ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Müzecilik STA518 GÜZ-BAHAR 3+0 S 7
    Öğrenme Çıktıları
    1-Müzecilik nedir? sorusuna cevap arar
    2-Anadolu`da müzecilik tarihini öğrenir
    3-Eserlerin sergileme tekniklerini öğrenir
    4-Modern müzeleri tanır
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14342
    Ödevler2023570
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)2013535
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6013535
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   224
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     7,47 ---- (7)
    Dersin AKTS Kredisi   7
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Müzecilik nedir?
    2 Müzecilik tarihi
    3 Osmanlı?daki müzecilik girişimleri
    4 Cumhuriyet Dönemi ilk müzeleri
    5 Sergileme teknikleri
    6 Eser koruma yöntemleri
    7 Otomasyon ve teknolojik gelişmeler
    8 Avrupa`daki örnekler
    9 Ziyaretçi bilgilendirme yöntemleri
    10 Butik ve tema müzeler
    11 Özel müzecilik
    12 Koleksiyonerlik
    13 Müze araştırmaları
    14 Müzecilik sorunları
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Yrd. Doç. Dr. Mustafa Gürbüz BEYDİZ
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar Adıgüzel, Ömer, (2000). Müze Pedagojisinin Türkiye`deki Yansımaları ve Müzelerdeki Yaratıcı Drama Uygulamaları Müzecilikte Yeni Yaklaşımlar Küreselleşme ve Yerelleşme, Üçüncü Uluslararası Tarih Kongresi, 130? 143, İstanbul: Numune Matbaacılık. Ian Jones, Robert R. Macdonald, Darryl McIntyre,City Museums and City Development,2006 Çalıkoğlu, L. 2009. Çağdaş Sanat Konuşmaları 3 : Koleksiyon Koleksiyonerlik ve Müzecilik, İstanbul:YKY. Çalıkoğlu, L. 2009. Çağdaş Sanat Konuşmaları 4 : Koleksiyon Koleksiyonerlik ve Müzecilik, İstanbul, YKY. Erzen, J. 1997. "Çağdaş Sanat Müzesi Türkiye`de Müzeler," İstanbul : Arredamento Dekorasyon, sayı 88 (Ocak),92-93. Artun, Ali.(ed.) 2005. Sanatçı Müzeleri.İstanbul:İletişim Yayınları. Artun. Ali. (ed.)2005 Tarih Sahneleri, Sanat Müzeleri. İstanbul:İletişim Yayınları
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Müzecilik ve eser sergileme konusunda varolan örnekleri incelemek
    Dersin İçeriği Hem yurtiçi hem de yurtdışı butik ve büyük müzeleri inceleyerek eser sergileme ve koruma teknikleri konusunda bilgi sahibi olmak
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Sanat ve tasarım alanıyla ilgili kuram, yöntem, kavram ve kavramlar arası ilişkileri açıklar. 3
    2 Sanat ve tasarım eseri üretim sürecinde karşılaşacağı problemleri çözebilme ve yeni öneriler getirebilme yetkinliğinde olur. 2
    3 Güncel sanat anlayışı hakkında bilgi ve donanıma sahip olur. 4
    4 Farklı disiplinlerden oluşan ekip çalışmalarına katılır ve alan bilgilerinden yararlanır. 1
    5 Sanatsal çalışmaları ulusal ve uluslararası düzeyde değerlendirir. 4
    6 Alanıyla ilgili gelişmeleri takip eder, yeniliğe ve gelişmeye açık olma becerisine sahip olur. 3
    7 Sanat çalışmalarını eleştirel bakış açısıyla yorumlar. 5
    8 Uzmanlık alanındaki görsel ve yazılı kaynakları, mesleki terminolojiyi ve kavramları açıklayabilecek yetkinlikte olur. 5
    9 Uzmanlık alanında edindiği bilgileri sunabilme yetkinliğine sahip olur. 3
    10 Uygulamalı çalışmaları planlayabilme ve süreci yönetebilme yetkinliğine sahip olur. 2
    11 Uzmanlaştığı alanda edindiği sanat ve tasarım kuramlarını kullanma ve başkalarına aktarma yetkinliğine sahip olur. 2
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster