Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Dijital yayıncılıkta temel kavramlar, kullanılan yazılım, donanım ve özellikleri.
|
K1. Bölüm 1
|
2
|
Geleneksel medyadan yeni medyaya yayıncılık sürecinin gelişimi.
|
K1. Bölüm 2
|
3
|
Bireysel yayıncı olma sürecinde içerik üretimi.
|
K1. Bölüm 4
|
4
|
Dijital içerik ortamlarının gelişimi üzerine değerlendirmeler.
|
K1. Bölüm 5
|
5
|
Uygulama proje konularının belirlenmesi.
|
K2. Bölüm 1 - 2
|
6
|
Fotoğraf ve tipografik uygulamaların dijital ortamda kullanımı.
|
K2. Bölüm 4
|
7
|
Farklı doküman formatlarından bilgi alma-verme, birleştirme (yazı, foto, video).
|
K2. Bölüm 5
|
8
|
Dijital doküman oluşturma sürecinin tasarlanması.
|
K2. Bölüm 8
|
9
|
Proje 1 içeriğinin yönetimi ve düzenlenmesi
|
K3. Bölüm 1
|
10
|
Proje 1 uygulama ve düzenlenmesi
|
K3. Bölüm 2
|
11
|
Proje 1 uygulama ve tasarım değerlendirmesi
|
K3. Bölüm 4
|
12
|
Proje 2 içeriğinin yönetimi ve düzenlenmesi
|
K4. Bölüm 1-2
|
13
|
Proje 2 uygulama ve düzenlenmesi
|
K4. Bölüm 3
|
14
|
Proje 2 uygulama ve tasarım değerlendirmesİ
|
K4. Bölüm 5
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi Serkan Vural
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. C.C.Chapman ve Ann Handley. (2012). Dijital Çağda İçerik Yönetiminin Kuralları: Mediacat Yayınları.
K2. Oğuz Kuş. (2016). İçerik Pazarlama: Dijital Dünyada Marka ve Hikaye Yaratma Stratejileri.
K3. Bergsland, D. (2002). Introduction to Digital Publishing. Delmar Cengage Learning.
|
Yardımcı Kitap
|
YK1. Lake, S. E. L. & Bean, K. (2008). Digital Desktop Publishing. Thomson South-Western
|
Dersin Amacı
|
Dijital yayıncılık, basım ve fotoğraf uygulamalarının yanında, basın-yayın, doküman oluşturma, pazarlama, reklamcılık ve grafik tasarım konularını da içine alarak yayıncılığın dijital ortamda nasıl uygulandığının öğretilmesi amaçlanmaktadır.
|
Dersin İçeriği
|
İletişim teknolojilerinin gelişmesiyle sosyal ağlarda dijital yayınların üretimi önemli hale gelmiştir. İnternet ve taşınabilir cihaz kullanıcılarının alışkanlıkları doğrultusunda özgün ve etkileşimli içerikler üretmek ve üretilen bu içeriklerin nasıl uygulamaya dönüşmesi gerektiğini, nasıl bir düzen içerisinde kullanıcılara sunulması gerektiğini öğrenir.
|