Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
İngilizce
|
Dersin Sorumlusu
|
Doktor Öğretim Üyesi Kerem Güman
|
Dersi Verenler
|
1-)Doktor Öğretim Üyesi Kerem Güman
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1 Galuzin, A. (2016). Preproduction Blueprint: How To Plan Game Environments & Level Designs. World of Level Design LLC.
K2 Romero, M., & Sewell, B. (2019). Blueprints Visual Scripting for Unreal Engine. Birmingham: Packt Publishing Ltd.
|
Yardımcı Kitap
|
YK1 Nixon, D. (2017). Unreal Engine 4 for Beginners.
YK2 Li, J., Arevalo, K., & Tovar, M. (2021). Creating Games with Unreal Engine, Substance Painter, & Maya Models, Textures, Animation, & Blueprint. Boca Raton, Florida: Taylor & Francis Group, LLC.
|
Dersin Amacı
|
Bu ders, kağıt üzerinde bir bölüm tasarlama ve tasarımları hızla yineleme sürecini tanıtmaktadır. Endüstri standardı bir oyun motoru kullanarak işlevsel ve estetik açıdan yeterli bir bölüm yaratmak dersin genel amacıdır. Bu kursun önemli bir unsuru, oyun tasarımı ile bölüm tasarımı arasındaki bağlantıları, özellikle de oyuncuların farklı oyun türlerinde nasıl etkileşime girdiğini keşfetmektir.
|
Dersin İçeriği
|
Öğrenciler bireysel bir bölüm ve küçük bir grupta çalışarak bir ekip bölümü tasarlar. İşlenen konular arasında eskiz / planlama, beyaz kutu, sanat ve ses varlıklarını entegre etme, ön tanımlı senaryo tasarımları için basit etkileşimler oluşturma, kolektif işleyiş için parçacıklar ve animasyon üretimi yer alır. Öğrenciler, teknik sınırlamalar ve beklenmedik oyuncu etkileşimleri için planlama yapmayı öğrenirler. Son seviye tasarımlar, bölümün oyuncunun bakış açısından nasıl görüleceğini daha iyi anlamak için ticari bir motora uygulanır.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Sanat ve tasarım alanıyla ilgili kuram, yöntem, kavram ve kavramlar arası ilişkileri açıklar.
|
-
|
2
|
Sanat ve tasarım eseri üretim sürecinde karşılaşacağı problemleri çözer ve yeni öneriler getirir.
|
5
|
3
|
Güncel sanat anlayışını bilir.
|
-
|
4
|
Farklı disiplinlerden oluşan ekip çalışmalarına katılır ve alan bilgilerinden yararlanır.
|
5
|
5
|
Sanatsal çalışmaları ulusal ve uluslararası düzeyde değerlendirir.
|
-
|
6
|
Alanıyla ilgili gelişmeleri takip eder, yeniliğe ve gelişmeye açık olur.
|
5
|
7
|
Sanat çalışmalarını eleştirel bakış açısıyla yorumlar.
|
-
|
8
|
Uzmanlık alanındaki görsel ve yazılı kaynakları, mesleki terminolojiyi ve kavramları açıklar.
|
-
|
9
|
Uzmanlık alanında edindiği bilgileri sunar.
|
-
|
10
|
Uygulamalı çalışmaları planlar ve süreci yönetir.
|
5
|
11
|
Sanat ve tasarım kuramlarını uygular.
|
-
|