Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Orta Asya Türk Kültürleri Motifleri
|
|
2
|
Hun, Göktürk Sanatında İmgeler
|
|
3
|
Anadolu Selçuklu Dönemi Taş Tezyinatı
|
|
4
|
Anadolu Selçuklu Dönemi Ağaç Süslemeleri
|
|
5
|
Anadolu Selçuklu Dönemi Çini Süslemeciliği
|
|
6
|
Osmanlı Minyatür Sanatında Türk-İslam İmgeleri
|
|
7
|
Osmanlı Seramik ve Çini Sanatında Türk-İslam İmgeleri
|
|
8
|
Osmanlı Cam Sanatında Türk-İslam İmgeleri
|
|
9
|
Osmanlı Dokuma Sanatında Türk-İslam İmgeleri
|
|
10
|
Osmanlı Mezartaşlarında Türk-İslam İmgeleri
|
|
11
|
Osmanlı Ağaç Sanatında Türk-İslam İmgeleri
|
|
12
|
Osmanlı Maden Sanatında Türk-İslam İmgeleri
|
|
13
|
Osmanlı Tezhip Sanatında Türk-İslam İmgeleri
|
|
14
|
Osmanlı Duvar Süsleme Sanatında Türk-İslam İmgeleri
|
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Yrd. Doç. Dr. Mustafa Gürbüz BEYDİZ
|
Dersi Verenler
|
1-)Doçent Dr. Mustafa Gürbüz Beydiz
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
Yasar Çoruhlu, Türk Sanatının Anahatları, İstanbul, 2002
Yaşar Çoruhlu, Türk Resim Sanatında Hayvan Sembolizmi, İstanbul, 1995
Abdülkadir İnan, Tarihte ve Bugün Samanizm, Ankara, 2. Baskı, 1972
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Türk motiflerinin simgesel anlamının öğrenilmesi
|
Dersin İçeriği
|
Türk sanatında görülen motifler
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Sanat ve tasarım alanıyla ilgili kuram, yöntem, kavram ve kavramlar arası ilişkileri açıklar.
|
2
|
2
|
Sanat ve tasarım eseri üretim sürecinde karşılaşacağı problemleri çözebilme ve yeni öneriler getirebilme yetkinliğinde olur.
|
4
|
3
|
Güncel sanat anlayışı hakkında bilgi ve donanıma sahip olur.
|
3
|
4
|
Farklı disiplinlerden oluşan ekip çalışmalarına katılır ve alan bilgilerinden yararlanır.
|
3
|
5
|
Sanatsal çalışmaları ulusal ve uluslararası düzeyde değerlendirir.
|
4
|
6
|
Alanıyla ilgili gelişmeleri takip eder, yeniliğe ve gelişmeye açık olma becerisine sahip olur.
|
2
|
7
|
Sanat çalışmalarını eleştirel bakış açısıyla yorumlar.
|
5
|
8
|
Uzmanlık alanındaki görsel ve yazılı kaynakları, mesleki terminolojiyi ve kavramları açıklayabilecek yetkinlikte olur.
|
2
|
9
|
Uzmanlık alanında edindiği bilgileri sunabilme yetkinliğine sahip olur.
|
3
|
10
|
Uygulamalı çalışmaları planlayabilme ve süreci yönetebilme yetkinliğine sahip olur.
|
2
|
11
|
Uzmanlaştığı alanda edindiği sanat ve tasarım kuramlarını kullanma ve başkalarına aktarma yetkinliğine sahip olur.
|
4
|