toplumsal olguların açıklanışına ilişkin kurallar
Kanıtlamaya ilişkin kurallar
|
K1, Bölüm 5
|
7
|
Sosyoloji ve iktisatta ?etik tarafsızlık? ın anlamı
|
K2, Bölüm 1
|
8
|
Sosyal bilimde ve sosyal politikada nesnellik
|
K2 , Bölüm 2
|
9
|
Kültür bilimlerinin mantığı üzerine eleştirel inceleme
1.Edward Mayer?in metodolojik görüşlerinin görüşlerinin bir eleştirisi
|
K2, Bölüm 3
|
10
|
2.Tarihsel açıklamada nesnel olasılık ve yeterli nedensellik
|
K2, Bölüm 4
|
11
|
Praxis ve toplum
|
YK1. Bölüm 6
|
12
|
Positivist dil teorisi ve ?genç? Wittgenstein
|
YK1, ss.96-105
|
13
|
Neo -pozitivizm ve Karl Popper
|
YK1, ss.105-118
|
14
|
Anti-pozitivist program :Thomas Kuhn ve ?olgun? Wittgenstein.
|
YK1, ss.118-148
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç. Dr. Şahin DOĞAN
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Durkheim, E.(1986). Sosyolojik Metodun Kuralları. Çev.E. Aytekin, İstanbul: Sosyal Yayınlar.
K2. Weber, M. (2017). Sosyal Bilimler Metodolojisi. Çev. Vefa Saygın Öğütle. Küre Yayınları, İstanbul.
|
Yardımcı Kitap
|
YK1. Sunar, İ. (1986). Düşün ve Toplum. Birey ve Toplum Yayınları, Ankara.
|
Dersin Amacı
|
Sosyal bilimlerdeki farklı yöntemleri öğretmek, bir araştırmada uygun olan yöntemi seçebilme ve uygulayabilmeyi öğretmek dersin amacını oluşturmaktadır.
|
Dersin İçeriği
|
Positivist yöntem, yorumlayıcı yöntem, eleştirel yöntem, positivist dil teorisi, neo- pozitivizm, anti-pozitivizm konuları dersin içeriğini oluşturmaktadır.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Sosyoloji programından mezun olan öğrenci, kendi başına sosyolojik araştırma becerisini kazanır.
|
-
|
2
|
Sosyolojik düşünme kapasitesini öğrenir ve geliştirir.
|
-
|
3
|
Sosyoloji bilgi ve müktesebatına sahip olur.
|
-
|
4
|
Tekil sosyal olaylar ile sosyal teoriler arasında ilişki kurma kapasitesini edinir ve bu kapasiteyi geliştirir.
|
4
|
5
|
Tarihsel olaylar ve olgular ile güncel sosyolojik olaylar ve durumlar arasında bağlantı kurar.
|
3
|
6
|
Eleştirel düşünme yeteneği kazanır.
|
-
|
7
|
Sosyal olayları ve olguları teorik olarak anlama, açıklama ve yorumlama becerisini kazanır.
|
4
|
8
|
Disiplinler arası bakış açısını kazandırır.
|
5
|