Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Ders içeriği ve yöntemi hakkında genel bilgi.
|
|
2
|
Seramik ailesi ve porselen.
|
|
3
|
Çin?de porselenin icadı: stoneware, proto-porselen ve porselen.
|
|
4
|
İthal Çin porseleni ve İslam dünyasındaki etkileri.
|
|
5
|
16. yüzyıl: Avrupa-Çin arasında doğrudan porselen ticareti; Medici porseleni.
|
|
6
|
Porselen: Gizem, hayranlık ve egzotizm
|
|
7
|
17. yüzyıl: Porselen ticaretinde Hollanda hegemonyası; porselen koleksiyonculuğu; porselen odaları.
|
|
8
|
18. yüzyıl: Porselenin yeniden icadı ve Meissen porseleni.
|
|
9
|
Güç, itibar ve politik söylem aracı olarak porselen.
|
|
10
|
Tüketici devrimi ve kadın metaforu olarak porselen.
|
|
11
|
19.yüzyıl: Porselenin metalaşması; kemik porseleni; porselen bebekler.
|
|
12
|
20. yüzyılda porselen.
|
|
13
|
Çağdaş sanat pratiklerinde porselen
|
|
14
|
Dönemin özeti ve ana olguların vurgulanması.
|
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Assoc. Prof. Ersoy YILMAZ
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
Kalyoncu, Hülya. Dünya Porselen Tarihi. Cinius Yayınları, 2014.
Bodur, Fulya. Sabancı Heykel ve Porselen Koleksiyonu. Akbank, 1986.
Chatwin, Bruce. Porselen Delisi Utz (Çev. Armağan İlkin). Can Yayınları, 1991.
Yılmaz, Ersoy. Kadın ve Ten: 18.yy. Batı Tasavvurunda Porselen Çağrışımları. Yedi, 2017.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Addressing the technical, historical and cultural aspects of porcelain.
|
Dersin İçeriği
|
Porcelain is the most excellent ceramic type with four distinctive features, whiteness, transparency, hardness and distinctive ringing. The porcelain, imported from the 9th century to the Islamic lands, and to Europe after the 16th century, has important effects on both the aristocratic taste and the local ceramic traditions. For centuries, craftsmen have tried to solve the secret of production of porcelain and to produce ceramics that mimic it. The traces of the historical meaning and value of porcelain are seen in modern art, literature and diplomacy.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Sanat ve tasarım alanıyla ilgili kuram, yöntem, kavram ve kavramlar arası ilişkileri açıklar.
|
3
|
2
|
Sanat ve tasarım eseri üretim sürecinde karşılaşacağı problemleri çözebilme ve yeni öneriler getirebilme yetkinliğinde olur.
|
1
|
3
|
Güncel sanat anlayışı hakkında bilgi ve donanıma sahip olur.
|
4
|
4
|
Farklı disiplinlerden oluşan ekip çalışmalarına katılır ve alan bilgilerinden yararlanır.
|
1
|
5
|
Sanatsal çalışmaları ulusal ve uluslararası düzeyde değerlendirir.
|
4
|
6
|
Alanıyla ilgili gelişmeleri takip eder, yeniliğe ve gelişmeye açık olma becerisine sahip olur.
|
4
|
7
|
Sanat çalışmalarını eleştirel bakış açısıyla yorumlar.
|
3
|
8
|
Uzmanlık alanındaki görsel ve yazılı kaynakları, mesleki terminolojiyi ve kavramları açıklayabilecek yetkinlikte olur.
|
3
|
9
|
Uzmanlık alanında edindiği bilgileri sunabilme yetkinliğine sahip olur.
|
2
|
10
|
Uygulamalı çalışmaları planlayabilme ve süreci yönetebilme yetkinliğine sahip olur.
|
1
|
11
|
Uzmanlaştığı alanda edindiği sanat ve tasarım kuramlarını kullanma ve başkalarına aktarma yetkinliğine sahip olur.
|
3
|