Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Heykel Sanatının geçmişten günümüze gelişimi.
|
K4- Postmodern Görüş ve 1960-1990 Arası Sanat.
|
2
|
Heykel-seramik ilişkisi.
|
K4- 5. Bölüm.
|
3
|
Kavram- Form ilişkisinin örneklerle incelenmesi ve
içeriklendirilmesi.
|
K1- Seramik Malzemenin Heykel Sanatında Kullanımı.
|
4
|
Plastik Sanatlarda Figüratif Heykel.
|
K1- Plastik Sanatlarda Figüratif Heykel Geleneği.
|
5
|
Figüratif Heykelde Süsleme.
|
K1- Figüratif Seramik Heykel Anlatımları ve Örnekleri.
|
6
|
Figüratif Heykelde Biçimsel Anlatımlar.
|
K1- Figüratif Seramik Heykel Anlatımları ve Örnekleri.
|
7
|
Seramik Heykel.
|
K2- Hacim sanatı: Seramik Heykel.
|
8
|
Kamusal Alanda Seramik Heykeller.
|
K2- Kamusal Alanda Seramik Heykeller.
|
9
|
Proje önerisi ve yorumlanması.
|
K3- Sanatta Aşkınlık ve İçkenlik.
|
10
|
Uygulamaya geçişin planlanması.
|
Tasarım.
|
11
|
Uygulama.
|
|
12
|
Bitmiş iş üzerinden değerlendirme (fırınlanmamış,
kil halinde)
Fırın doldurma ve pişirim I.
|
K1- Modern Sanat ve Sonrası Seramik.
|
13
|
Fırın doldurma ve pişirim II.
|
K1- Modern Sonrası Türk Heykel Sanatı.
|
14
|
Proje sunumu.
|
K4- Heykel sanatı ve virgül.
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi Rıza Tan Buğra ÖZER
|
Dersi Verenler
|
1-)10618 10618 10618
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1 Kaytan, E. (2009) Modern Sanatta Figüratif Seramik Heykeller, Dokuz Eylül Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsü, Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi, İzmir.
K2 Çakarş N. (2014) Kamusal Alanda Seramik Heykeller, Marmara Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsü, Yayınlanmış Sanatta Yeterlik Tezi, İstanbul
K3 Worringer, W. (2017). Soyutlama ve Özdeşleyim, Hayalperest Yayınevi, İstanbul.
K4 Huntürk, O. (2016). Heykel ve Sanat Kuramları, Hayalperest Yayınevi, İstanbul.
K5 Antmen, A. (2012). 20. Yüzyıl Batı Sanatında Akımlar, Sel Yayıncılık, İstanbul.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Heykel sanatının geçmişten günümüze deneysel yaklaşımlarını da içerecek şekilde inceleyerek, seramik-heykel
odaklı figüratif özgün işler ortaya koymaktır. Öğrenciyi araştırmaya ve sorgulamaya yönlendirerek yarattığı tasarımları formlara taşıyabilmesi amaçlanmaktadır.
|
Dersin İçeriği
|
Sanatsal seramik olgusunun en temel ve kuramsal açıdan en tartışmalı alanlarından biri olan seramik-heykel
uygulamalarını, bu uygulamaların stüdyo seramiği ve disiplinlerarası deneysel pratiklerle olan ilişkilerini içerir.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Sanat ve tasarım alanıyla ilgili kuram, yöntem, kavram ve kavramlar arası ilişkileri açıklar.
|
3
|
2
|
Sanat ve tasarım eseri üretim sürecinde karşılaşacağı problemleri çözer ve yeni öneriler getirir.
|
4
|
3
|
Güncel sanat anlayışını bilir.
|
3
|
4
|
Farklı disiplinlerden oluşan ekip çalışmalarına katılır ve alan bilgilerinden yararlanır.
|
-
|
5
|
Sanatsal çalışmaları ulusal ve uluslararası düzeyde değerlendirir.
|
-
|
6
|
Alanıyla ilgili gelişmeleri takip eder, yeniliğe ve gelişmeye açık olur.
|
-
|
7
|
Sanat çalışmalarını eleştirel bakış açısıyla yorumlar.
|
1
|
8
|
Uzmanlık alanındaki görsel ve yazılı kaynakları, mesleki terminolojiyi ve kavramları açıklar.
|
-
|
9
|
Uzmanlık alanında edindiği bilgileri sunar.
|
3
|
10
|
Uygulamalı çalışmaları planlar ve süreci yönetir.
|
4
|
11
|
Sanat ve tasarım kuramlarını uygular.
|
-
|