ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Tasarım ve Yaratıcı Süreç STA517 GÜZ-BAHAR 3+1 S 7
    Öğrenme Çıktıları
    1-Tasarım ve yaratıcılık kavramına ilişkin temel tanım ve kavramları açıklar
    2-Tasarım ve yaratıcı süreci şekillendiren etkenleri tanımlar
    3-Tasarımın sosyo-kültürel etkileşimi tanımlar
    4-Bir tasarımı farklı kültürlerde farklı şekilde oluşturur
    5-Meta estetiğini, moda kavramlarını ve ergonomiyi tanımlar
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14456
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)12224
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)2012020
    Proje5023060
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 3014040
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   200
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     6,67 ---- (7)
    Dersin AKTS Kredisi   7
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Tasarım nedir? K1. Bölüm 1
    2 Tasarımın tarihsel gelişimi K1. Bölüm 2 YK1. Bölüm 3
    3 Tasarımda yaratıcı süreç K1. Bölüm 3 YK1. Bölüm 5
    4 Tasarımı ve yaratıcılığı etkileyen sosyo-kültürel ve sosyo-ekonomik faktörler K1. Bölüm 4
    5 Yaratıcılık nedir? Yaratıcı kişi kim? K2. Bölüm 1 Yaratıcılığı iyileştirme yöntemlerinin araştırılması
    6 Yaratıcılık nereden ve neden kaynaklanıyor? K3. Bölüm 4-5 YK2. Bölüm 4
    7 Endüstriyel tasarım nedir? Endüstriyel üründe form problemi ve estetik algı K2. Bölüm 2 YK2. Bölüm 2-3 Endüstriyel tasarımla ilgili araştırmalar
    8 Endüstriyel ürünlerin tasarlanması K2. Bölüm 4 YK2. Bölüm 5 Taslağın devamı
    9 Tasarımın değerlendirilmesi ve verilen eleştiriler doğrultusunda tasarımın yeniden çizilmesi K3. Bölüm 2 Eleştiriler doğrultusunda yeni tasarımların çizilmesi
    10 Sanat objeleri tasarlamak ve tasarlamak K3. Bölüm 3 Taslağın devamı
    11 Tasarımın değerlendirilmesi ve verilen eleştiriler doğrultusunda tasarımın yeniden çizilmesi K4. Bölüm 1 YK2. Bölüm 6 Eleştiriler doğrultusunda yeni tasarımların çizilmesi
    12 Meta estetiği ve moda K4. Bölüm 2 YK3. Bölüm 3
    13 Ergonomi K4. Bölüm 3 YK3. Bölüm 5-6
    14 Verilen tüm bilgiler doğrultusunda tasarım nesnelerinin ve sanat nesnelerinin çizimi K4. Bölüm 6 Tasarım çizimi
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi Serkan Vural
    Dersi Verenler

    1-)10493 10493 10493

    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Tunalı, İ. (2002).Tasarım Felsefesine Giriş. Yapı Endüstri Merkezi. K2. Gürkök Uygur, T. (2014). Sanat, Yaratıcı Sanat. Tekhne yayınları. K3. Heskett, J. (2013). Tasarım. Dost Kitapevi. K4.Velioğlu, S. (2000). İnsan ve Yaratma Edimi. Türkiye iş Bankası Kültür Yayınları.
    Yardımcı Kitap YK1. Barnard,M. (2002). Sanat Tasarım ve Görsel Kültür. Ütopya Yayınevi. YK2. Berger, J. (2009). Görme Biçimleri. Metis Yayıncılık. YK3. Foster, H. (2004). Tasarım ve Suç. İletişim Yayınları.
    Dersin Amacı Tasarım ve yaratıcılığın geliştirilmesi, yaratıcılık kuramlarının öğretilerek tasarım ve çizimlerle yaratıcılığın birleştirilmesini ve öğrencinin verilen bir problem karşısında özgün fikir üretme becerisini geliştirmeyi amaçlar.
    Dersin İçeriği Bu ders, öğrencinin tasarım süreci, farklı tasarım yöntemleri ve tasarım- yaratıcılık ilişkisi ile ilgili kuramsal ve uygulamaya yönelik bilgi ve beceriyi kazanmasını sağlar.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Sanat ve tasarım alanıyla ilgili kuram, yöntem, kavram ve kavramlar arası ilişkileri açıklar. 3
    2 Sanat ve tasarım eseri üretim sürecinde karşılaşacağı problemleri çözer ve yeni öneriler getirir. 2
    3 Güncel sanat anlayışını bilir. -
    4 Farklı disiplinlerden oluşan ekip çalışmalarına katılır ve alan bilgilerinden yararlanır. 5
    5 Sanatsal çalışmaları ulusal ve uluslararası düzeyde değerlendirir. 4
    6 Alanıyla ilgili gelişmeleri takip eder, yeniliğe ve gelişmeye açık olur. -
    7 Sanat çalışmalarını eleştirel bakış açısıyla yorumlar. 2
    8 Uzmanlık alanındaki görsel ve yazılı kaynakları, mesleki terminolojiyi ve kavramları açıklar. -
    9 Uzmanlık alanında edindiği bilgileri sunar. -
    10 Uygulamalı çalışmaları planlar ve süreci yönetir. 5
    11 Sanat ve tasarım kuramlarını uygular. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster