ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Seramik Yüzeyler I STA511 GÜZ-BAHAR 3+1 S 7
    Öğrenme Çıktıları
    1-Seramik yüzeyi ve özelliklerini tanır.
    2-Form kadar yüzeyin de tasarımı doğrudan etkilediği tanır.
    3-Modernist bir yaklaşımla seramik form ve yüzey ilişkisini tanır.
    4-Seramik yüzeylerde doku üretim teknik ve yöntemleri kullanır.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14456
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14684
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3511818
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5512525
    Diğer 1011414
    Toplam İş Yükü(Saat)   197
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     6,57 ---- (7)
    Dersin AKTS Kredisi   7
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 İfade biçimi olarak sanat. K1-Sanat ve İfade.
    2 Sanat ve Estetik. K2-Birinci Bölüm: Sanat ve Eğitimde Estetik.
    3 Seramikte form-yüzey ilişkisi. K1-Malzemenin İçerdiği Kavramlar ve Özelliklerinin İncelenmesi.
    4 Seramik yüzey. K1-Sanatta İfade Aracı Olarak Seramik Malzeme.
    5 Seramik yüzeylerde doku kavramı. K6-Bölüm I.
    6 Seramik yüzeylerde doku. K5-Seramikte Doku Kavramı.
    7 Postmodernizm ve seramik sanatının kimlik problemi. K4-Postmodernizm ve Yeni Kavramsalcılık.
    8 Figüratiften soyuta seramik. K4- Postmodern dönemde Heykeller ve Nesneler.
    9 Figüratiften soyuta seramik II. K3-Soyutlama ve Özdeşleyim Görüş Açısından Mimarlık ve Heykel Sanatından Seçilmiş Örnekler.
    10 Proje Önerisi ve yorumlanması. K7-Uygulama Araştırmalarında Kullanılan Araçlar, Nitel, Nicel ve Görsel Araştırma.
    11 Uygulama. K7-Düşünce Geliştirme: Zihin Haritası ve Beyin Fırtınası, Eskiz.
    12 Bitmiş iş üzerinden değerlendirme. Fırın doldurma ve I. Pişirim. K7-Maket, Tasarımın Geliştirilmesi ve Yaratıcılık.
    13 II. Pişirim. K7-Sanat Alanındaki Uygulama Araştırmalarına Genel Bir Bakış.
    14 Proje sunumu.
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi Rıza Tan Buğra Özer
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1 Uğur, A. (2020) Sanatta ifade aracı olarak seramik malzeme, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü, Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul. K2 Aykut, A.(2012) Sanat Eğitiminde Estetik, Hayalperest Yayınevi, İstanbul. K3 Worringer, W. (2017). Soyutlama ve Özdeşleyim, Hayalperest Yayınevi, İstanbul. K4 Antmen, A. (2012). 20. Yüzyıl Batı Sanatında Akımlar, Sel Yayıncılık, İstanbul. K5 Yüksel, O.A. (2014) Doku kavramı ve seramik yüzeylerde kullanımı, Dokuz Eylül Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü, Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi, İzmir. K6 Bekişoğlu, E. (2010) Özgün seramik yüzeylerde farklı materyallerle doku arayışları, İnönü Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi, Malatya. K7 Altay, Ş. (2020) Seramik sanatında kişisel yaratım sürecine metodolojik bir yaklaşım, Hacettepe Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü, Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi, Ankara.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Amaç, seramik yüzey biçimlendirmede kullanılan geniş yelpaze ile birlikte öğrencinin kişisel araştırma ve denemelerine dayalı özgün bir yöntem ve görsel dil geliştirmesidir.
    Dersin İçeriği Seramik yüzey biçimlendirmeye ilişkin tekniklerden biri ya da birkaçı üzerinde odaklanılarak oluşturulmuş özgün tasarımlar üretilir. Seramik yüzey ve disiplinlerarasılık gibi konular ekseninde irdelenir.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Sanat ve tasarım alanıyla ilgili kuram, yöntem, kavram ve kavramlar arası ilişkileri açıklar. -
    2 Sanat ve tasarım eseri üretim sürecinde karşılaşacağı problemleri çözer ve yeni öneriler getirir. 4
    3 Güncel sanat anlayışını bilir. 3
    4 Farklı disiplinlerden oluşan ekip çalışmalarına katılır ve alan bilgilerinden yararlanır. 4
    5 Sanatsal çalışmaları ulusal ve uluslararası düzeyde değerlendirir. 2
    6 Alanıyla ilgili gelişmeleri takip eder, yeniliğe ve gelişmeye açık olur. 3
    7 Sanat çalışmalarını eleştirel bakış açısıyla yorumlar. 3
    8 Uzmanlık alanındaki görsel ve yazılı kaynakları, mesleki terminolojiyi ve kavramları açıklar. -
    9 Uzmanlık alanında edindiği bilgileri sunar. -
    10 Uygulamalı çalışmaları planlar ve süreci yönetir. -
    11 Sanat ve tasarım kuramlarını uygular. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster