ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Deneysel Veri Görselleştirme STA560 GÜZ-BAHAR 3+0 S 7
    Öğrenme Çıktıları
    1-Öğrenciler bu dersin sonunda ileri düzeyde grafik tasarım problemlerini tanımlar.
    2-Yaptığı araştırma ve incelemeleri yaratıcı düşüncenin oluşumunda kullanır.
    3-Tasarım projesini oluştururken yaratıcılığını geliştirebilecek araştırmalar yapar ve tasarım çözümleri uygular.
    4-Güncel tasarım dünyasını ve ilgili literatürü yoğun olarak araştırır.
    5-Çalışmalarını başarıyla görselleştirerek ve uygun ortamı belirleyip tasarlar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)12448
    Ödevler3023672
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3012020
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 4012020
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   202
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     6,73 ---- (7)
    Dersin AKTS Kredisi   7
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Derse giriş, amaçlar, hedefler, yaratıcılık ve tasarım üzerine tartışma
    2 Konu seçimi ve konuların tartışılması, çıkış noktası ve proje ile ilgili öngörüler
    3 Proje öncesi altyapı görüşmeleri, çıkış noktasının irdelenmesi
    4 Proje öncesi yaratıcılık çıkış noktası üzerine denemeler
    5 Proje öncesi yaratıcılık çıkış noktası üzerine denemeler
    6 Proje öncesi yaratıcılık çıkış noktası üzerine denemeler
    7 Elde edilen bulguların sunumu ve seminer hazırlığı
    8 Projeye yönelik ilk çalışmalar
    9 Projenin oluşmasına yönelik eskiz incelemeleri ve uygunluk tespiti
    10 Projenin oluşmasına yönelik eskiz incelemeleri
    11 Projenin oluşmasına yönelik eskiz incelemeleri
    12 Projenin oluşmasına yönelik eskiz incelemeleri
    13 Projenin kullanım ortamının tartışılması
    14 Proje sunumu ve düşünceler
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi SERKAN VURAL
    Dersi Verenler

    1-)10972 10972 10972

    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar -
    Yardımcı Kitap Yorum ve Anlam, Kaya Özsezgin İşitsel ve Görsel Anlam Üretimi, Oğuz Adanır Görsel Sanatlarda Alımlama ve Sanatlararası Etkileşim , Nazan İpşiroğlu Görme Biçimleri, John Berger Sinema Göstergebilimi, Yuriy M. Lotman Göstergebilime Giriş, Fatma Erkman Akerson Görsel Grafik Tasarım Sözlüğü, Gavin Ambrose-Paul Harris Grafik Tasarım ve Reklam, Ulufer Teker İletişim ve Grafik Tasarım, Emre Becer Sırdaş Görüntüler, Mehmet Ergüven Görsel İletişim ve Grafik Tasarım, Tevfik Fikret Uçar
    Dersin Amacı Grafik Tasarım üzerine ileri düzeyde çalışmalar yapmak. Nesnel araştırmalar sonucu kamunun yararına oluşan durumları değerlendirerek iletişim tasarımı, kitle ve medyum birlikteliğine uygun özgün tasarım projesi üretmek ve izleyicilere sunmak.
    Dersin İçeriği -Bilgiyi analiz etme ve anlama -Bilginin görsel anlama dönüşümü -Düşünsel ve biçimsel yapılandırma -Verinin görselleşmesinde farklı yorum denemeleri -Çeşitli veri görselleştirme yaklaşımları
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Sanat ve tasarım alanıyla ilgili kuram, yöntem, kavram ve kavramlar arası ilişkileri açıklar. 2
    2 Sanat ve tasarım eseri üretim sürecinde karşılaşacağı problemleri çözebilme ve yeni öneriler getirebilme yetkinliğinde olur. 1
    3 Güncel sanat anlayışı hakkında bilgi ve donanıma sahip olur. 4
    4 Farklı disiplinlerden oluşan ekip çalışmalarına katılır ve alan bilgilerinden yararlanır. 1
    5 Sanatsal çalışmaları ulusal ve uluslararası düzeyde değerlendirir. 1
    6 Alanıyla ilgili gelişmeleri takip eder, yeniliğe ve gelişmeye açık olma becerisine sahip olur. 2
    7 Sanat çalışmalarını eleştirel bakış açısıyla yorumlar. 2
    8 Uzmanlık alanındaki görsel ve yazılı kaynakları, mesleki terminolojiyi ve kavramları açıklayabilecek yetkinlikte olur. 3
    9 Uzmanlık alanında edindiği bilgileri sunabilme yetkinliğine sahip olur. 1
    10 Uygulamalı çalışmaları planlayabilme ve süreci yönetebilme yetkinliğine sahip olur. 2
    11 Uzmanlaştığı alanda edindiği sanat ve tasarım kuramlarını kullanma ve başkalarına aktarma yetkinliğine sahip olur. 1
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster