Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Disiplinlerarası tasarım hakkında genel bilgi edinilir. Örnek sanatçılar ve çalışmalar incelenir.
|
K 1. 1. Bölüm
K 2. s.4-14
|
2
|
Disiplinlerarası Tasarım
Projesine Giriş
|
K 2 s. 14- 54,
K 3 s. 60- 95
|
3
|
Proje 1 - Konularının
belirlenmesi
|
K 2 s. 54-94,
K 3.s. 60- 95
|
4
|
Proje 1 - Literatür taraması yapılarak, konuların incelenmesi.
|
K 2. s. 94-150
|
5
|
Proje 1 - Taslak Çalışmaları
|
K 4. 3. Bölüm
|
6
|
Proje 1 - İnceleme ve kritik-1
|
K 4. 3. Bölüm
|
7
|
Proje 1 - İnceleme ve kritik-2
|
K 4. 4. Bölüm
|
8
|
Proje 2 - Konularının
belirlenmesi
|
K 5. s. 8- 58.
|
9
|
Proje 2 - Literatür taraması yapılarak, konuların incelenmesi.
|
K 4. 5. Bölüm
|
10
|
Proje 2 - Taslak Çalışmaları
|
K 3. s. 110- 150
|
11
|
Proje 2 - Taslak Çalışmaları
|
K 5. s. 8- 58.
|
12
|
Proje 2 - İnceleme ve kritik-1
|
K 4. 6. Bölüm
K 5. s. 70- 106
|
13
|
Proje 2 - İnceleme ve kritik-2
|
K .4 7. Bölüm
K 5. s. 110- 164
|
14
|
Proje 2- İnceleme ve kritik-3
|
K. 4. 7. Bölüm
K 5. s. 166- 226
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr.Öğr.Üyesi Seçil ERMİŞ İPEK
|
Dersi Verenler
|
1-)Doktor Öğretim Üyesi Seçil Ermiş İpek
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Tüzünoğlu, A. (2014). Dersimiz Güncel Sanat. İstanbul: Outlet Independent Art Space.
K2. Hicks, A. (2015). Kültürel Sanat Pusulası. YKY.
K3. Carr-Gomm, S. (2016). Sanat Sanatın Gizli Dili. İstanbul: İnkılap Kitabevi.
K4. Lorente P. J. (2016). Çağdaş Sanat Müzeleri. (J. P. Lorente Çev.) Koç Üniversitesi Yayınları.
K5. Wilson M. (2015). Çağdaş Sanat Nasıl Okunur. (F. C. Erdoğan Çev.). Hayalperest Yayınevi.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Dersin amacı günümüz sanat akımlarına kadar gelen bütün sanat akımları incelenerek öğrencinin özgün bir dil ortaya koymasını sağlamaktır, Üretim teknikleri için sınırlandırma yapmayarak her türlü üretim tekniği ve materyal sanatsal ifade biçimi olarak kullanılabilmektedir.
|
Dersin İçeriği
|
Disiplinlerarası tasarım hakkında genel bilgi edinilir. Örnek sanatçılar ve çalışmalar incelenir. Yaratıcı ve disiplinler arası yöntemler kullanılarak uygulamalar yapılması amacıyla proje konuları belirlenir. Proje konularına yönelik literatür taraması yapılarak, konular incelenir. Projenin taslak çalışmalarına başlanır. İnceleme ve kritik yapılarak değerlendirilen projelerin sunumu gerçekleştirilir.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Sanat ve tasarım alanıyla ilgili kuram, yöntem, kavram ve kavramlar arası ilişkileri açıklama.
|
4
|
2
|
Sanat ve tasarım eseri üretim sürecinde karşılaşacağı problemleri çözer ve yeni öneriler getirme.
|
4
|
3
|
Çağdaş sanat anlayışını bilme.
|
-
|
4
|
Farklı disiplinlerden oluşan ekip çalışmalarına katılma ve alan bilgilerinden yararlanma.
|
5
|
5
|
Sanatsal çalışmaları ulusal ve uluslararası düzeyde değerlendirme.
|
-
|
6
|
Alanıyla ilgili gelişmeleri takip etme, yeniliğe ve gelişmeye açık olma.
|
-
|
7
|
Sanat çalışmalarını eleştirel bakış açısıyla yorumlama.
|
4
|
8
|
Uzmanlık alanındaki görsel ve yazılı kaynakları, mesleki terminolojiyi ve kavramları açıklama.
|
-
|
9
|
Uzmanlık alanında edindiği bilgileri sunma.
|
-
|
10
|
Uygulamalı çalışmaları planlama ve süreci yönetme.
|
-
|
11
|
Sanat ve tasarım kuramlarını uygulama.
|
5
|