ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    ÇAĞDAŞ TÜRK SANATI VE YENİ AÇILIMLAR STA503 GÜZ-BAHAR 3+0 S 7
    Öğrenme Çıktıları
    1- To present the developments in the previous process of painting lessons given to military schools
    2-In the western sense, the content of painting education in military (and then civil) schools,
    3-The art environment in Paris, Ecole des Beaux-Arts and Académie Julian from institutions taught painting
    4-Çallı and Meşrutiyet Peirod
    5-Group D, Dormitory exhibitions and other exhibitions opened later
    6-Abstraction and abstract studies that began to spread in the 1950s
    7-Developments in the period from the 1960s to the present
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14228
    Ödevler2032060
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)2013535
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6014040
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   205
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     6,83 ---- (7)
    Dersin AKTS Kredisi   7
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Batılılaşma Döneminin Genel Çerçevesi, Kavramlar, Pera/Beyoğlu ve Saray Etrafında şekillenen Sanat Ortamına Genel Bir Bakış Azınlık, Levanten ve Yabancı Ressamların Osmanlı Resim Sanatındaki rolü Anılan Sanatçılardan Örnekler/ Askeri Okullara Resim Dersi Konulması ve Mühendishâne-i Berri-i Hümâyunun Asker-Ressamların Yetişmesindeki Rolü, Resim Derslerinin içeriği ve ilk Asker-Ressamlara ilişkin Bilgiler
    2 Yurt Dışına Öğrenci Yollanması; Paris,`Ecole des Beaux-Arts ve Académie Juliandaki Eğitim Sistemi; 19. Yüzyılda Pariste Sanat Ortamına Bir Bakış/Sanayi-i Nefise Mektebi,
    3 Türk Resminin Klasikleriyle 1914 Kuşağı
    4 Ressamlar Hakkında Çeşitli Analizler
    5 Osmanlı Resminde Batılılaşmadan Çağdaş Türk Resmine Giriş
    6 Çıplak Model Sorunu Türk Resminde 1914 Osmanlı Ressamlar Cemiyetinin kurulması, sanat ortamına katkısı.
    7 Sanayi-i Nefise Mektebi ve ilk kadın ressam olarak kabul edilen Mihri (Müşfik) Hanım. 1917de kurulan şişli Atölyesi ve Türk resmindeki önemi; Türk Resminde ?Nü? temasının gelişimi ve sanat ortamındaki konumu,Kurtuluş Savaşı?ndan Cumhuriyetin kuruluşuna doğru Türk resminde yaşanan gelişmeler ve içinde bulundukları dönemi tuvallere yansıtan sanatçıların oluşturduğu ?Günceli Yansıtan Konular? bağlamında dönemin sanatsal üretimine bir bakış
    8 Yeniden Yapılanmaya Koşut Resim inşa Etmek,. 1929da Müstakil Ressamlar ve Heykeltraşlar Birliğinin kuruluşu
    9 D Grubuyla birlikte sanatsal tartışmalar açısından son derece hareketlenen bir sanat ortamına bakış. metinler üzerinden okumalar, tartışmalar, görüşler
    10 Türk resminde Galatasaray Sergilerinden sonra açılan diğer süreli sergilere bir bakış 1933-1936 yılları arasında Türk inkılâplarını ve Kurtuluş Savaşını yansıtan resimler 1937 ve 1938te gerçekleştirilen Birleşik Resim ve Heykel Sergileri/Yurt Gezileri?
    11 Batı ya yerleşen sanatçıların Türk resim sanatına katkıları ve bu yeni konumlarında yaşadıkları ülkelerdeki etkinlikleri Türk resim sanatında Müstakiller ve D Grubunun yarattığı yeni bir sanat ortamı sonunda ortaya çıkmaya başlayan soyutlama ve soyut çalışmalar
    12 1940ların sonundan başlayarak 1950lere doğru akan süreçte birbiri ardınca açılmaya başlayan bazı özel galeriler ve bu sürecin en önemli temsilcisi Maya Sanat Galerisi üzerinden Türk resminde özel galericiliğe bir bakış
    13 Türk resminde 1960 sonrasından günümüze sanat ortamına genel bir bakış.
    14 Bienallerin, sanat fuarlarının, tematik sergilerin ve benzeri etkinlikler yanında Türkiyedeki müzecilik çalışmaları eşliğinde günümüz sanat ortamına genel bir bakış; modern sanat, güncel sanat, çağdaş sanat konularına ilişkin (ezeli ve ebedi) tartışılan kavramlar; sanatın yeni mecraları, kullandığı enstrümanlar, esinlenme, intihal, metinler arası göstergeler arası ilişkiler, eleştiri kavramı; sanat-sermaye ilişkileri, sanatın sonu ve diğer bazı konularda ortaya atılan yeni görüşler, tartışmalar.
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu YRD. DOC. EMRE ŞEN
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar *Kaya Özsezgin, Başlangıcından Bugüne Çağdaş Türk Resim Sanatı Tarihi, C. 3., Tiglat Yayınları, ?stanbul 1982; *Kaya Özsezgin, ibrahim Çallı, Yapı Kredi Yayınları, istanbul 1993; *Kaya Özsezgin, Sami Yetik, Yapı Kredi Yayınları, istanbul 1997; *Kaya Özsezgin, Türk Plastik Sanatçıları Ansiklopedik Sözlük, (Genişletilmiş 2.Bs.), Yapı Kredi Yayınları, istanbul 1999; *Kaya Özsezgin-Mustafa Aslıer, Başlangıcından Bugüne Çağdaş Türk Resim Sanatı Tarihi, C. 4., Tiglat Yayınları, istanbul 1989; *Kıymet Giray, Çallı ve Atölyesi, iş Bankası, istanbul 1997; *Kıymet Giray, Hikmet Onat, Türk Ressamları Dizisi-5, Yapı Kredi Yayınları, istanbul 1995; *Kıymet Giray, Müstakil Ressamlar ve Heykeltraşlar Birliği, Akbank Yayınları, istanbul 1997; *Kıymet Giray, Türkiye İş Bankası Resim Koleksiyonu, Türkiye iş Bankası Kültür Yayınları, Ankara (1998); *Mehmet Ergüven, ?Resimde Ulusallık Üzerine?, Yoruma Doğru, YKY, istanbul 1992, s.18-24; *Nüzhet islimyeli, Türk Plastik Sanatçıları Ansiklopedisi, Cilt: 1-3, Ankara Sanat Yayınları, Ankara 1967-1971; *Nurullah Berk, Türk ve Yabancı Resminde İstanbul/Istanbul
    Yardımcı Kitap d Grubu 1933-1951 Yapı Kredi Kültür Merkezi Kâzım Taşkent Sanat Galerisi 22 Ocak-14 Mart 2004
    Dersin Amacı The westernization period of the Ottoman Empire in the development of Turkish Art History the art of painting in the process of the so-called to connect with the subjects covered in the art of painting, to present day artistic developments in Turkish painting in the period of nearly two hundred years examination of social, political, cultural, intellectual aspects.
    Dersin İçeriği After giving a brief overview of the developments in the process before the painting classes in military schools in 1795, the content of the art education in military (later civilian) schools, the method of painting education in military (later civilian) schools, the examination of the youngsters, the repertoire of the subjects they created, and the inclusion of orientalist painters, minorities and levantines in thisDaha sonra Paris?teki sanat ortamı, resim eğitimi verilen kurumlardan Ecole des Beaux-Arts ve Académie Julian incelenmektedir. Tüm bu gelişmeler eşliğinde daha sonraki süreçte Osman Hamdi Bey, Süleyman Seyyid ve şeker Ahmed Paşa gibi ressamlar en etkili kuşak temsilcileri olarak ele alınmakta ve ardından Hoca Ali Rıza, Halil Paşa, Hüseyin Zekâi Paşa?dan oluşan diğer bir kuşağa geçilmektedir. Bu dönemden sonra şehzade (sonradan Veliaht ve Halife) Abdülmecid Efendi, Ahmet Ziya Akbulut, şevket Dağ ve diğer bazı ressamlar sanat yaşamları ve yapıtlarıyla irdelendikten sonra ?1914 Kuşağı?, ?Çallı Kuşağı? veya ?Meşrutiyet Kuşağı? olarak tanımlanan ressamlar, şişli Atölyesi ve Viyana Sergisi konusu, açılan Galatasaray Sergileri, ardından Cumhuriyet döneminin bağlarında kurulan ?Müstakil Ressamlar ve Heykeltraşlar Birliği?, ?d Grubu?, Yurt Sergileri ve açılan diğer sergiler, daha sonra ise ?Yeniler Grubu? ve diğer bazı gruplar yanında bu oluşumların dışında kalarak kendi sanat anlayışları doğrultusunda ressamlıklarını sürdüren sanatçılar; 1950?lerde Yaygınlaşmaya başlayan ?soyutlama? ve ?soyut? çalışmaları, özel galericilik ve sanat ortamının 1960?lı yıllarından günümüze uzanan sürecindeki yaşanan gelişmeler ele alınmaktadır.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Sanat ve tasarım alanıyla ilgili kuram, yöntem, kavram ve kavramlar arası ilişkileri açıklar. 3
    2 Sanat ve tasarım eseri üretim sürecinde karşılaşacağı problemleri çözebilme ve yeni öneriler getirebilme yetkinliğinde olur. -
    3 Güncel sanat anlayışı hakkında bilgi ve donanıma sahip olur. 3
    4 Farklı disiplinlerden oluşan ekip çalışmalarına katılır ve alan bilgilerinden yararlanır. 2
    5 Sanatsal çalışmaları ulusal ve uluslararası düzeyde değerlendirir. 2
    6 Alanıyla ilgili gelişmeleri takip eder, yeniliğe ve gelişmeye açık olma becerisine sahip olur. 1
    7 Sanat çalışmalarını eleştirel bakış açısıyla yorumlar. 3
    8 Uzmanlık alanındaki görsel ve yazılı kaynakları, mesleki terminolojiyi ve kavramları açıklayabilecek yetkinlikte olur. -
    9 Uzmanlık alanında edindiği bilgileri sunabilme yetkinliğine sahip olur. 2
    10 Uygulamalı çalışmaları planlayabilme ve süreci yönetebilme yetkinliğine sahip olur. -
    11 Uzmanlaştığı alanda edindiği sanat ve tasarım kuramlarını kullanma ve başkalarına aktarma yetkinliğine sahip olur. 3
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster