ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Anlatımcı Kase: İşlevsel Seramik Uygulamaları I STA531 GÜZ-BAHAR 3+1 S 7
    Öğrenme Çıktıları
    1-Tasarım süreci hakkındaki bilgileri kullanır.
    2-Var olan bir nesnenin işlevini değiştirerek farklı kullanım özellikleri yaratır.
    3-Tasarlanan ürünün endüstriyel kullanım amacını değerlendirir.
    4-Farklı teknik ve kavramları bir arada uygular.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14456
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)1410140
    Ödevler10224
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)40144
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 50144
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   208
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     6,93 ---- (7)
    Dersin AKTS Kredisi   7
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Temel tasarım ögeleri hakkında bilgilendirme. K1- Kültür ve Gelenek- Bölüm 1.
    2 Sorunun belirlenmesi. K1- Kültür ve Gelenek- Bölüm 2.
    3 Tasarımın sınırlılıkları. K1- Kültür ve Gelenek- Bölüm 3.
    4 Seramik tasarımında biçim olgusu. K1- Geleneksel Seramik Tasarımı.
    5 Seramik tasarımında malzeme sorunları. K1- Çağdaş Seramik Tasarımında Sosyo-Kültürel Etkiler.
    6 Tasarım süreci hakkında tartışma. K1- Çağdaş Seramik Tasarımında Geleneksel Yapım Yöntemleri.
    7 Tasarımların incelenmesi. K1- Çağdaş Seramik Tasarımında Pişirim Sorunları.
    8 Tasarımların uygulaması. K2- Zıtlık Kavramı.
    9 Uygulamaların değerlendirilmesi. K2- Biçimsel Kurguda Zıtlık Kavramı.
    10 Şekillendirilen uygulamaların üzerine uygulanacak bezeme tasarımları. K2- Zıtlığın Diğer Tasarım Ögeleriyle Olan İlişkisi.
    11 Bezemelerin değerlendirilmesi. K2- Görsel devinim- Zıtlık.
    12 Bisküvi form üzerine değerlendirilen bezeme tasarımlarının uygulanması. K2- Doku- Zıtlık.
    13 Fırınlama süreci. K2- Işık- Gölge- Zıtlık.
    14 Sergileme. K2- Boşluk Doluluk- Zıtlık.
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Öğr. Gör. Oğuz Bozdemir
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları Öğr. Gör. Oğuz Bozdemir
    Kaynaklar K1. Özturanlı, G. (1989).Geleneksel tasarım ile çağdaş tasarım ilişkilerinin değerlendirilmesi. Sanatta Yeterlik Eser Çalışması, İstanbul. K2. Aydın, İ. (1994).Seramik tasarımında zıtlık kavramının irdelenmesi. Sanatta Yeterlik Eser Çalışması, İstanbul.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Tasarımın temel ilkelerinin seramik yüzeylerde kullanma becerisini geliştirmeyi, sorunun ve ihtiyacın tespitinin yapılmasını ve buna yönelik yeni yaklaşımlar getirmeyi amaçlar.
    Dersin İçeriği Seramik yüzeylerde tasarımın nasıl uygulanacağı, tasarımın temel ilkeleri üzerinden aktarılır.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Sanat ve tasarım alanıyla ilgili kuram, yöntem, kavram ve kavramlar arası ilişkileri açıklar. 2
    2 Sanat ve tasarım eseri üretim sürecinde karşılaşacağı problemleri çözer ve yeni öneriler getirir. 1
    3 Güncel sanat anlayışını bilir. -
    4 Farklı disiplinlerden oluşan ekip çalışmalarına katılır ve alan bilgilerinden yararlanır. -
    5 Sanatsal çalışmaları ulusal ve uluslararası düzeyde değerlendirir. 2
    6 Alanıyla ilgili gelişmeleri takip eder, yeniliğe ve gelişmeye açık olur. 1
    7 Sanat çalışmalarını eleştirel bakış açısıyla yorumlar. 3
    8 Uzmanlık alanındaki görsel ve yazılı kaynakları, mesleki terminolojiyi ve kavramları açıklar. -
    9 Uzmanlık alanında edindiği bilgileri sunar. 2
    10 Uygulamalı çalışmaları planlar ve süreci yönetir. 3
    11 Sanat ve tasarım kuramlarını uygular. 2
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster