Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Dersin içeriğinin sunumu ve kullanılacak metodoloji hakkındaki bilgilerin aktarımı.
|
K1. Bölüm 1
|
2
|
Reklam ve grafik tasarım arasındaki ilişki üzerine okumalar 1
|
K1. Bölüm 2
|
3
|
Reklam ve grafik tasarım arasındaki ilişki üzerine okumalar 2
|
K1. Bölüm 4
|
4
|
Grafik tasarım ve reklam tarihinin gelişim aşamalarının anlatılması 1
|
K1. Bölüm 5
|
5
|
Grafik tasarım ve reklam tarihinin gelişim aşamalarının anlatılması 2
|
K2. Bölüm 2
|
6
|
Grafik tasarım ve reklam tarihinin gelişim aşamalarının anlatılması 3
|
K2. Bölüm 3+4
|
7
|
Grafik tasarım ve reklam kuramına dair metin okumaları ve tartışılması- örnek reklam/tasarım analizi 1
|
K2. Bölüm 5
|
8
|
Grafik tasarım ve reklam kuramına dair metin okumaları ve tartışılması- örnek reklam/tasarım analizi 2
|
K2. Bölüm 7
|
9
|
Grafik tasarım ve reklam kuramına dair metin okumaları ve tartışılması- örnek reklam/tasarım analizi 3
|
K3. Bölüm 1
|
10
|
Grafik tasarım ve reklam kuramına dair metin okumaları ve tartışılması- örnek reklam/tasarım analizi 4
|
K3. Bölüm 3
|
11
|
Grafik tasarım ve reklam kuramına dair metin okumaları ve tartışılması- örnek reklam/tasarım analizi 5
|
K4. Bölüm 4
|
12
|
Grafik tasarım ve reklam kuramına dair metin okumaları ve tartışılması- örnek reklam/tasarım analizi 6
|
K4. Bölüm 5
|
13
|
Grafik tasarım ve reklam kuramına dair metin okumaları ve tartışılması- örnek reklam/tasarım analizi 7
|
K4. Bölüm 6
|
14
|
Yıl sonu değerlendirme.
|
K4. Bölüm 6
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Öğr. Gör. Rasim SARIKAYA
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Küçükerdoğan, G. Rengin. (2005). Reklam Söylemi. Es Yayınları
K2. Elden, Müge. (2016). Reklam ve Reklamcılık. Say Yayınları
K3. Batı, Uğur. (2016). Reklamın Dili. Alfa Yayıncılık
K4. Twemlow Alice. (2016). Grafik Tasarım Ne İçindir? Yapı Endüstri Merkezi Yayınları
K5. Weill, Alain. (2015). Grafik Tasarım. Yapı Kredi Yayınları
K6. Armstrong, Helen. 2012. Grafik Tasarım Kuramı. Espas Kuram Sanat Yayınları
|
Yardımcı Kitap
|
YK1. Sullivan, Luke. (2014). Satan Reklam Yaratmak. Mediacat Yayıncılık
YK2. Heskett, John. (2016). Tasarım. Dost Kitabevi
|
Dersin Amacı
|
Bu ders görsel iletişim tasarımı alanındaki ürünlerin özneden nesneye uzanan bir süreçte ve kendi oluşum aşamaları içinde, tasarımı okuma bilgisini ve bunun için gereken metodolojiyi aktarmayı, reklam ve grafik tasarım ile ilgili kuramsal ve estetik bilginin edinilmesi ile ürünü biçimsel ve içeriksel açıdan analiz edebilmeyi ve eleştirisini yapabilmeyi amaçlar.
|
Dersin İçeriği
|
Ders reklam ve grafik tasarım nesne ve deneyimlerine yönelik anlatılar ve çapraz anlatılar çerçevesinde, özellikle modern düşünce ve post-yapısalcı bakış açısına yön veren kuramsal ve eleştirel analizleri içermektedir.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Sanat ve tasarım alanıyla ilgili kuram, yöntem, kavram ve kavramlar arası ilişkileri açıklar.
|
2
|
2
|
Sanat ve tasarım eseri üretim sürecinde karşılaşacağı problemleri çözer ve yeni öneriler getirir.
|
-
|
3
|
Güncel sanat anlayışını bilir.
|
-
|
4
|
Farklı disiplinlerden oluşan ekip çalışmalarına katılır ve alan bilgilerinden yararlanır.
|
3
|
5
|
Sanatsal çalışmaları ulusal ve uluslararası düzeyde değerlendirir.
|
2
|
6
|
Alanıyla ilgili gelişmeleri takip eder, yeniliğe ve gelişmeye açık olur.
|
-
|
7
|
Sanat çalışmalarını eleştirel bakış açısıyla yorumlar.
|
5
|
8
|
Uzmanlık alanındaki görsel ve yazılı kaynakları, mesleki terminolojiyi ve kavramları açıklar.
|
-
|
9
|
Uzmanlık alanında edindiği bilgileri sunar.
|
-
|
10
|
Uygulamalı çalışmaları planlar ve süreci yönetir.
|
-
|
11
|
Sanat ve tasarım kuramlarını uygular.
|
4
|