ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Modernden Postmoderne Sosyal Teori SOS619 GÜZ-BAHAR 3+0 S 8
    Öğrenme Çıktıları
    1-Sosyal teorinin temellerini tanımlar.
    2-Sosyal teori içindeki farklı yaklaşımları karşılaştırır.
    3-20. Yüzyıldaki paradigma değişimlerini analiz eder.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)1410140
    Ödevler1012020
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3012020
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6013030
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   252
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     8,4 ---- (8)
    Dersin AKTS Kredisi   8
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Yıldızı parlayan modernlik, aklın aydınlanması K1, Birinci Kısım, Bölüm 1
    2 Ruh ve doğal hukuk K1, Bölüm 2
    3 Tarihin anlamı K1, Bölüm 3
    4 Modernliğin ilkeleri K2, Bölüm 1
    5 Modernliğin bunalımı, çözülme K1, İkinci Kısım, Bölüm 1
    6 Modernliğin ilk krizi K2, Bölüm 2
    7 Ben?in yıkılması K1, İkinci Kısım, Bölüm 2
    8 Modernliğin kapanışı K1, Üçüncü Kısım, Bölüm1
    9 Öznenin doğuşu K1, Üçüncü Kısım, Bölüm1
    10 Toplumsal hareket olarak özne K1, Üçüncü Kısım, Bölüm 2
    11 Teorinin teorisi ve hakikat terörizmi YK1, Bölüm 5
    12 Epistemoloji ve metodoloji: Post-modern alternatifler YK1, Bölüm 6
    13 Postmodern teori I K3, ss.52-133
    14 Postmodern teori II K3, ss.139-218
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç. Dr. Şahin Doğan
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Touraine, A. (1995). Modernliğin Eleştirisi, Çev. Hülya Tufan,Yapı Kredi Yayınları, İstanbul. K2. Wagner, P. (1996). Modernliğin Sosyolojisi:Özgürlük ve Cezalandırma. Çev. Mehmet Küçük,Sarmal Yayınevi, İstanbul. K3. Best, S. ve Kellner, D. (2011). Postmodern Teori, Çev. Mehmet Küçük, Ayrıntı Yayınları, İstanbul.
    Yardımcı Kitap YK1. Rosenau, P. M. (1988). Post-Modernizm ve Toplum Bilimleri, Çev. Tuncay birkan, Ark Yaınları, Ankara.
    Dersin Amacı Bu ders, sosyal bilimlerdeki köklü düşünce geleneklerini, toplum üzerine düşünme biçimlerini yakından incelemek ve temel tartışmaları ele almayı amaçlamaktadır.
    Dersin İçeriği Bu dersin içeriğini modern dönem ve postmodern döneme ait sosyal teori tartışmaları oluşturmaktadır.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Sosyoloji programından mezun olan öğrenci, kendi başına sosyolojik araştırma becerisini kazanır. -
    2 Sosyolojik düşünme kapasitesini öğrenir ve geliştirir. -
    3 Sosyoloji bilgi ve müktesebatına sahip olur. -
    4 Tekil sosyal olaylar ile sosyal teoriler arasında ilişki kurma kapasitesini edinir ve bu kapasiteyi geliştirir. 4
    5 Tarihsel olaylar ve olgular ile güncel sosyolojik olaylar ve durumlar arasında bağlantı kurar. -
    6 Eleştirel düşünme yeteneği kazanır. -
    7 Sosyal olayları ve olguları teorik olarak anlama, açıklama ve yorumlama becerisini kazanır. 5
    8 Disiplinler arası bakış açısını kazandırır. 3
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster