Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Göstergelerarasılık kavramı, tanımı ve tarihçesi hakkında bilgi verme
|
K3, SAYFA:5-50.
|
2
|
Göstergelerarası yöntemler hakkında bilgi verme
|
K3, SAYFA:50-100.
|
3
|
Göstergelerarası yöntemlere karşılık gelecek sanatlar arası (resim-resim) örnek çözümlemeler yapma
|
K2, SAYFA: 02-50.
K3, SAYFA:100-150.
|
4
|
Göstergelerarası yöntemlere karşılık gelecek sanatlar arası (resim-müzik) örnek çözümlemeler yapma
|
K3, SAYFA:150-180;
K7,SAYFA:10-40
|
5
|
Göstergelerarası yöntemlere karşılık gelecek sanatlar arası (resim-heykel) örnek çözümlemeler yapma
|
K3,SAYFA:180-210.
|
6
|
Göstergelerarası yöntemlere karşılık gelecek sanatlar arası (resim-mimari) örnek çözümlemeler yapma
|
K3, SAYFA:210-250.
|
7
|
Moda tasarımında göstergelerarası ilişkilerin tanımını yapma
|
YK1,SAYFA: 10-50;
YK2,SAYFA: 5-47;
K4, SAYFA:1-25.
|
8
|
Moda tasarımında göstergelerarası bakışa uyan tasarımcıları belirleme
|
YK3, SAYFA:2-25
K7, SAYFA:5-50.
|
9
|
Moda tasarımında göstergelerarası yöntemlere karşılık gelecek tasarımları belirleme
|
K7, SAYFA:50-100.
|
10
|
Göstergelerarası yöntemlere karşılık gelecek moda ve sanatlar arası (moda-resim-heykel) örnek çözümlemeler yapma
|
K7,SAYFA:150-200;
K5,SAYFA:10-30;
K6.SAYFA:60-80
|
11
|
Göstergelerarası yöntemlere karşılık gelecek moda ve sanatlar arası (moda-mimari) örnek çözümlemeler yapma
|
K7, SAYFA:150-200;
K5, SAYFA:30-40;
K7. SAYFA:100-180.
|
12
|
Göstergelerarası yöntemlere karşılık gelecek moda ve sanatlar arası (moda-müzik) örnek çözümlemeler yapma
|
K7.SAYFA:180-200.
|
13
|
Çeşitli sanat dallarından göstergelerarası yöntemlere karşılık gelecek tasarım çalışmaları yapma
|
K7. SAYFA:200-230.
|
14
|
Yapılan çalışmaları sınıf ortamında analiz etme ve değerlendirme
|
K7. SAYFA:230-250.
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi Arzu EVECEN
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. AKTULUM, K. (2016). Resimsel Alıntı, 1. Baskı, Çizgi Kitapevi.
K2. AKTULUM, K. (2007). Metinlerarası İlişkiler, 3. Baskı, Öteki Yayınevi, İstanbul.
K3. AKTULUM, K. (2011). Metinlerarasılık//Göstergelerarasılık, Kanguru Yayınları, Ankara.
K4. ANDERSON, P. (2002). Postmodenitenin Kökenleri, E. Gen (çev.), 2. Baskı, İletişim yayınları, İstanbul.
K5. LEVENTON, M. (2005). Artwear: Fashion and Anti-Fashion, Thames & Hudson, New York.
K6. BAXENDALE, C. (2012). Vivienne Westwood and Postmodern Couture: A Corrupter of Modernism and Good Taste, Burgmann Journal, Issue 1, Anueview, The Australian National University, Australi
K7. AKTULUM, K. (2020). Moda ve Metinlerarasılık, Çizgi yayınevi.
|
Yardımcı Kitap
|
YK1. CUMMING, R. (2008). Sanat, A. I. Önol ve A. Çetinkaya (çev.), İnkılâp yayınları, İstanbul.
YK2. KRAUSSE, A. C. (2005). Resim Sanatının Öyküsü, D. Zaptcıoğlu (çev.), Literatür Yayınları, İstanbul.
YK3. GIVRY, D. V. (1998-1999) Sanatın Yakın Dostu Moda, P Dergisi,
|
Dersin Amacı
|
Farklı sanat dallarından beslenip özgün teknik ve malzeme kullanılarak yaratıcı tasarımlarım uygulamaları yapmak.
|
Dersin İçeriği
|
Giysi tasarım süreçlerine göre belirlenen temalara uygun güncel koleksiyonlarla heykelsi formlar yaratma.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Sanat ve tasarım alanıyla ilgili kuram, yöntem, kavram ve kavramlar arası ilişkileri açıklar.
|
5
|
2
|
Sanat ve tasarım eseri üretim sürecinde karşılaşacağı problemleri çözer ve yeni öneriler getirir.
|
-
|
3
|
Güncel sanat anlayışını bilir.
|
5
|
4
|
Farklı disiplinlerden oluşan ekip çalışmalarına katılır ve alan bilgilerinden yararlanır.
|
5
|
5
|
Sanatsal çalışmaları ulusal ve uluslararası düzeyde değerlendirir.
|
3
|
6
|
Alanıyla ilgili gelişmeleri takip eder, yeniliğe ve gelişmeye açık olur.
|
-
|
7
|
Sanat çalışmalarını eleştirel bakış açısıyla yorumlar.
|
3
|
8
|
Uzmanlık alanındaki görsel ve yazılı kaynakları, mesleki terminolojiyi ve kavramları açıklar.
|
-
|
9
|
Uzmanlık alanında edindiği bilgileri sunar.
|
-
|
10
|
Uygulamalı çalışmaları planlar ve süreci yönetir.
|
-
|
11
|
Sanat ve tasarım kuramlarını uygular.
|
-
|