Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Animasyon tarihi ve teknikleri hakkında inceleme ve kuramsal araştırma yapma.
|
K1. Bölüm 1
|
2
|
Bir konu belirlenip öykü yazma ve içerik oluşturma çalışmasına başlama.
|
K1. Bölüm 2
|
3
|
Senaryo oluşturulur ve öykü panosu çizimine başlama.
|
K1. Bölüm 4
|
4
|
Tasarım önerileri geliştirme ve tasarım süreçlerinin analizi yapma I.
|
K2. Bölüm 2
|
5
|
Tasarım önerileri geliştirme ve tasarım süreçlerinin analizi yapma II.
|
K2. Bölüm 3
|
6
|
Senaryoya uygun mekan, karakter ve nesne çizimlerine başlama.
|
K3. Bölüm 4
|
7
|
Çizimleri geliştirme ve değerlendirme yapma.
|
K3. Bölüm 5
|
8
|
Uygun yazılımın seçme ve bu yazılımla yapılmış canlandırmaları inceleme.
|
K7. Bölüm 4
|
9
|
Taslakları dijital ortama aktarma ve canlandırma çalışmalarına başlama I.
|
K7. Bölüm 5
|
10
|
Taslakları dijital ortama aktarma ve canlandırma çalışmalarına başlama II.
|
K7. Bölüm 5
|
11
|
Canlandırma çalışmalarını geliştirme.
|
K7. Bölüm 6
|
12
|
Canlandırma çalışmalarını geliştirme ve eleştirme.
|
K5. Bölüm 3
|
13
|
Yapılan çalışmaların analiz, tartışma ve değerlendirme.
|
K2. Bölüm 7
|
14
|
Animasyonları sonuçlandırma, sunumu ve sergileme.
|
K1. Bölüm 4
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi Şadi KARAŞAHİNOĞLU
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Preston B. (2018). Animasyon Yapım Teknikleri. Es Yayınları, İstanbul.
K2. White, T. (2017). Animatörün El Kitabı Adım Adım Animasyon Çözüm Teknikleri. Es Yayıncılık, İstanbul.
K3. Thomas, F., Johnston, O. (1995). The Illusion of Life: Disney Animation. Disney Editions.
K4. Williams, R. (2012). The Animator`s Survival Kit. Farrar, Straus and Giroux; Fourth Edition, Revised edition
K5. Whitaker, H., Halas, J. (2002). Timing for Animation. Focal Press.
K6. Smith, M. S. (2007). The Art of Flash Animation: Creative Cartooning. Jones & Bartlett Learning; 1 edition.
K7. Agverakis, G. (2003). Digital Animation Bible. McGraw-Hill/TAB Electronics; 1 edition.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
İki ve üç boyutlu canlandırma sonuçlarının tasarım süreçlerini öğretmek, geleneksel ve çağdaş animasyon tekniklerini, farklı canlandırma tekniklerini öğretmek. Öykü ve senaryo çalışmaları yapmayı öğretmek, yapılan çalışmanın hedef kitleye ulaşabilmesi için dijital ortamda uygun formatta sunumunu gerçekleştirmek. Ulusal ve uluslararası yarışmalı sergi, fuar ve gösterimlerde de yer almasını sağlamak.
|
Dersin İçeriği
|
Belirlenen bir konu ve kavramdan hareketle hem geleneksel hem de yeni medya ortamlarında canlandırma çalışmaları yapma, animasyonun temel prensiplerini verme, öykü ve senaryo oluşturma, akış çizelgesi planlama, karakter analizi ve çizimi yapma, mekân tasarımı yapma, malzeme ve doku inceleme ve çalışma yapma. Uygun tekniğe karar verilip sahneleri çalışma, seslendirme ve müziği belirleme, çalışma ve animasyonu uygun formatlarda sonuçlandırma.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Sanat ve tasarım alanıyla ilgili kuram, yöntem, kavram ve kavramlar arası ilişkileri açıklar.
|
4
|
2
|
Sanat ve tasarım eseri üretim sürecinde karşılaşacağı problemleri çözer ve yeni öneriler getirir.
|
3
|
3
|
Güncel sanat anlayışını bilir.
|
-
|
4
|
Farklı disiplinlerden oluşan ekip çalışmalarına katılır ve alan bilgilerinden yararlanır.
|
5
|
5
|
Sanatsal çalışmaları ulusal ve uluslararası düzeyde değerlendirir.
|
-
|
6
|
Alanıyla ilgili gelişmeleri takip eder, yeniliğe ve gelişmeye açık olur.
|
-
|
7
|
Sanat çalışmalarını eleştirel bakış açısıyla yorumlar.
|
-
|
8
|
Uzmanlık alanındaki görsel ve yazılı kaynakları, mesleki terminolojiyi ve kavramları açıklar.
|
3
|
9
|
Uzmanlık alanında edindiği bilgileri sunar.
|
-
|
10
|
Uygulamalı çalışmaları planlar ve süreci yönetir.
|
3
|
11
|
Sanat ve tasarım kuramlarını uygular.
|
-
|