ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Cumhuriyet Devri Türk Seramiği STA585 GÜZ-BAHAR 3+0 S 7
    Öğrenme Çıktıları
    1-Modern Türk seramik sanatının temel özelliklerini bilir.
    2-Türk seramik sektörünün oluşumunu, gelişimini ve temel özelliklerini bilir.
    3-Sanat/tasarım akımlarının sanatsal ve endüstriyel üretimler üzerindeki etkisini bilir.
    4-Endüstriyel, sanatsal ve zanaata özgü boyutlarıyla cumhuriyet devri Türk seramik kültürünü bilir.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14342
    Ödevler1023570
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3512020
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5012020
    Diğer 5155
    Toplam İş Yükü(Saat)   199
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     6,63 ---- (7)
    Dersin AKTS Kredisi   7
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Ders içeriği ve yöntemi hakkında genel bilgi.
    2 Cumhuriyetin sanayileşme hamlesi, I. Sanayi Planı ve dönemin seramik sektörü.
    3 Akademide seramik şubesi ve ilk kuşak seramikçiler.
    4 1950?ler: Türk seramik endüstrisin ayak sesleri; Türkiye?de stüdyo seramikçiliği; dönemin seramik sanatının genel özellikleri. Tatbiki Güzel Sanatlar Yüksekokulu`nda Seramik Bölümü.
    5 1960?lar: Çanakkale Seramik, Eczacıbaşı, Gorbon ve diğer kuruluşlar. Sanatçılar, tarzlar ve genel özellikler.
    6 Seramik duvar panoları ve Türk seramik sanatının altın çağı.
    7 1970?lar: Olgunluk çağında Türk seramik endüstrisi ve sanatı. Sanatçılar, tarzlar ve genel özellikler.
    8 1980?ler: Seramik eğitiminin tektipleşmesi. Kolektif ideallerin terki. Seramik sanatında kavramsal yönelimlerin ayak sesleri. Türk seramik sanatında soyutluk hegemonyası.
    9 Seramik sanatının kimliğine/statüsüne ilişkin tartışmalar.
    10 1990?lar: Endüstriyel atılım. Endüstriyel tasarımda kimlik arayışı. İtalyan etkisi.
    11 Seramik kap ve figürün yükselişi.
    12 Sanatçılar ve tarz/konu yönelimleri.
    13 Güncel sanat pratiklerinde seramik.
    14 Dönemin özeti ve ana olguların vurgulanması.
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç. Ersoy YILMAZ
    Dersi Verenler

    1-)Profesör Dr. Ersoy Yılmaz

    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar Erbay Aslıtürk, Gül. 20. Yüzyılda Türk Seramik Sanatı. Gece Kitaplığı, 2014. Seramik Tanıtım Komitesi. Türkiye?de seramik: Toprakla ateşin öyküsü. İstanbul: Uniform Matbaacılık, 2002. Ağatekin, M. Cumhuriyet sonrası çağdaş Türk seramik sanatının gelişimi ve anlatım dili yönünden değerlendirilmesi (Yüksek Lisans Tezi). Anadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eskişehir, 1993.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Dersin amacı Cumhuriyet devri Türk seramik sanatı ve endüstrisi hakkında bilgi vermektir.
    Dersin İçeriği Cumhuriyet devri Türk seramik sanatı ve endüstrisi
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Sanat ve tasarım alanıyla ilgili kuram, yöntem, kavram ve kavramlar arası ilişkileri açıklar. 3
    2 Sanat ve tasarım eseri üretim sürecinde karşılaşacağı problemleri çözebilme ve yeni öneriler getirebilme yetkinliğinde olur. 1
    3 Güncel sanat anlayışı hakkında bilgi ve donanıma sahip olur. 5
    4 Farklı disiplinlerden oluşan ekip çalışmalarına katılır ve alan bilgilerinden yararlanır. 1
    5 Sanatsal çalışmaları ulusal ve uluslararası düzeyde değerlendirir. 3
    6 Alanıyla ilgili gelişmeleri takip eder, yeniliğe ve gelişmeye açık olma becerisine sahip olur. 4
    7 Sanat çalışmalarını eleştirel bakış açısıyla yorumlar. 2
    8 Uzmanlık alanındaki görsel ve yazılı kaynakları, mesleki terminolojiyi ve kavramları açıklayabilecek yetkinlikte olur. 3
    9 Uzmanlık alanında edindiği bilgileri sunabilme yetkinliğine sahip olur. 2
    10 Uygulamalı çalışmaları planlayabilme ve süreci yönetebilme yetkinliğine sahip olur. 1
    11 Uzmanlaştığı alanda edindiği sanat ve tasarım kuramlarını kullanma ve başkalarına aktarma yetkinliğine sahip olur. 3
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster