ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Seramik Heykel I STA541 GÜZ-BAHAR 3+1 S 7
    Öğrenme Çıktıları
    1-Heykel-seramik ilişkisini analiz eder.
    2-Modernist estetiğin seramik-heykel yaklaşımını tanımlar.
    3-Seramik heykelin sanat dünyasındaki yerini açıklar.
    4-Soyutlama ile birlikte form şekillendirme yöntemlerini geliştirir.
    5-Büyük boyutlu form inşa edebilme becerisini kullanır.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14456
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14684
    Ödevler1011010
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3011818
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5012525
    Diğer 1014114
    Toplam İş Yükü(Saat)   207
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     6,9 ---- (7)
    Dersin AKTS Kredisi   7
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Heykel Sanatının geçmişten günümüze gelişimi. K5- 20.Yüzyıla Doğru: Akademililer, Salonlar ve Yeni Arayışlar.
    2 Heykel-seramik ilişkisi. K4- Modernizm, İzm`ler.
    3 Kavram- Form ilişkisinin örneklerle incelenmesi ve içeriklendirilmesi. K4- Sonuç.
    4 Soyut ve soyutlama. K3- Soyutlama ve Özdeşleyim.
    5 Soyut dışavurumculuk ve seramik-heykel. K5- Primitivizm ve Dışavurumculuk.
    6 Yeni-figürasyon ve seramik-heykel. K4- Figüratif- Soyut.
    7 Proje önerisi ve yorumlanması. Tasarım, YK1.
    8 Uygulamaya geçişin planlanması. K3- Süsleme Sanatı.
    9 Uygulama I. K3- Süsleme Sanatı.
    10 Uygulama II. K4- Kompozisyon.
    11 Uygulama III. K4- Kompozisyon.
    12 Bitmiş iş üzerinden değerlendirme (fırınlanmamış, kil halinde) Fırın doldurma ve pişirim I YK2- Ders notları.
    13 Fırın doldurma ve pişirim II. YK2- Ders Notları
    14 Proje sunumu. K4- Heykeli mi, heykeltraşı mı değerlendireceğiz?
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi R. Tan Buğra ÖZER
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1 Turner, A. (2009). Ceramic Sculpture/Inspiring Techniques, The American Ceramics Society, Clevelend. K2 Şenyapılı, Ö. (2003). Otuz Bin Yıl Öncesinden Günümüze Heykel, ODTÜ, Ankara. K3 Wilhem Worringer, (2017). Soyutlama ve Özdeşleyim, Hayalperest Yayınevi, İstanbul. K4 Huntürk, O. (2016). Heykel ve Sanat Kuramları, Hayalperest Yayınevi, İstanbul. K5 Antmen, A. (2012). 20. Yüzyıl Batı Sanatında Akımlar, Sel Yayıncılık, İstanbul.
    Yardımcı Kitap YK1 Uludağ, K. Seramik Sanatının Kimlik Sorunu, Anadolu Sanat Dergisi (6), 142-153. YK2 Ders notları.
    Dersin Amacı Heykel sanatının geçmişten günümüze deneysel yaklaşımlarını da içerecek şekilde inceleyerek, seramik-heykel odaklı özgün işler ortaya koymaktır. Öğrenciyi araştırmaya ve sorgulamaya yönlendirerek yarattığı tasarımları formlara taşıyabilmesi amaçlanmaktadır.
    Dersin İçeriği Sanatsal seramik olgusunun en temel ve kuramsal açıdan en tartışmalı alanlarından biri olan seramik-heykel uygulamalarını, bu uygulamaların stüdyo seramiği ve disiplinlerarası deneysel pratiklerle olan ilişkilerini içerir.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Sanat ve tasarım alanıyla ilgili kuram, yöntem, kavram ve kavramlar arası ilişkileri açıklama. 2
    2 Sanat ve tasarım eseri üretim sürecinde karşılaşacağı problemleri çözer ve yeni öneriler getirme. 3
    3 Çağdaş sanat anlayışını bilme. 3
    4 Farklı disiplinlerden oluşan ekip çalışmalarına katılma ve alan bilgilerinden yararlanma. 3
    5 Sanatsal çalışmaları ulusal ve uluslararası düzeyde değerlendirme. 4
    6 Alanıyla ilgili gelişmeleri takip etme, yeniliğe ve gelişmeye açık olma. -
    7 Sanat çalışmalarını eleştirel bakış açısıyla yorumlama. 4
    8 Uzmanlık alanındaki görsel ve yazılı kaynakları, mesleki terminolojiyi ve kavramları açıklama. -
    9 Uzmanlık alanında edindiği bilgileri sunma. 2
    10 Uygulamalı çalışmaları planlama ve süreci yönetme. 5
    11 Sanat ve tasarım kuramlarını uygulama. 5
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster