CANKIRI KARATEKIN UNIVERSITY Bologna Information System


  • Course Information
  • Course Title Code Semester Laboratory+Practice (Hour) Pool Type ECTS
    Media and Everyday Life STA527 FALL-SPRING 3+0 E 7
    Learning Outcomes
    1-Analyzes the formation process of media products.
    2-Explains the theories of everyday life.
    Prerequisites -
    Language of Instruction Turkish
    Responsible Associate Prof. Dr. Gökhan DEMİRKOL
    Instructors -
    Assistants -
    Resources R1- Lefebvre, H. (1998). Modern Dünyada Gündelik Hayat, (Çev. Işın Gürbüz), Metis Yayınları. İstanbul. R2- De Certeau, M. (2009). Gündelik Hayatın Keşfi I, (Çev. Lale Arslan Özcan). Dost Kitabevi Yayınları. Ankara. R3- Goffman, E. (2009). Gündelik Yaşamda Benliğin Sunumu. (Çev.) Barış Cezar. Metis Yayınları. İstanbul. R4- Esgin, A. Güney Çeğin. (Der.). (2018). Gündelik Hayat Sosyolojisi. Phoenix Yayınevi. Ankara. R5- Lefebvre, H. (2014). Mekânın Üretimi, (Çev.) Işık Ergüden. Sel Yayıncılık. İstanbul.
    Supplementary Book -
    Goals To learn how to analyse the relationship between "everyday life" and media products.
    Content Analysis of everyday life theory. Media products analysis in the scope of this theory.
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster