ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Türk Sanatında Motif, Üslup ve Kompozisyon Analizi STA504 GÜZ-BAHAR 3+0 S 7
    Öğrenme Çıktıları
    1-Türk mimarisinde taş süslemeciliğini tanır
    2-Türk el sanatlarındaki süsleme tekniklerini ve kompozisyonları tanır
    3-Türk sanatında uygulanan geometrik, bitkisel, figürlü ve yazı süslemelerin motif kaynaklarını tanır
    4-Süsleme kompozisyonlarına ve motiflere bakarak, Türk sanatının çeşitli dönemlerini tanımlama becerisi kazanır
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)138104
    Ödevler2012020
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3012020
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5012020
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   206
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     6,87 ---- (7)
    Dersin AKTS Kredisi   7
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 İslamiyet öncesi Türk sanatında süsleme: Hayvan Üslubu
    2 İslamiyet öncesi Türk sanatında süsleme: Bitkisel motifler
    3 İslamiyet öncesi Türk sanatında süsleme: Geometrik motifler
    4 Anadolu öncesi Türk-İslam mimarisinde taş süsleme
    5 Anadolu Selçuklu mimarisinde taş süsleme
    6 Anadolu Selçuklu mimarisinde taş süsleme
    7 Osmanlı mimarisinde taş süsleme
    8 Türk maden sanatında süsleme teknikleri ve kompozisyonlar
    9 Türk ahşap sanatında süsleme teknikleri ve kompozisyonlar
    10 Türk çini sanatında süsleme teknikleri ve kompozisyonlar
    11 Türk hat sanatında süsleme teknikleri ve kompozisyonlar
    12 Türk tezhip sanatında süsleme teknikleri ve kompozisyonlar
    13 Türk dokumacılığında motif ve kompozisyonlar
    14 Türk Dokuma Sanatının dünü ve yarını
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Öğr. Gör. MURAT KALAFAT
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar Arık, R., Kubad Abad, Selçuklu Saray ve Çinileri, İstanbul 2000. Aslanapa, O., Anadolu`da Türk Çini ve Keramik Sanatı, İstanbul 1965. Demiriz, Y., Osmanlı Mimarisinde Süsleme 1 Erken Devir (1300-1453), İstanbul, 1979. Diyarbekirli, N., Hun Sanatı, İstanbul 1972. Erdman, K., Oriental Carpets An Essay on Their History, New York 1960. Ersoy, A., Türk Tezhip Sanatı, İstanbul, 1988. Görgünay, N., Doğu Yöresi Halıları, Ankara 1976. Mülayim, S., Anadolu-Türk Mimarisinde Geometrik Süslemeler, Ankara 1982. Ögel, S., Anadolu Selçuklularının Taş Tezyinatı, Türk Tarih Kurumu, Ankara 1987. Öney, G., Anadolu Selçuklu Mimarisinde Süsleme ve El Sanatları, İstanbul 1978. Öney, G., Türk Çini Sanatı, İstanbul, 1976. Yetkin, Ş., Türk Halı Sanatı, İstanbul 1974. Yetkin, Ş., Anadolu?da Türk Çini Sanatının Gelişmesi, (Genişletilmiş İkinci Baskı), İstanbul 1986.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Türk sanatının ilk dönemlerinden itibaren görülen süsleme tiplerini, motifleri, üslup ve kompozisyonları tanımlamak.
    Dersin İçeriği Tarih boyunca Türk toplumlarınca çeşitli alanlarda uygulanan süsleme örneklerinin ihtiva ettiği motifleri ve zaman ya da bölge farklılıklarıyla ortaya çıkan üsluplar ve kompozisyonlar ele alınır. Mimari ve el sanatlarında izlenen, bitkisel, geometrik, figüratif ve yazı süslemeler incelenir.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Sanat ve tasarım alanıyla ilgili kuram, yöntem, kavram ve kavramlar arası ilişkileri açıklar. 2
    2 Sanat ve tasarım eseri üretim sürecinde karşılaşacağı problemleri çözebilme ve yeni öneriler getirebilme yetkinliğinde olur. 1
    3 Güncel sanat anlayışı hakkında bilgi ve donanıma sahip olur. 2
    4 Farklı disiplinlerden oluşan ekip çalışmalarına katılır ve alan bilgilerinden yararlanır. 4
    5 Sanatsal çalışmaları ulusal ve uluslararası düzeyde değerlendirir. 3
    6 Alanıyla ilgili gelişmeleri takip eder, yeniliğe ve gelişmeye açık olma becerisine sahip olur. 2
    7 Sanat çalışmalarını eleştirel bakış açısıyla yorumlar. 4
    8 Uzmanlık alanındaki görsel ve yazılı kaynakları, mesleki terminolojiyi ve kavramları açıklayabilecek yetkinlikte olur. 3
    9 Uzmanlık alanında edindiği bilgileri sunabilme yetkinliğine sahip olur. 4
    10 Uygulamalı çalışmaları planlayabilme ve süreci yönetebilme yetkinliğine sahip olur. 2
    11 Uzmanlaştığı alanda edindiği sanat ve tasarım kuramlarını kullanma ve başkalarına aktarma yetkinliğine sahip olur. 1
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster