Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Ders Tanımı. Video modunun geçmişi
|
K1-Fotoğraftan Videoya
|
2
|
Video Sanatı Tarihi
|
K1-Geliştirme sürecinde video sanatı
|
3
|
Video Sanatı ve türleri
|
K1-Video enstalasyon
K1-Video film
K1-Video performans
|
4
|
Sanatsal bir araç olarak Video Sanatı
|
K1-Sanat objesi olarak Video
|
5
|
Video Sanatının farklı sanat disiplinleriyle ilişkisi
|
K1-Katılımcı olarak Video ve yeni yaklaşımlar
|
6
|
Video sanatçıları-I
|
K1-Bir sanat objesi olarak Video
K2-Ulrike Rosenbach
|
7
|
Video sanatçıları-II
|
K1-Geliştirme sürecindeki video
K2-Bill Viola
|
8
|
Video Düzenleme
|
Uygulama-1
YK1-Ses Boyutu
|
9
|
Video Renklendirme
|
Uygulama-2
YK1-Görsel
|
10
|
Videoya efekt filtreleri uygulama
|
Uygulama-3
|
11
|
Video sanatı projesi: Proje seçimi
|
K1-Deneysel Yaklaşımlar
|
12
|
Video sanatı projesi: Proje taslakları
|
K1-Video Art`ta yeni araştırmalar
Uygulama-4
|
13
|
Video sanatı projesi: Proje düzenleme
|
K1-Kurgulama
|
14
|
Video sanatı projesi: Proje sunumu
|
Uygulama-5
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç. Nuray Akkol
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Bozkurt, M. (2005). Video sanatı / enstalasyon / film / performans. Bileşim, İstanbul.
K2. Micheal, R. (2007). Video art. Thames & Hudson Ltd, New York.
|
Yardımcı Kitap
|
YK1. Kilinç, L. (1996). Video sanatı-eleştirel bakış. Hil, İstanbul.
|
Dersin Amacı
|
Öğrencileri estetik ve video art sanatındaki modern sunum teknikleriyle tanıştırmak ve kurgu yapmak bu dersin amacını oluşturmaktadır.
|
Dersin İçeriği
|
Video sanatı, televizyon veya sinemanın aksine, hareketli imgelere dayalı sanatsal işlerin bir alt türüdür. Bu dersin içeriğinde video sanatının tanımlanması, tarihçesi ve yapım aşamaları bulunmaktadır.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Sanat ve tasarım alanıyla ilgili kuram, yöntem, kavram ve kavramlar arası ilişkileri açıklar.
|
2
|
2
|
Sanat ve tasarım eseri üretim sürecinde karşılaşacağı problemleri çözer ve yeni öneriler getirir.
|
-
|
3
|
Güncel sanat anlayışını bilir.
|
4
|
4
|
Farklı disiplinlerden oluşan ekip çalışmalarına katılır ve alan bilgilerinden yararlanır.
|
2
|
5
|
Sanatsal çalışmaları ulusal ve uluslararası düzeyde değerlendirir.
|
-
|
6
|
Alanıyla ilgili gelişmeleri takip eder, yeniliğe ve gelişmeye açık olur.
|
3
|
7
|
Sanat çalışmalarını eleştirel bakış açısıyla yorumlar.
|
4
|
8
|
Uzmanlık alanındaki görsel ve yazılı kaynakları, mesleki terminolojiyi ve kavramları açıklar.
|
-
|
9
|
Uzmanlık alanında edindiği bilgileri sunar.
|
-
|
10
|
Uygulamalı çalışmaları planlar ve süreci yönetir.
|
3
|
11
|
Sanat ve tasarım kuramlarını uygular.
|
-
|