ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    GRAFİK TASARIM VE REKLAM OKUMALARI STA535 GÜZ-BAHAR 3+0 S 7
    Öğrenme Çıktıları
    1-Sanat ve tasarım nesne ve deneyimlerini disiplinler arası bir çerçevede yorumlar
    2-Reklam ve grafik tasarımın gelişim sürecini tanır.
    3-Grafik tasarım, reklam tarihi ve çağdaş tasarımdaki eğilimleri tanır.
    4-Grafik tasarım, reklam kuramını bilir ve alana ilişkin eser analizi yaparak eleştirilerde bulunur.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)13565
    Ödevler021428
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)2011010
    Proje5023060
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 3011010
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   215
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     7,17 ---- (7)
    Dersin AKTS Kredisi   7
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Dersin içeriğinin sunumu ve kullanılacak metodoloji hakkındaki bilgilerin aktarımı. K1. Bölüm 1
    2 Reklam ve grafik tasarım arasındaki ilişki üzerine okumalar 1 K1. Bölüm 2
    3 Reklam ve grafik tasarım arasındaki ilişki üzerine okumalar 2 K1. Bölüm 4
    4 Grafik tasarım ve reklam tarihinin gelişim aşamalarının anlatılması 1 K1. Bölüm 5
    5 Grafik tasarım ve reklam tarihinin gelişim aşamalarının anlatılması 2 K2. Bölüm 2
    6 Grafik tasarım ve reklam tarihinin gelişim aşamalarının anlatılması 3 K2. Bölüm 3+4
    7 Grafik tasarım ve reklam kuramına dair metin okumaları ve tartışılması- örnek reklam/tasarım analizi 1 K2. Bölüm 5
    8 Grafik tasarım ve reklam kuramına dair metin okumaları ve tartışılması- örnek reklam/tasarım analizi 2 K2. Bölüm 7
    9 Grafik tasarım ve reklam kuramına dair metin okumaları ve tartışılması- örnek reklam/tasarım analizi 3 K3. Bölüm 1
    10 Grafik tasarım ve reklam kuramına dair metin okumaları ve tartışılması- örnek reklam/tasarım analizi 4 K3. Bölüm 3
    11 Grafik tasarım ve reklam kuramına dair metin okumaları ve tartışılması- örnek reklam/tasarım analizi 5 K4. Bölüm 4
    12 Grafik tasarım ve reklam kuramına dair metin okumaları ve tartışılması- örnek reklam/tasarım analizi 6 K4. Bölüm 5
    13 Grafik tasarım ve reklam kuramına dair metin okumaları ve tartışılması- örnek reklam/tasarım analizi 7 K4. Bölüm 6
    14 Yıl sonu değerlendirme. K4. Bölüm 6
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Öğr. Gör. Rasim SARIKAYA
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Küçükerdoğan, G. Rengin. (2005). Reklam Söylemi. Es Yayınları K2. Elden, Müge. (2016). Reklam ve Reklamcılık. Say Yayınları K3. Batı, Uğur. (2016). Reklamın Dili. Alfa Yayıncılık K4. Twemlow Alice. (2016). Grafik Tasarım Ne İçindir? Yapı Endüstri Merkezi Yayınları K5. Weill, Alain. (2015). Grafik Tasarım. Yapı Kredi Yayınları K6. Armstrong, Helen. 2012. Grafik Tasarım Kuramı. Espas Kuram Sanat Yayınları
    Yardımcı Kitap YK1. Sullivan, Luke. (2014). Satan Reklam Yaratmak. Mediacat Yayıncılık YK2. Heskett, John. (2016). Tasarım. Dost Kitabevi
    Dersin Amacı Bu ders görsel iletişim tasarımı alanındaki ürünlerin özneden nesneye uzanan bir süreçte ve kendi oluşum aşamaları içinde, tasarımı okuma bilgisini ve bunun için gereken metodolojiyi aktarmayı, reklam ve grafik tasarım ile ilgili kuramsal ve estetik bilginin edinilmesi ile ürünü biçimsel ve içeriksel açıdan analiz edebilmeyi ve eleştirisini yapabilmeyi amaçlar.
    Dersin İçeriği Ders reklam ve grafik tasarım nesne ve deneyimlerine yönelik anlatılar ve çapraz anlatılar çerçevesinde, özellikle modern düşünce ve post-yapısalcı bakış açısına yön veren kuramsal ve eleştirel analizleri içermektedir.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Sanat ve tasarım alanıyla ilgili kuram, yöntem, kavram ve kavramlar arası ilişkileri açıklar. 2
    2 Sanat ve tasarım eseri üretim sürecinde karşılaşacağı problemleri çözer ve yeni öneriler getirir. -
    3 Güncel sanat anlayışını bilir. -
    4 Farklı disiplinlerden oluşan ekip çalışmalarına katılır ve alan bilgilerinden yararlanır. 3
    5 Sanatsal çalışmaları ulusal ve uluslararası düzeyde değerlendirir. 2
    6 Alanıyla ilgili gelişmeleri takip eder, yeniliğe ve gelişmeye açık olur. -
    7 Sanat çalışmalarını eleştirel bakış açısıyla yorumlar. 5
    8 Uzmanlık alanındaki görsel ve yazılı kaynakları, mesleki terminolojiyi ve kavramları açıklar. -
    9 Uzmanlık alanında edindiği bilgileri sunar. -
    10 Uygulamalı çalışmaları planlar ve süreci yönetir. -
    11 Sanat ve tasarım kuramlarını uygular. 4
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster