Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Animasyon tarihi ve teknikleri hakkında inceleme ve kuramsal araştırma yapma
|
|
2
|
Bir konu belirlenip öykü yazma ve içerik oluşturma çalışmasına başlama.
|
|
3
|
Senaryo oluşturulur ve öykü panosu çizimine başlama.
|
|
4
|
Tasarım önerileri geliştirme vetasarım süreçlerinin analizi yapma.
|
|
5
|
Tasarım önerileri geliştirme vetasarım süreçlerinin analizi yapma.
|
|
6
|
Senaryoya uygun mekan, karakter ve nesne çizimlerine başlama.
|
|
7
|
Çizimleri geliştirme ve değerlendirme yapma.
|
|
8
|
Uygun yazılımın seçme ve bu yazılımla yapılmış canlandırmaları inceleme.
|
|
9
|
Taslakları dijital ortama aktarma ve canlandırma çalışmalarına başlama.
|
|
10
|
Taslakları dijital ortama aktarma ve canlandırma çalışmalarına başlama.
|
|
11
|
Canlandırma çalışmalarını geliştirme.
|
|
12
|
Canlandırma çalışmalarını geliştirme ve eleştirme.
|
|
13
|
Yapılan çalışmaların analiz, tartışma ve değerlendirme.
|
|
14
|
Animasyonları sonuçlandırma, sunumu ve sergileme.
|
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi Serkan vural
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
1. Complete Dijital Animation. Rotovision Publishing.
2. L.,Zeegen. (2010). Complete Digital Illustration. Rotovision Publishing.
3. Blackcoffee Design Inc. (2009). 1,000 Icons, Symbols, and Pictograms: Visual Communication for Every Language. Rockport.
4. Area 2. (2008). 100 Graphic Designers. Editors of Phaidon Press.
5. Gardner, B., Hellman, A. (2012). LogoLounge 7: 2,000 International Identities by Leading Designers. Rockport.
|
Yardımcı Kitap
|
1. Complete Dijital Animation. Rotovision Publishing.
2. L.,Zeegen. (2010). Complete Digital Illustration. Rotovision Publishing.
3. Blackcoffee Design Inc. (2009). 1,000 Icons, Symbols, and Pictograms: Visual Communication for Every Language. Rockport.
4. Area 2. (2008). 100 Graphic Designers. Editors of Phaidon Press.
5. Gardner, B., Hellman, A. (2012). LogoLounge 7: 2,000 International Identities by Leading Designers. Rockport.
6. M., Pederse. Graphic Logo Design 7.
|
Dersin Amacı
|
İki ve üç boyutlu canlandırma sonuçlarının tasarım süreçlerini öğretmek, geleneksel ve çağdaş animasyon tekniklerini, farklı canlandırma tekniklerini öğretmek. Öykü ve senaryo çalışmaları yapmayı öğretmek, yapılan çalışmanın hedef kitleye ulaşabilmesi için dijital ortamda uygun formatta sunumunu gerçekleştirmek. Ulusal ve uluslararası yarışmalı sergi, fuar ve gösterimlerde de yer almasını sağlamak.
|
Dersin İçeriği
|
Belirlenen bir konu ve kavramdan hareketle hem geleneksel hem de yeni medya ortamlarında canlandırma çalışmaları yapma, animasyonun temel prensiplerini verme, öykü ve senaryo oluşturma, akış çizelgesi planlama, karakter analizi ve çizimi yapma, mekân tasarımı yapma, malzeme ve doku inceleme ve çalışma yapma. Uygun tekniğe karar verilip sahnelerin çalışma, seslendirme ve müziği belirleme, çalışma ve animasyonu uygun formatlarda sonuçlandırma.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Sanat ve tasarım alanıyla ilgili kuram, yöntem, kavram ve kavramlar arası ilişkileri açıklar.
|
4
|
2
|
Sanat ve tasarım eseri üretim sürecinde karşılaşacağı problemleri çözebilme ve yeni öneriler getirebilme yetkinliğinde olur.
|
-
|
3
|
Güncel sanat anlayışı hakkında bilgi ve donanıma sahip olur.
|
4
|
4
|
Farklı disiplinlerden oluşan ekip çalışmalarına katılır ve alan bilgilerinden yararlanır.
|
3
|
5
|
Sanatsal çalışmaları ulusal ve uluslararası düzeyde değerlendirir.
|
-
|
6
|
Alanıyla ilgili gelişmeleri takip eder, yeniliğe ve gelişmeye açık olma becerisine sahip olur.
|
-
|
7
|
Sanat çalışmalarını eleştirel bakış açısıyla yorumlar.
|
4
|
8
|
Uzmanlık alanındaki görsel ve yazılı kaynakları, mesleki terminolojiyi ve kavramları açıklayabilecek yetkinlikte olur.
|
4
|
9
|
Uzmanlık alanında edindiği bilgileri sunabilme yetkinliğine sahip olur.
|
3
|
10
|
Uygulamalı çalışmaları planlayabilme ve süreci yönetebilme yetkinliğine sahip olur.
|
-
|
11
|
Uzmanlaştığı alanda edindiği sanat ve tasarım kuramlarını kullanma ve başkalarına aktarma yetkinliğine sahip olur.
|
5
|