ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    ANADOLU KAYNAKLI LİFLER STA533 GÜZ-BAHAR 3+0 S 7
    Öğrenme Çıktıları
    1-Teknik ve Estetik yaratıcılığını sürekli geliştirir
    2-Mesleki uygulamalar için çağdaş tekniklerin ve teknolojilerin kullanılması becerisi edinir
    3-Deneysel tasarlama çalışmaları sonucunda ortaya çıkan verileri değerlendirir, geliştiriri, yeni yaratıcılık ve tekniklerin oluşturulması konularında yorumlama becerisi edinir
    4-Tekstil tasarım çözümleri için sağlık, güvenlik, ekonomik, toplumsal gereklilikler bağlamında duyarlılık kazanır
    5-Sanat / Tasarım problemlerine, estetik-teknik-mesleki bilgilerinin uyarlanabilme becerisi edinir
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14684
    Ödevler3021530
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3012020
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 4013030
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   206
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     6,87 ---- (7)
    Dersin AKTS Kredisi   7
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Tiftik ( Moher) ( Tarihçesi ve günümüzde Anadolu` daki durumu)
    2 Tiftik ( Moher) (Tiftik keçisinin yetiştirilmesi )
    3 Tiftik ( Moher) (Tiftik lifinin genel özellikleri, tiftikle yapılan ürünler)
    4 Angora (Tarihçesi ve günümüzde Anadolu` daki durumu)
    5 Angora (Ankara tavşanının yetiştirilmesi )
    6 Angora (Angora lifinin genel özellikleri)
    7 Angora (angora ile yapılan ürünler)
    8 Tiftik ( Moher) ( Tarihçesi ve günümüzde Anadolu` daki durumu)
    9 Pamuk ( Anadolu?daki durumu, günümüzde organik pamuk üretimi)
    10 Keten ( Anadolu?daki durumu, günümüzde organik pamuk üretimi)
    11 Kenevir (Anadolu?daki durumu, günümüzde keten üretimi)
    12 Yün (Anadolu?daki durumu, günümüzde kenevir üretimi)
    13 İpeğin Anadolu?daki durumu
    14 İpeğin günümüzde üretimi
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç. Dr. Nurgül BEGİÇ
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar Ankara Keçisi ve Ankara Tiftik Dokumacılığı- ATO Bitkisel Lifler - Mustafa Harmancıoğlu Elyaf Bilgisi -İnci Başer Organik Pamuk -Prof. Işık Tarakçıoğlu Yün ve Diğer Deri Ürünü Lifler- Mustafa Harmancıoğlu
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Anavatanı Anadolu olan tiftik (moher), angora lifleri günümüzde Anadolu ? daki önemlerini kaybetmişlerdir. Bu liflerin azalma nedenleri yanında Anadolu?da da yetişen pamuk, keten, kenevir, yün, ipek gibi liflerin bugünkü ve geçmişteki durumları da incelenecektir.
    Dersin İçeriği Tiftik ( Moher) ( Tarihçesi ve günümüzde Anadolu` daki durumu), Tiftik ( Moher) (Tiftik keçisinin yetiştirilmesi ), Tiftik ( Moher) (Tiftik lifinin genel özellikleri, tiftikle yapılan ürünler), Angora (Tarihçesi ve günümüzde Anadolu` daki durumu), Angora (Ankara tavşanının yetiştirilmesi ) Angora (Angora lifinin genel özellikleri, angora ile yapılan ürünler), Pamuk ( Anadolu daki durumu, kullanımı)
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Sanat ve tasarım alanıyla ilgili kuram, yöntem, kavram ve kavramlar arası ilişkileri açıklar. 3
    2 Sanat ve tasarım eseri üretim sürecinde karşılaşacağı problemleri çözebilme ve yeni öneriler getirebilme yetkinliğinde olur. 3
    3 Güncel sanat anlayışı hakkında bilgi ve donanıma sahip olur. 4
    4 Farklı disiplinlerden oluşan ekip çalışmalarına katılır ve alan bilgilerinden yararlanır. 4
    5 Sanatsal çalışmaları ulusal ve uluslararası düzeyde değerlendirir. 3
    6 Alanıyla ilgili gelişmeleri takip eder, yeniliğe ve gelişmeye açık olma becerisine sahip olur. 5
    7 Sanat çalışmalarını eleştirel bakış açısıyla yorumlar. 3
    8 Uzmanlık alanındaki görsel ve yazılı kaynakları, mesleki terminolojiyi ve kavramları açıklayabilecek yetkinlikte olur. 4
    9 Uzmanlık alanında edindiği bilgileri sunabilme yetkinliğine sahip olur. 5
    10 Uygulamalı çalışmaları planlayabilme ve süreci yönetebilme yetkinliğine sahip olur. 5
    11 Uzmanlaştığı alanda edindiği sanat ve tasarım kuramlarını kullanma ve başkalarına aktarma yetkinliğine sahip olur. 4
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster