Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Dersin tanımı ve terminolojik bilgilerin sunumu. Görsel kaynakların taranması ve içeriği.
|
K1- Heykel ve sanat kuramlar, s:13-21
|
2
|
Geçmişten günümüze heykel gelişimi.
|
K2- modernizimden postmodernizme sanat. bölüm 16
|
3
|
Heykel sanatı yöntem ve teknikleri
|
K3-,Heykel, Bölüm 4
|
4
|
Heykelin unsurları
|
K3-,Heykel, Bölüm 1
|
5
|
Heykelde kompozisyon malzemeleri
|
K3-,Heykel, Bölüm 2
|
6
|
Modern ve Postmodern Heykel
|
K3-Heykel, Bölüm 7
|
7
|
Plastik Sanatlarda Figüratif Heykel.
|
K4- Plastik Sanatlarda Figüratif Heykel Geleneği.
|
8
|
Kamusal Alandaki Heykeller
|
K-6 Kentsel alanda heykel ve çevre ilişkileri üzerine bir araştırma
|
9
|
Heykel sanatında değişen malzeme
|
K5-Heykel sanatında değişen malzeme tutumları bağlamında 1960 sonrası heykelde yumuşak malzemelerin yeni olanakları
|
10
|
Sanayi-i Nefise Mektebi`nin Türk heykel sanatındaki yeri ve ilk heykeltıraşlar
|
K6- Türk Heykel Sanatı ve ilk Heykeltraşlar
|
11
|
Proje tasarımları
|
Tasarım önerileri
|
12
|
Uygulama
|
|
13
|
bitmiş heykel işlerinin kalıp ve döküm aşamaları
|
K3Heykel, Bölüm 6
|
14
|
Proje sunumu
|
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Arş.Gör. Dr. Dilek TOLUYAĞ
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1-Huntürk, Ö. (2016). heykel ve sanat teorileri, (1.baskı) Hayalperest Yayınevi.
K2- Modernizmden Postmodernizme Sanat, (1.baskı). Ütopya Yayıncılık. Ankara.
K3-Yılmaz, M. (2019) Heykel, (1.baskı) Ütopya Yayınları. Ankara.
K4- TUFAN. S. (2017) Heykel sanatında insan vücudu yorumunun değişimi ve çağdaş figüratif heykelde doğrusallık, Atatürk Üniversitesi / Güzel Sanatlar Enstitüsü / Heykel Anabilim Dalı, Yüksek Lisans tezi, Erzurum (15-25 s.)
K5-Hiçyılmaz, GA. 2018, 1960 Sonrası Heykel Sanatında Değişen Malzeme Tutumları Bağlamında Heykelde Yeni Olanaklar, Anadolu Üniversitesi / Güzel Sanatlar Enstitüsü / Heykel Anabilim Dalı Yüksek Lisans Tezi
K6-Aydın.D.U.2016 TÜRK HEYKEL SANATI ve İLK HEYKEL. (1.baskı) Gece Kütüphanesi yayınevi.Ankara.
K7-ŞAHAN.M. KENTSEL ALANDA HEYKEL VE ÇEVRE İLİŞKİLERİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. Sanat ve tasarım dergisi, cilt 6, sayı 2, Ocak 2016, 92-109
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Daha önceki dönemlerde kazanılmış deneyimler üzerine bütün plastik sanatlar ve heykelin argümanlarının uygulamalı üretimini amaçlar. Öğrencininalgılama,duyma,imgelemüretimini,yaratıcılığını artıracak ortamları ve materyalleri oluşturur.
|
Dersin İçeriği
|
Plastik sanatların her alanı ile ilgili kurgulama,bunlara ilişkin kavramların değerlendirilmesi ve eleştirisini içerir.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Sanat ve tasarım alanıyla ilgili kuram, yöntem, kavram ve kavramlar arası ilişkileri açıklar.
|
3
|
2
|
Sanat ve tasarım eseri üretim sürecinde karşılaşacağı problemleri çözer ve yeni öneriler getirir.
|
4
|
3
|
Güncel sanat anlayışını bilir.
|
3
|
4
|
Farklı disiplinlerden oluşan ekip çalışmalarına katılır ve alan bilgilerinden yararlanır.
|
-
|
5
|
Sanatsal çalışmaları ulusal ve uluslararası düzeyde değerlendirir.
|
-
|
6
|
Alanıyla ilgili gelişmeleri takip eder, yeniliğe ve gelişmeye açık olur.
|
-
|
7
|
Sanat çalışmalarını eleştirel bakış açısıyla yorumlar.
|
1
|
8
|
Uzmanlık alanındaki görsel ve yazılı kaynakları, mesleki terminolojiyi ve kavramları açıklar.
|
-
|
9
|
Uzmanlık alanında edindiği bilgileri sunar.
|
3
|
10
|
Uygulamalı çalışmaları planlar ve süreci yönetir.
|
4
|
11
|
Sanat ve tasarım kuramlarını uygular.
|
-
|