ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Matte Painting ADSG511 GÜZ-BAHAR 3+1 S 7
    Öğrenme Çıktıları
    1-Bir üretim hiyerarşisindeki grup projeleri üzerinde işbirliği yapar.
    2-Fotoğrafları ve dijital boyama tekniklerini kullanarak özel dijital görüntüler hazırlar.
    3-Dijital görüntüleri fotoğrafik çekimlerle birleştirmek için gerekli stratejileri uygular.
    4-Dijital resim oluşturma ile ilgili kompozisyon ve aydınlatma sorunlarını yaratıcı bir şekilde çözer.
    5-Bir video oyunu üretiminde dijital resimlerin ne zaman ve nerede etkili bir şekilde kullanıldığını değerlendirir.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14456
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14456
    Ödevler407749
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)0000
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6014848
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   209
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     6,97 ---- (7)
    Dersin AKTS Kredisi   7
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    Ön Koşul -
    Ders Dili İngilizce
    Dersin Sorumlusu Doktor Öğretim Üyesi Kerem Güman
    Dersi Verenler

    1-)Doktor Öğretim Üyesi Kerem Güman

    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1 Cole, D. (2005). d`artiste Matte Painting: Digital Artists Master Class. Adelaide: Ballistic. K2 Uesugi, Y. (2010 ). d`artiste Matte Painting 2: Digital Artists Master Class. Adelaide: Ballistic.
    Yardımcı Kitap YK1 Mattingly, D.B. (2011). The Digital Matte Painting Handbook: Sybex. YK2 Vaz, M.C. (2004). The Invisible Art: The Legends of Movie Matte Painting: Chronicle Books YK3 Yu, Y.G. (2011). Perspective Drawing (Chinese Edition): China Academy of Art Press.
    Dersin Amacı Bu derste öğrenciler dijital resimleme sanatı ve bilimiyle tanışacak. Geleneksel ve dijitalresimleme tekniklerine genel bir bakış ele alınacaktır. Öğrenciler, video oyunu atmosferine ve ışıklandırmasına uygun dijital resimler oluşturmak için dijital araçları kullanacaklar. Bu ders, bir video oyunu yapımında arka plan olarak kullanıma uygun dijital resimler oluşturmak için dijital boyama ve fotoğraf montaj tekniklerinin kullanımını vurgulayacaktır.
    Dersin İçeriği Bu ders, ön eskizlerin üretilmesi için gerekli temel ilke ve teknikleri öğrenmeye odaklanarak öğrencileri iki boyutlu çizim ve dijital boyama ve üretim kalitesinde dijital resimlerin temeli olarak dijital fotoğrafçılık ile tanıştırır. Ödevler, perspektif kalitesinin değerlendirilmesi ve klasik resim tekniklerinin dijital boyama ortamına nasıl uygulanacağı dahil olmak üzere gerçekçi görüntülerin nasıl yaratılacağına dair çalışmaları içerir.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Sanat ve tasarım alanıyla ilgili kuram, yöntem, kavram ve kavramlar arası ilişkileri açıklar. -
    2 Sanat ve tasarım eseri üretim sürecinde karşılaşacağı problemleri çözer ve yeni öneriler getirir. 5
    3 Güncel sanat anlayışını bilir. 5
    4 Farklı disiplinlerden oluşan ekip çalışmalarına katılır ve alan bilgilerinden yararlanır. 5
    5 Sanatsal çalışmaları ulusal ve uluslararası düzeyde değerlendirir. 3
    6 Alanıyla ilgili gelişmeleri takip eder, yeniliğe ve gelişmeye açık olur. 5
    7 Sanat çalışmalarını eleştirel bakış açısıyla yorumlar. -
    8 Uzmanlık alanındaki görsel ve yazılı kaynakları, mesleki terminolojiyi ve kavramları açıklar. -
    9 Uzmanlık alanında edindiği bilgileri sunar. -
    10 Uygulamalı çalışmaları planlar ve süreci yönetir. 5
    11 Sanat ve tasarım kuramlarını uygular. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster