Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Derse giriş, amaçlar, hedefler, yaratıcılık ve tasarım üzerine tartışma
|
|
2
|
Konu seçimi ve konuların tartışılması, çıkış noktası ve proje ile ilgili öngörüler
|
|
3
|
Proje öncesi altyapı görüşmeleri, çıkış noktasının irdelenmesi
|
|
4
|
Proje öncesi yaratıcılık çıkış noktası üzerine denemeler
|
|
5
|
Proje öncesi yaratıcılık çıkış noktası üzerine denemeler
|
|
6
|
Proje öncesi yaratıcılık çıkış noktası üzerine denemeler
|
|
7
|
Elde edilen bulguların sunumu ve seminer hazırlığı
|
|
8
|
Projeye yönelik ilk çalışmalar
|
|
9
|
Projenin oluşmasına yönelik eskiz incelemeleri ve uygunluk tespiti
|
|
10
|
Projenin oluşmasına yönelik eskiz incelemeleri
|
|
11
|
Projenin oluşmasına yönelik eskiz incelemeleri
|
|
12
|
Projenin oluşmasına yönelik eskiz incelemeleri
|
|
13
|
Projenin kullanım ortamının tartışılması
|
|
14
|
Proje sunumu ve düşünceler
|
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi SERKAN VURAL
|
Dersi Verenler
|
1-)10972 10972 10972
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
-
|
Yardımcı Kitap
|
Yorum ve Anlam, Kaya Özsezgin
İşitsel ve Görsel Anlam Üretimi, Oğuz Adanır
Görsel Sanatlarda Alımlama ve Sanatlararası Etkileşim , Nazan İpşiroğlu
Görme Biçimleri, John Berger
Sinema Göstergebilimi, Yuriy M. Lotman
Göstergebilime Giriş, Fatma Erkman Akerson
Görsel Grafik Tasarım Sözlüğü, Gavin Ambrose-Paul Harris
Grafik Tasarım ve Reklam, Ulufer Teker
İletişim ve Grafik Tasarım, Emre Becer
Sırdaş Görüntüler, Mehmet Ergüven
Görsel İletişim ve Grafik Tasarım, Tevfik Fikret Uçar
|
Dersin Amacı
|
Grafik Tasarım üzerine ileri düzeyde çalışmalar yapmak. Nesnel araştırmalar sonucu kamunun yararına oluşan durumları değerlendirerek iletişim tasarımı, kitle ve medyum birlikteliğine uygun özgün tasarım projesi üretmek ve izleyicilere sunmak.
|
Dersin İçeriği
|
-Bilgiyi analiz etme ve anlama
-Bilginin görsel anlama dönüşümü
-Düşünsel ve biçimsel yapılandırma
-Verinin görselleşmesinde farklı yorum denemeleri
-Çeşitli veri görselleştirme yaklaşımları
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Sanat ve tasarım alanıyla ilgili kuram, yöntem, kavram ve kavramlar arası ilişkileri açıklar.
|
2
|
2
|
Sanat ve tasarım eseri üretim sürecinde karşılaşacağı problemleri çözebilme ve yeni öneriler getirebilme yetkinliğinde olur.
|
1
|
3
|
Güncel sanat anlayışı hakkında bilgi ve donanıma sahip olur.
|
4
|
4
|
Farklı disiplinlerden oluşan ekip çalışmalarına katılır ve alan bilgilerinden yararlanır.
|
1
|
5
|
Sanatsal çalışmaları ulusal ve uluslararası düzeyde değerlendirir.
|
1
|
6
|
Alanıyla ilgili gelişmeleri takip eder, yeniliğe ve gelişmeye açık olma becerisine sahip olur.
|
2
|
7
|
Sanat çalışmalarını eleştirel bakış açısıyla yorumlar.
|
2
|
8
|
Uzmanlık alanındaki görsel ve yazılı kaynakları, mesleki terminolojiyi ve kavramları açıklayabilecek yetkinlikte olur.
|
3
|
9
|
Uzmanlık alanında edindiği bilgileri sunabilme yetkinliğine sahip olur.
|
1
|
10
|
Uygulamalı çalışmaları planlayabilme ve süreci yönetebilme yetkinliğine sahip olur.
|
2
|
11
|
Uzmanlaştığı alanda edindiği sanat ve tasarım kuramlarını kullanma ve başkalarına aktarma yetkinliğine sahip olur.
|
1
|