Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Ders içeriği ve yöntemi hakkında genel bilgi.
|
|
2
|
Cumhuriyetin sanayileşme hamlesi, I. Sanayi Planı ve dönemin seramik sektörü.
|
|
3
|
Akademide seramik şubesi ve ilk kuşak seramikçiler.
|
|
4
|
1950?ler: Türk seramik endüstrisin ayak sesleri; Türkiye?de stüdyo seramikçiliği; dönemin seramik sanatının genel özellikleri. Tatbiki Güzel Sanatlar Yüksekokulu`nda Seramik Bölümü.
|
|
5
|
1960?lar: Çanakkale Seramik, Eczacıbaşı, Gorbon ve diğer kuruluşlar. Sanatçılar, tarzlar ve genel özellikler.
|
|
6
|
Seramik duvar panoları ve Türk seramik sanatının altın çağı.
|
|
7
|
1970?lar: Olgunluk çağında Türk seramik endüstrisi ve sanatı. Sanatçılar, tarzlar ve genel özellikler.
|
|
8
|
1980?ler: Seramik eğitiminin tektipleşmesi. Kolektif ideallerin terki. Seramik sanatında kavramsal yönelimlerin ayak sesleri. Türk seramik sanatında soyutluk hegemonyası.
|
|
9
|
Seramik sanatının kimliğine/statüsüne ilişkin tartışmalar.
|
|
10
|
1990?lar: Endüstriyel atılım. Endüstriyel tasarımda kimlik arayışı. İtalyan etkisi.
|
|
11
|
Seramik kap ve figürün yükselişi.
|
|
12
|
Sanatçılar ve tarz/konu yönelimleri.
|
|
13
|
Güncel sanat pratiklerinde seramik.
|
|
14
|
Dönemin özeti ve ana olguların vurgulanması.
|
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Sanat ve tasarım alanıyla ilgili kuram, yöntem, kavram ve kavramlar arası ilişkileri açıklar.
|
3
|
2
|
Sanat ve tasarım eseri üretim sürecinde karşılaşacağı problemleri çözebilme ve yeni öneriler getirebilme yetkinliğinde olur.
|
1
|
3
|
Güncel sanat anlayışı hakkında bilgi ve donanıma sahip olur.
|
5
|
4
|
Farklı disiplinlerden oluşan ekip çalışmalarına katılır ve alan bilgilerinden yararlanır.
|
1
|
5
|
Sanatsal çalışmaları ulusal ve uluslararası düzeyde değerlendirir.
|
3
|
6
|
Alanıyla ilgili gelişmeleri takip eder, yeniliğe ve gelişmeye açık olma becerisine sahip olur.
|
4
|
7
|
Sanat çalışmalarını eleştirel bakış açısıyla yorumlar.
|
2
|
8
|
Uzmanlık alanındaki görsel ve yazılı kaynakları, mesleki terminolojiyi ve kavramları açıklayabilecek yetkinlikte olur.
|
3
|
9
|
Uzmanlık alanında edindiği bilgileri sunabilme yetkinliğine sahip olur.
|
2
|
10
|
Uygulamalı çalışmaları planlayabilme ve süreci yönetebilme yetkinliğine sahip olur.
|
1
|
11
|
Uzmanlaştığı alanda edindiği sanat ve tasarım kuramlarını kullanma ve başkalarına aktarma yetkinliğine sahip olur.
|
3
|