Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Batılılaşma Döneminin Genel Çerçevesi, Kavramlar, Pera/Beyoğlu ve Saray Etrafında şekillenen Sanat Ortamına Genel Bir Bakış Azınlık, Levanten ve Yabancı Ressamların Osmanlı Resim Sanatındaki rolü Anılan Sanatçılardan Örnekler/ Askeri Okullara Resim Dersi Konulması ve Mühendishâne-i Berri-i Hümâyunun Asker-Ressamların Yetişmesindeki Rolü, Resim Derslerinin içeriği ve ilk Asker-Ressamlara ilişkin Bilgiler
|
|
2
|
Yurt Dışına Öğrenci Yollanması; Paris,`Ecole des Beaux-Arts ve Académie Juliandaki Eğitim Sistemi; 19. Yüzyılda Pariste Sanat Ortamına Bir Bakış/Sanayi-i Nefise Mektebi,
|
|
3
|
Türk Resminin Klasikleriyle 1914 Kuşağı
|
|
4
|
Ressamlar Hakkında Çeşitli Analizler
|
|
5
|
Osmanlı Resminde Batılılaşmadan Çağdaş Türk Resmine Giriş
|
|
6
|
Çıplak Model Sorunu Türk Resminde 1914 Osmanlı Ressamlar Cemiyetinin kurulması, sanat ortamına katkısı.
|
|
7
|
Sanayi-i Nefise Mektebi ve ilk kadın ressam olarak kabul edilen Mihri (Müşfik) Hanım. 1917de kurulan şişli Atölyesi ve Türk resmindeki önemi; Türk Resminde ?Nü? temasının gelişimi ve sanat ortamındaki konumu,Kurtuluş Savaşı?ndan Cumhuriyetin kuruluşuna doğru Türk resminde yaşanan gelişmeler ve içinde bulundukları dönemi tuvallere yansıtan sanatçıların oluşturduğu ?Günceli Yansıtan Konular? bağlamında dönemin sanatsal üretimine bir bakış
|
|
8
|
Yeniden Yapılanmaya Koşut Resim inşa Etmek,.
1929da Müstakil Ressamlar ve Heykeltraşlar Birliğinin kuruluşu
|
|
9
|
D Grubuyla birlikte sanatsal tartışmalar açısından son derece hareketlenen bir sanat ortamına bakış. metinler üzerinden okumalar, tartışmalar, görüşler
|
|
10
|
Türk resminde Galatasaray Sergilerinden sonra açılan diğer süreli sergilere bir bakış 1933-1936 yılları
arasında Türk inkılâplarını ve Kurtuluş Savaşını yansıtan resimler
1937 ve 1938te gerçekleştirilen Birleşik Resim ve Heykel Sergileri/Yurt Gezileri?
|
|
11
|
Batı ya yerleşen sanatçıların Türk resim sanatına katkıları ve bu yeni konumlarında yaşadıkları ülkelerdeki etkinlikleri
Türk resim sanatında Müstakiller ve D Grubunun yarattığı yeni bir sanat ortamı sonunda ortaya çıkmaya başlayan soyutlama ve soyut çalışmalar
|
|
12
|
1940ların sonundan başlayarak 1950lere doğru akan süreçte birbiri ardınca açılmaya başlayan bazı özel galeriler ve bu sürecin en önemli temsilcisi Maya Sanat Galerisi üzerinden Türk resminde özel galericiliğe bir bakış
|
|
13
|
Türk resminde 1960 sonrasından günümüze sanat ortamına genel bir bakış.
|
|
14
|
Bienallerin, sanat fuarlarının, tematik sergilerin ve benzeri etkinlikler yanında Türkiyedeki müzecilik çalışmaları eşliğinde günümüz sanat ortamına genel bir bakış; modern sanat, güncel sanat, çağdaş sanat konularına ilişkin (ezeli ve ebedi) tartışılan kavramlar; sanatın yeni mecraları, kullandığı enstrümanlar, esinlenme, intihal, metinler arası göstergeler arası ilişkiler, eleştiri kavramı; sanat-sermaye ilişkileri, sanatın sonu ve diğer bazı konularda ortaya atılan yeni görüşler, tartışmalar.
|
|