ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Video Game Level Design ADSG512 GÜZ-BAHAR 3+1 S 7
    Öğrenme Çıktıları
    1-Oyun bölümlerinin inşasında önceden var olanları ve orijinal oyun bileşenlerini yaratır.
    2-Önceden belirlenmiş kurallar, mekanikler, karakterler ve anlatı yapıları ile tutarlı oyun bölümlerinin işlevsel prototiplerini tasarlar.
    3-İşbirliğine dayalı, ekip tabanlı bir ortamda etkili bir şekilde çalışarak sorunların çözümünde başkalarına anahatlarını gösterir.
    4-Etkili proje ve kişisel zaman yönetimi ile projeleri ve belirli iş rolü etkinliklerini yürütür.
    5-Oyun bölümünde tasarımın etkinliğini tasarım teorisi ilkelerini uygulayarak değerlendirir.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14456
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14456
    Ödevler407749
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)0000
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6014848
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   209
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     6,97 ---- (7)
    Dersin AKTS Kredisi   7
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Tanıtım Bölüm tasarımı nedir K1. Oynanabilir Bölüm Ya da Tek başına Oyun Çevresi
    2 Unreal temelleri Bir bölümün yaşam döngüsü K2. Bölüm 1
    3 Kuşbakışı Haritalama K1. Adım 9
    4 Üç Boyutlu Taslak Oluşturma K1: Adım 10
    5 Bölümler ve Türler K1: Adım 2
    6 Araçlar K2. Adım 4
    7 Mîmari Katman K2. Bölüm 2.5
    8 Etkileşim Katmanı K2. Bölüm 2.6
    9 Çarpışma Katmanı K2. Bölüm 3.10
    10 Senaryo tabanlı etkileşim oluşturma K2. Bölüm 3.11
    11 Anlatı Katmanı K1. Adım 6
    12 Bölümler ve Diğer Disiplinler K1. Üretim Öncesi
    13 Prosedür Bölümler K1. Adım 11
    14 Mimari ve Seviye Tasarımı K2. Bölüm 4
    Ön Koşul -
    Ders Dili İngilizce
    Dersin Sorumlusu Doktor Öğretim Üyesi Kerem Güman
    Dersi Verenler

    1-)Doktor Öğretim Üyesi Kerem Güman

    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1 Galuzin, A. (2016). Preproduction Blueprint: How To Plan Game Environments & Level Designs. World of Level Design LLC. K2 Romero, M., & Sewell, B. (2019). Blueprints Visual Scripting for Unreal Engine. Birmingham: Packt Publishing Ltd.
    Yardımcı Kitap YK1 Nixon, D. (2017). Unreal Engine 4 for Beginners. YK2 Li, J., Arevalo, K., & Tovar, M. (2021). Creating Games with Unreal Engine, Substance Painter, & Maya Models, Textures, Animation, & Blueprint. Boca Raton, Florida: Taylor & Francis Group, LLC.
    Dersin Amacı Bu ders, kağıt üzerinde bir bölüm tasarlama ve tasarımları hızla yineleme sürecini tanıtmaktadır. Endüstri standardı bir oyun motoru kullanarak işlevsel ve estetik açıdan yeterli bir bölüm yaratmak dersin genel amacıdır. Bu kursun önemli bir unsuru, oyun tasarımı ile bölüm tasarımı arasındaki bağlantıları, özellikle de oyuncuların farklı oyun türlerinde nasıl etkileşime girdiğini keşfetmektir.
    Dersin İçeriği Öğrenciler bireysel bir bölüm ve küçük bir grupta çalışarak bir ekip bölümü tasarlar. İşlenen konular arasında eskiz / planlama, beyaz kutu, sanat ve ses varlıklarını entegre etme, ön tanımlı senaryo tasarımları için basit etkileşimler oluşturma, kolektif işleyiş için parçacıklar ve animasyon üretimi yer alır. Öğrenciler, teknik sınırlamalar ve beklenmedik oyuncu etkileşimleri için planlama yapmayı öğrenirler. Son seviye tasarımlar, bölümün oyuncunun bakış açısından nasıl görüleceğini daha iyi anlamak için ticari bir motora uygulanır.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Sanat ve tasarım alanıyla ilgili kuram, yöntem, kavram ve kavramlar arası ilişkileri açıklar. -
    2 Sanat ve tasarım eseri üretim sürecinde karşılaşacağı problemleri çözer ve yeni öneriler getirir. 5
    3 Güncel sanat anlayışını bilir. -
    4 Farklı disiplinlerden oluşan ekip çalışmalarına katılır ve alan bilgilerinden yararlanır. 5
    5 Sanatsal çalışmaları ulusal ve uluslararası düzeyde değerlendirir. -
    6 Alanıyla ilgili gelişmeleri takip eder, yeniliğe ve gelişmeye açık olur. 5
    7 Sanat çalışmalarını eleştirel bakış açısıyla yorumlar. -
    8 Uzmanlık alanındaki görsel ve yazılı kaynakları, mesleki terminolojiyi ve kavramları açıklar. -
    9 Uzmanlık alanında edindiği bilgileri sunar. -
    10 Uygulamalı çalışmaları planlar ve süreci yönetir. 5
    11 Sanat ve tasarım kuramlarını uygular. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster