Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Tasarım nedir?
|
K1. Bölüm 1
|
2
|
Tasarımın tarihsel gelişimi
|
K1. Bölüm 2
YK1. Bölüm 3
|
3
|
Tasarımda yaratıcı süreç
|
K1. Bölüm 3
YK1. Bölüm 5
|
4
|
Tasarımı ve yaratıcılığı etkileyen sosyo-kültürel ve sosyo-ekonomik faktörler
|
K1. Bölüm 4
|
5
|
Yaratıcılık nedir? Yaratıcı kişi kim?
|
K2. Bölüm 1
Yaratıcılığı iyileştirme yöntemlerinin araştırılması
|
6
|
Yaratıcılık nereden ve neden kaynaklanıyor?
|
K3. Bölüm 4-5
YK2. Bölüm 4
|
7
|
Endüstriyel tasarım nedir? Endüstriyel üründe form problemi ve estetik algı
|
K2. Bölüm 2
YK2. Bölüm 2-3
Endüstriyel tasarımla ilgili araştırmalar
|
8
|
Endüstriyel ürünlerin tasarlanması
|
K2. Bölüm 4
YK2. Bölüm 5
Taslağın devamı
|
9
|
Tasarımın değerlendirilmesi ve verilen eleştiriler doğrultusunda tasarımın yeniden çizilmesi
|
K3. Bölüm 2
Eleştiriler doğrultusunda yeni tasarımların çizilmesi
|
10
|
Sanat objeleri tasarlamak ve tasarlamak
|
K3. Bölüm 3
Taslağın devamı
|
11
|
Tasarımın değerlendirilmesi ve verilen eleştiriler doğrultusunda tasarımın yeniden çizilmesi
|
K4. Bölüm 1
YK2. Bölüm 6
Eleştiriler doğrultusunda yeni tasarımların çizilmesi
|
12
|
Meta estetiği ve moda
|
K4. Bölüm 2
YK3. Bölüm 3
|
13
|
Ergonomi
|
K4. Bölüm 3
YK3. Bölüm 5-6
|
14
|
Verilen tüm bilgiler doğrultusunda tasarım nesnelerinin ve sanat nesnelerinin çizimi
|
K4. Bölüm 6
Tasarım çizimi
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi Serkan Vural
|
Dersi Verenler
|
1-)10493 10493 10493
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Tunalı, İ. (2002).Tasarım Felsefesine Giriş. Yapı Endüstri Merkezi.
K2. Gürkök Uygur, T. (2014). Sanat, Yaratıcı Sanat. Tekhne yayınları.
K3. Heskett, J. (2013). Tasarım. Dost Kitapevi.
K4.Velioğlu, S. (2000). İnsan ve Yaratma Edimi. Türkiye iş Bankası Kültür Yayınları.
|
Yardımcı Kitap
|
YK1. Barnard,M. (2002). Sanat Tasarım ve Görsel Kültür. Ütopya Yayınevi.
YK2. Berger, J. (2009). Görme Biçimleri. Metis Yayıncılık.
YK3. Foster, H. (2004). Tasarım ve Suç. İletişim Yayınları.
|
Dersin Amacı
|
Tasarım ve yaratıcılığın geliştirilmesi, yaratıcılık kuramlarının öğretilerek tasarım ve çizimlerle yaratıcılığın birleştirilmesini ve öğrencinin verilen bir problem karşısında özgün fikir üretme becerisini geliştirmeyi amaçlar.
|
Dersin İçeriği
|
Bu ders, öğrencinin tasarım süreci, farklı tasarım yöntemleri ve tasarım- yaratıcılık ilişkisi ile ilgili kuramsal ve uygulamaya yönelik bilgi ve beceriyi kazanmasını sağlar.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Sanat ve tasarım alanıyla ilgili kuram, yöntem, kavram ve kavramlar arası ilişkileri açıklar.
|
3
|
2
|
Sanat ve tasarım eseri üretim sürecinde karşılaşacağı problemleri çözer ve yeni öneriler getirir.
|
2
|
3
|
Güncel sanat anlayışını bilir.
|
-
|
4
|
Farklı disiplinlerden oluşan ekip çalışmalarına katılır ve alan bilgilerinden yararlanır.
|
5
|
5
|
Sanatsal çalışmaları ulusal ve uluslararası düzeyde değerlendirir.
|
4
|
6
|
Alanıyla ilgili gelişmeleri takip eder, yeniliğe ve gelişmeye açık olur.
|
-
|
7
|
Sanat çalışmalarını eleştirel bakış açısıyla yorumlar.
|
2
|
8
|
Uzmanlık alanındaki görsel ve yazılı kaynakları, mesleki terminolojiyi ve kavramları açıklar.
|
-
|
9
|
Uzmanlık alanında edindiği bilgileri sunar.
|
-
|
10
|
Uygulamalı çalışmaları planlar ve süreci yönetir.
|
5
|
11
|
Sanat ve tasarım kuramlarını uygular.
|
-
|