ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    YEREL KÜLTÜR ARAŞTIRMALARI STA520 GÜZ-BAHAR 3+0 S 7
    Öğrenme Çıktıları
    1-Yaşadığı coğrafyanın yerel kültür özelliklerini tanır
    2-Yok olan veya olmak üzere olan zanaat dalları hakkında bilgi sahibi olur
    3-Maddi kültür öğelerini anlar ve yorumlar
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14228
    Ödevler2023570
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)2012525
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6013535
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   200
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     6,67 ---- (7)
    Dersin AKTS Kredisi   7
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Yerel coğrafik kültürleri tanımak
    2 Anadolu kültür çeşitliliğini öğrenmek
    3 Yaşadığı bölgeyi tanımak ve kültürünü yorumlamak
    4 Geleneksel sanatlarda kullanılan materyalleri tanımak
    5 Eski zanaatları öğrenmek
    6 Geleneksel sanatlardaki süsleme çeşitlerini öğrenmek
    7 Dokuma, mimari vb. yerel kültür özelliği gösteren örnekleri anlamak
    8 Yerel gözlem ve araştırma yöntemlerini geliştirmek
    9 Zanaatkarları tanımak
    10 Eserlerin yapım tekniklerini öğrenmek
    11 Geleneğin kökeni hakkında bilgi sahibi olmak
    12 Etnoğrafik müzelerdeki eserleri görmek
    13 Gelenekleri yorumlamak
    14 Geleneğin değişen ve değişmeyen yönlerini öğrenmek
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Yrd. Doç. Dr. Mustafa Gürbüz BEYDİZ
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar Günay, R., Türk Ev Geleneği ve Safranbolu Evleri, Yem Yayınları, İstanbul, 1998. Ersoy, A., 1993. XV. Yüzyıl Osmanlı Ağaç işçiliği. Mar. Ün. Yayınları, No:509, İstanbul. ERBEK Mine, Çatalhöyük?ten Bugüne Anadolu Motifleri, Dösim Yayınları. ERDMANN Kurt (Çev: H. Taner), 15. Asır Türk Halısı, İ.Ü. Edb. Fak. Yay. No. 715, 1966. YETKİN Şerare, Türk Halı Sanatı, İstanbul 1974.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Anadolu yerel kültürünün izlerini geleneksel sanatlar üzerinden takip edebilmek
    Dersin İçeriği Anadolu?nun çeşitli bölgelerindeki yerel kültüre ait maddi öğelerin tanıtılması, kullanım amaçların öğrenilmesi ve geleneğin devam ettirilmesi
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Sanat ve tasarım alanıyla ilgili kuram, yöntem, kavram ve kavramlar arası ilişkileri açıklar. 4
    2 Sanat ve tasarım eseri üretim sürecinde karşılaşacağı problemleri çözebilme ve yeni öneriler getirebilme yetkinliğinde olur. 4
    3 Güncel sanat anlayışı hakkında bilgi ve donanıma sahip olur. 5
    4 Farklı disiplinlerden oluşan ekip çalışmalarına katılır ve alan bilgilerinden yararlanır. 5
    5 Sanatsal çalışmaları ulusal ve uluslararası düzeyde değerlendirir. 4
    6 Alanıyla ilgili gelişmeleri takip eder, yeniliğe ve gelişmeye açık olma becerisine sahip olur. 5
    7 Sanat çalışmalarını eleştirel bakış açısıyla yorumlar. 5
    8 Uzmanlık alanındaki görsel ve yazılı kaynakları, mesleki terminolojiyi ve kavramları açıklayabilecek yetkinlikte olur. 5
    9 Uzmanlık alanında edindiği bilgileri sunabilme yetkinliğine sahip olur. 5
    10 Uygulamalı çalışmaları planlayabilme ve süreci yönetebilme yetkinliğine sahip olur. 5
    11 Uzmanlaştığı alanda edindiği sanat ve tasarım kuramlarını kullanma ve başkalarına aktarma yetkinliğine sahip olur. 5
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster