Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
İlkel seramik yapım teknikleri
|
|
2
|
İlk fırınlama teknikleri
|
|
3
|
Seramiğin icadı ve kullanımı
|
|
4
|
Neolitik dönem seramikleri
|
|
5
|
Kalkolitik dönem seramikleri Halaf Kültürü ve Anadolu`daki izleri
|
|
6
|
Kalkolitik dönem seramikleri Hassuna Kültürü ve Anadolu`daki izleri
|
|
7
|
Kalkolitik dönem seramikleri Samarra Kültürü ve Anadolu`daki izleri
|
|
8
|
Batı Anadolu Troia Seramikleri
|
|
9
|
Myken ve Minos seramikleri ve Anadolu`daki izleri
|
|
10
|
Asur Ticaret Kolonileri Dönemi seramikleri
|
|
11
|
Hatti dönemi seramikleri
|
|
12
|
Hitit dönemi seramikleri
|
|
13
|
Urartu ve Frig dönemi seramikleri
|
|
14
|
Lidya dönemi seramikleri
|
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Yrd. Doç. Dr. Mustafa Gürbüz BEYDİZ
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
ÖKSE Tuba, Arkeolojik Çalışmalarda Seramik Değerlendirme Yöntemi, İstanbul, 2015
AKURGAL Ekrem, Anadolu Uygarlıkları, İstanbul, 2014
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Keramikli Neolitik dönemden M.Ö. I. Bin kültürlerine kadar Anadolu`da görülen seramik kültürlerini tanır
|
Dersin İçeriği
|
Keramikli Neolitik, Kalkolitik (Halaf, hassuna, Samarra), Erken-Orta ve Geç Tunç Batı Anadolu Seramikleri (Troia, Myken, Minos), Orta Tunç Dönemi Hatti ve Hitit Seramikleri, Demir Çağı Frig, Urartu, Lidya seramik kültürlerini tanımak
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Sanat ve tasarım alanıyla ilgili kuram, yöntem, kavram ve kavramlar arası ilişkileri açıklar.
|
3
|
2
|
Sanat ve tasarım eseri üretim sürecinde karşılaşacağı problemleri çözebilme ve yeni öneriler getirebilme yetkinliğinde olur.
|
4
|
3
|
Güncel sanat anlayışı hakkında bilgi ve donanıma sahip olur.
|
2
|
4
|
Farklı disiplinlerden oluşan ekip çalışmalarına katılır ve alan bilgilerinden yararlanır.
|
3
|
5
|
Sanatsal çalışmaları ulusal ve uluslararası düzeyde değerlendirir.
|
3
|
6
|
Alanıyla ilgili gelişmeleri takip eder, yeniliğe ve gelişmeye açık olma becerisine sahip olur.
|
2
|
7
|
Sanat çalışmalarını eleştirel bakış açısıyla yorumlar.
|
4
|
8
|
Uzmanlık alanındaki görsel ve yazılı kaynakları, mesleki terminolojiyi ve kavramları açıklayabilecek yetkinlikte olur.
|
4
|
9
|
Uzmanlık alanında edindiği bilgileri sunabilme yetkinliğine sahip olur.
|
1
|
10
|
Uygulamalı çalışmaları planlayabilme ve süreci yönetebilme yetkinliğine sahip olur.
|
1
|
11
|
Uzmanlaştığı alanda edindiği sanat ve tasarım kuramlarını kullanma ve başkalarına aktarma yetkinliğine sahip olur.
|
3
|