ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Dijital Yayıncılık STA553 GÜZ-BAHAR 3+1 S 7
    Öğrenme Çıktıları
    1-Bir dijital yayının nerelerde nasıl kullanılacağını tarif eder.
    2-Farklı fotoğraf işleme ve dijital doküman oluşturma yazılımlarını seçer.
    3-Resimler üzerinde uygun yazılımla değişiklik yapar.
    4-Dijital doküman oluşturur.
    5-Dijital yayıncılığın pazarlama ve reklamcılık konularında önemini açıklar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14456
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)12224
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)2012020
    Proje5023060
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 3014040
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   200
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     6,67 ---- (7)
    Dersin AKTS Kredisi   7
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Dijital yayıncılıkta temel kavramlar, kullanılan yazılım, donanım ve özellikleri. K1. Bölüm 1
    2 Geleneksel medyadan yeni medyaya yayıncılık sürecinin gelişimi. K1. Bölüm 2
    3 Bireysel yayıncı olma sürecinde içerik üretimi. K1. Bölüm 4
    4 Dijital içerik ortamlarının gelişimi üzerine değerlendirmeler. K1. Bölüm 5
    5 Uygulama proje konularının belirlenmesi. K2. Bölüm 1 - 2
    6 Fotoğraf ve tipografik uygulamaların dijital ortamda kullanımı. K2. Bölüm 4
    7 Farklı doküman formatlarından bilgi alma-verme, birleştirme (yazı, foto, video). K2. Bölüm 5
    8 Dijital doküman oluşturma sürecinin tasarlanması. K2. Bölüm 8
    9 Proje 1 içeriğinin yönetimi ve düzenlenmesi K3. Bölüm 1
    10 Proje 1 uygulama ve düzenlenmesi K3. Bölüm 2
    11 Proje 1 uygulama ve tasarım değerlendirmesi K3. Bölüm 4
    12 Proje 2 içeriğinin yönetimi ve düzenlenmesi K4. Bölüm 1-2
    13 Proje 2 uygulama ve düzenlenmesi K4. Bölüm 3
    14 Proje 2 uygulama ve tasarım değerlendirmesİ K4. Bölüm 5
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi Serkan Vural
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. C.C.Chapman ve Ann Handley. (2012). Dijital Çağda İçerik Yönetiminin Kuralları: Mediacat Yayınları. K2. Oğuz Kuş. (2016). İçerik Pazarlama: Dijital Dünyada Marka ve Hikaye Yaratma Stratejileri. K3. Bergsland, D. (2002). Introduction to Digital Publishing. Delmar Cengage Learning.
    Yardımcı Kitap YK1. Lake, S. E. L. & Bean, K. (2008). Digital Desktop Publishing. Thomson South-Western
    Dersin Amacı Dijital yayıncılık, basım ve fotoğraf uygulamalarının yanında, basın-yayın, doküman oluşturma, pazarlama, reklamcılık ve grafik tasarım konularını da içine alarak yayıncılığın dijital ortamda nasıl uygulandığının öğretilmesi amaçlanmaktadır.
    Dersin İçeriği İletişim teknolojilerinin gelişmesiyle sosyal ağlarda dijital yayınların üretimi önemli hale gelmiştir. İnternet ve taşınabilir cihaz kullanıcılarının alışkanlıkları doğrultusunda özgün ve etkileşimli içerikler üretmek ve üretilen bu içeriklerin nasıl uygulamaya dönüşmesi gerektiğini, nasıl bir düzen içerisinde kullanıcılara sunulması gerektiğini öğrenir.
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster