Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Tasarım nedir?
|
|
2
|
Endüstri öncesinde tasarım olgusu.
|
|
3
|
Endüstri devrimi ve tasarım; endüstriyel büyüme; dünya fuarları ve uluslararası rekabet.
|
|
4
|
Reform hareketleri; sanatlar ve zanaatlar; art nouveau.
|
|
5
|
Modernizme doğru: Glasgow Sanat Okulu, Viyana Secession
|
|
6
|
Fütürizm, Konstrüktivizm, De Stijl
|
|
7
|
İşlevselcilik ve Bauhaus
|
|
8
|
Güç ve şatafat: Ard Deco, aerodinamik form, Üçüncü Reich tasarımı
|
|
9
|
Tüketim ve teknoloji; yeni-işlevselcilik
|
|
10
|
Deneyselcilik ve Anti-Design
|
|
11
|
İşlevselciliğin krizi; pop sanat ve ütopyalar.
|
|
12
|
Postmodernizm: Alchimia atölyesi, Memphis
|
|
13
|
Vahşi 80?ler; Yeni Tasarım.
|
|
14
|
Tasarım ve ekonomi. Tasarım üzerine güncel tartışmalar
|
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç. Ersoy Yılmaz
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
Özer, B. Kültür, sanat, mimarlık, Yapı Yayın, İstanbul, 2009.
Barnard, M. Sanat, tasarım ve görsel Kültür, Ütopya Yayınevi, Ankara, 2002.
Mozota, B. B. Tasarım yönetimi, Mediacat Kitapları, 2005.
|
Yardımcı Kitap
|
Tunalı, İ. Tasarım felsefesine giriş. Yapı Endüstri Merkezi, 2004.
Şenyapılı, Ö. Sinema ve tasarım. Orta Doğu Teknik Üniversitesi Mimarlık Fakültesi, 1998.
Suluk, C. Tasarım hukuku: endüstriyel tasarım, marka, patent, ve faydalı model karşılaştırmalı. Seçkin, 2003.
Er, H.A. Korkut, F, Er, Ö. (Ed.). Türkiye?de tasarım eğitimi: Nesnel 11.Boyut, 1998.
|
Dersin Amacı
|
Tasarım kavramının geniş ilişkiler ağını ortaya koymak, böylelikle kavramın estetik olmaktan başka kültürel, toplumsal ve ekonomik bir fenomene de işaret ettiğini göstermek.
|
Dersin İçeriği
|
Tasarım kavramı, kilometre taşı mahiyetindeki akım, okul, eğilim ve olaylar üzerinden, 18.yüzyıl başından günümüze uzanan süreçte ele alınır. Kanıksanmış günlük-yaşam nesnelerinin ardındaki toplumsal, ekonomik ve kültürel arka plan tartışılır.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Sanat ve tasarım alanıyla ilgili kuram, yöntem, kavram ve kavramlar arası ilişkileri açıklar.
|
5
|
2
|
Sanat ve tasarım eseri üretim sürecinde karşılaşacağı problemleri çözebilme ve yeni öneriler getirebilme yetkinliğinde olur.
|
2
|
3
|
Güncel sanat anlayışı hakkında bilgi ve donanıma sahip olur.
|
2
|
4
|
Farklı disiplinlerden oluşan ekip çalışmalarına katılır ve alan bilgilerinden yararlanır.
|
1
|
5
|
Sanatsal çalışmaları ulusal ve uluslararası düzeyde değerlendirir.
|
2
|
6
|
Alanıyla ilgili gelişmeleri takip eder, yeniliğe ve gelişmeye açık olma becerisine sahip olur.
|
3
|
7
|
Sanat çalışmalarını eleştirel bakış açısıyla yorumlar.
|
2
|
8
|
Uzmanlık alanındaki görsel ve yazılı kaynakları, mesleki terminolojiyi ve kavramları açıklayabilecek yetkinlikte olur.
|
3
|
9
|
Uzmanlık alanında edindiği bilgileri sunabilme yetkinliğine sahip olur.
|
2
|
10
|
Uygulamalı çalışmaları planlayabilme ve süreci yönetebilme yetkinliğine sahip olur.
|
1
|
11
|
Uzmanlaştığı alanda edindiği sanat ve tasarım kuramlarını kullanma ve başkalarına aktarma yetkinliğine sahip olur.
|
3
|