ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    GÖRSEL İLETİŞİM TASARIM STA507 GÜZ-BAHAR 3+0 S 7
    Öğrenme Çıktıları
    1-Görsel iletişim tasarımı ve grafik tasarım ile ilgili temel kavramları öğrenir.
    2-Görsel algı, tasarım, iletişim gibi kavramları yorumlama becerisi kazanır.
    3-Araştırmalar sonucunda çıkan fikri kreatif bir tasarıma dönüştürür.
    4-Görsel iletişim tasarımı alanında dünyadaki örnekleri eleştirme yorumlayabilme becerisi geliştirir.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)1310130
    Ödevler2022040
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)30133
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 50133
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   218
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     7,27 ---- (7)
    Dersin AKTS Kredisi   7
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Görsel iletişim tasarımı nedir? Tasarımın yaşamımızdaki önemi nedir? hakkında bilgi.
    2 Görsel iletişim tasarımına ait temel kavramların örneklenerek tanımlanması ve yorumlanması.
    3 Grafik tasarım öğeleri, kullanım alanlarının açıklanması ve örneklerinin incelenmesi.
    4 Görsel iletişim tasarımının alt dalları ve bunlara ilişkin kavramların örneklenerek incelenmesi.
    5 Görsel iletişim tasarımının alt dalları ve bunlara ilişkin kavramların örneklenerek incelenmesi.
    6 Görsel iletişim tasarımının alt dalları ve bunlara ilişkin kavramların örneklenerek incelenmesi.
    7 Görsel iletişim ve tasarım kuramlarına ilişkin metin okumaları yapılması örnekler üzerinden fikir paylaşımı yapılması.
    8 Görsel iletişim ve tasarım kuramlarına ilişkin metin okumaları yapılması örnekler üzerinden fikir paylaşımı yapılması.
    9 Görsel iletişim ve tasarım kuramlarına ilişkin metin okumaları yapılması örnekler üzerinden fikir paylaşımı yapılması.
    10 Makale konusu belirlenmesi, Bilimsel makale yazma aşamaları.Bilimsel makale nasıl yazılır, aşamalarının anlatımı. örneklerin incelenmesi.
    11 Makalelerin Hazırlanması süreci
    12 Makalelerin Hazırlanması süreci
    13 Makalelerin Sunumu
    14 Makalelerin Sunumu
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr.Öğr.Üyesi Seçil ERMİŞ İPEK
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar Armstrong Helen. (2012). Grafik Tasarım Kuramları, Espas Kuram Sanat Yayınları Becer Emre.(2015). İletişim ve Grafik Tasarım, Dost Kitabevi Yayınları Uçar Tevfik Fikret (2014). Görsel İletişim ve Grafik Tasarım, İnkılâp Kitabevi Twemlow Alice. (2016). Grafik Tasarım Ne içindir?. Yapı Endüstri Merkezi Yayınları Lupton Ellen& Phillips Cole Jennifer. (2014). Graphic Design The New Basics. Princeton Architectural Press.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Görsel iletişim tasarımının temel kavramları ile iletişim tasarımı, görsel iletişim gibi kavramlara ilişkin kuramsal bilgi edinme ve edinilen bu bilgiyi tasarımda kullanabilmektir.
    Dersin İçeriği Görsel iletişim tasarımın farklı alanlarda nasıl kullanıldığına dair bilgi vermek. Tasarımı oluşturan ögeleri tanıtmak, bilgi birikimi sağlamak ve özgün uygulamalar yaptırmak.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Sanat ve tasarım alanıyla ilgili kuram, yöntem, kavram ve kavramlar arası ilişkileri açıklar. 5
    2 Sanat ve tasarım eseri üretim sürecinde karşılaşacağı problemleri çözebilme ve yeni öneriler getirebilme yetkinliğinde olur. 4
    3 Güncel sanat anlayışı hakkında bilgi ve donanıma sahip olur. 3
    4 Farklı disiplinlerden oluşan ekip çalışmalarına katılır ve alan bilgilerinden yararlanır. 4
    5 Sanatsal çalışmaları ulusal ve uluslararası düzeyde değerlendirir. 4
    6 Alanıyla ilgili gelişmeleri takip eder, yeniliğe ve gelişmeye açık olma becerisine sahip olur. 5
    7 Sanat çalışmalarını eleştirel bakış açısıyla yorumlar. 4
    8 Uzmanlık alanındaki görsel ve yazılı kaynakları, mesleki terminolojiyi ve kavramları açıklayabilecek yetkinlikte olur. 4
    9 Uzmanlık alanında edindiği bilgileri sunabilme yetkinliğine sahip olur. 4
    10 Uygulamalı çalışmaları planlayabilme ve süreci yönetebilme yetkinliğine sahip olur. 4
    11 Uzmanlaştığı alanda edindiği sanat ve tasarım kuramlarını kullanma ve başkalarına aktarma yetkinliğine sahip olur. 5
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster