Kaynaklar
|
*Kaya Özsezgin, Başlangıcından Bugüne Çağdaş Türk Resim Sanatı
Tarihi, C. 3., Tiglat Yayınları, İstanbul 1982;
*Kaya Özsezgin, ibrahim Çallı, Yapı Kredi Yayınları, istanbul 1993;
*Kaya Özsezgin, Sami Yetik, Yapı Kredi Yayınları, istanbul 1997;
*Kaya Özsezgin, Türk Plastik Sanatçıları Ansiklopedik Sözlük,
(Genişletilmiş 2.Bs.), Yapı Kredi Yayınları, istanbul 1999;
*Kaya Özsezgin-Mustafa Aslıer, Başlangıcından Bugüne Çağdaş Türk
Resim Sanatı Tarihi, C. 4., Tiglat Yayınları, istanbul 1989;
*Kıymet Giray, Çallı ve Atölyesi, iş Bankası, istanbul 1997;
*Kıymet Giray, Hikmet Onat, Türk Ressamları Dizisi-5, Yapı Kredi
Yayınları, istanbul 1995;
*Kıymet Giray, Müstakil Ressamlar ve Heykeltraşlar Birliği, Akbank
Yayınları, istanbul 1997;
*Kıymet Giray, Türkiye İş Bankası Resim Koleksiyonu, Türkiye iş Bankası
Kültür Yayınları, Ankara (1998);
*Mehmet Ergüven, ?Resimde Ulusallık Üzerine?, Yoruma Doğru, YKY,
istanbul 1992, s.18-24;
*Nüzhet islimyeli, Türk Plastik Sanatçıları Ansiklopedisi, Cilt: 1-3, Ankara
Sanat Yayınları, Ankara 1967-1971;
*Nurullah Berk, Türk ve Yabancı Resminde İstanbul/Istanbul
|
Dersin İçeriği
|
After giving a brief overview of the developments in the process before the painting classes in military schools in 1795, the content of the art education in military (later civilian) schools, the method of painting education in military (later civilian) schools, the examination of the youngsters, the repertoire of the subjects they created, and the inclusion of orientalist painters, minorities and levantines in thisDaha sonra Paris?teki sanat ortamı, resim eğitimi verilen kurumlardan Ecole des Beaux-Arts ve Académie Julian incelenmektedir. Tüm bu gelişmeler eşliğinde daha sonraki süreçte Osman Hamdi Bey, Süleyman Seyyid ve şeker Ahmed Paşa gibi ressamlar en etkili kuşak temsilcileri olarak ele alınmakta ve ardından Hoca Ali Rıza, Halil Paşa, Hüseyin Zekâi Paşa?dan oluşan diğer bir kuşağa geçilmektedir. Bu dönemden sonra şehzade (sonradan Veliaht ve Halife) Abdülmecid Efendi, Ahmet Ziya Akbulut, şevket Dağ ve diğer bazı ressamlar sanat yaşamları ve yapıtlarıyla irdelendikten sonra ?1914 Kuşağı?, ?Çallı Kuşağı? veya ?Meşrutiyet Kuşağı? olarak tanımlanan ressamlar, şişli Atölyesi ve Viyana Sergisi konusu, açılan Galatasaray Sergileri, ardından Cumhuriyet döneminin bağlarında kurulan
?Müstakil Ressamlar ve Heykeltraşlar Birliği?, ?d Grubu?, Yurt Sergileri ve açılan diğer sergiler, daha sonra ise ?Yeniler Grubu? ve diğer bazı gruplar yanında bu oluşumların dışında kalarak
kendi sanat anlayışları doğrultusunda ressamlıklarını sürdüren sanatçılar; 1950?lerde Yaygınlaşmaya başlayan ?soyutlama? ve ?soyut? çalışmaları, özel galericilik ve sanat ortamının
1960?lı yıllarından günümüze uzanan sürecindeki yaşanan gelişmeler ele alınmaktadır.
|