ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Temel Almanca II YDA112 BAHAR 4+0 Üniversite S 4
    Öğrenme Çıktıları
    1-Günlük yaşamda kullanılan Almanca kalıpları kullanır.
    2-Almanca söylenenleri kavrar ve gereken tepkiyi verir.
    3-Öğrendikleri dahilinde beklentilere uygun Almanca çözüm üretir.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14456
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)15345
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 60224
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)0000
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 40144
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   109
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3,63 ---- (4)
    Dersin AKTS Kredisi   4
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Wegbeschreibung, Institutionen und Plätze in der Stadt, lokale Präpositionen + Dativ, Lesemagazin, Film-Stationen. K1-SAYFA-9-12
    2 Wohnen, etwas beschreiben und bewerten, Wohnungaanzeigen, Possesivartikel sein ? ihr, Genitiv bei Eigennnamen, Projekt Landeskunde. K1-SAYFA-13-16
    3 Einen Ort bewerten, nach Einrichtungen fragen, Verben mit Dativ, Personalpronomen in Dativ, Ausklang. K1-SAYFA-17-20
    4 Termine, Hilfe anbieten, um Hilfe bitten, auf Entschuldigungen reagieren, Termine vereinbaren und verabschieden, temporale Präpositionen, Lesemagazin. K1-SAYFA-25-28
    5 Pläne und Wünsche, Wünsche äußern und über Pläne sprechen, Zeitungstext, kreatives Schreiben, Präpositionen mit/ohne, Modalverb wollen, Film-Stationen. K1-SAYFA-29-32
    6 Gesundheit und Krankheit, Schmerzen beschreiben, Ratschläge geben, über Krankheiten sprechen, Imperativ (Sie), Modalverb sollen, Projekt Landskunde, Ausklang. K1-SAYFA-33-36
    7 Aussehen und Charakter, Personen beschreiben, erstaunt reagieren, Präteritum war, hatte, Perfekt nicht trennbare Verben, Wortbildung un-, Lesemagazin. K1-SAYFA-41-44
    8 Wiederholungsstation K1-SAYFA-37-40
    9 Im Haushalt, Bitten und Aufforderungen, Tagebucheintrag, Imperativ (du/ihr), Personalpronomen im Akkusativ, Film-Stationen, Projekt Landeskunde. K1-SAYFA-45-48
    10 Regeln, Meinungsäußerung, Regelbesprechung, Zeitungskolumne, Modalverben dürfen, müsssen, Ausklang. K1-SAYFA-49-53
    11 Kleidung, über Kleidung sprechen und bewerten, Aussagen verstärken, Forumsbeiträge, Komperation, Vergleiche, Lesemagazin. K1-SAYFA-57-60
    12 Wetter, Gründe angeben, über das Wetter sprechen, Postkarte, Wortbildung ?los, Konjunktion denn, Film-Stationen. K1-SAYFA-61-64
    13 Feste und Feiern, Wünsche äußern, gratulieren, Einladungen, Konjunktiv II würde, Ordinalzahlen, Projekt Landeskunde, Ausklang. K1-SAYFA-65-68
    14 Wiederholung der Themen. Wiederholung der Grammatik. K1-SAYFA-69-72
    Ön Koşul -
    Ders Dili Almanca
    Dersin Sorumlusu Öğr. Görevlisi Dr. Ebru YEMİŞENÖZÜ
    Dersi Verenler

    1-)Öğr. Gör. Dr. Ebru Yemişenözü

    Ders Yardımcıları Bölümün diğer Öğretim Görevlileri
    Kaynaklar K1-MENSCHEN Deutsch als Fremdsprache A 1.1, Kursbuch. Hueber Verlag
    Yardımcı Kitap YK1-duden.de YK2-MENSCHEN Deutsch als Fremdsprache A 1.1, Arbeitsbuch. Hueber Verlag
    Dersin Amacı Öğrencilerin Avrupa Dil Portföyü A.1 Düzeyinde iletişim kurabilecek seviyede dil bilgisine sahip olması ve bu ikinci yabancı dili etkin bir şekilde kullanabilmesi amaçlanmaktadır.
    Dersin İçeriği Öğrencilerle işlenecek bu dersin içeriğinde Alfabe Tanıtım, Kelime Bilgisi, Kelimeleri Okuma ve Heceleme, Cümle Yapısı, Olumlu ve Olumsuz Cümleler, Sayılar, Saatler, Günler, Aylar ve Mevsimler, Cümle Öğeleri (Özne, Yüklem ve Tümleç), Fiil Çekimleri (Düzenli ve Düzensiz Fiiller) ile Tekil ve Çoğul konuları işlenecektir.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Etkili ve empatik iletişim becerilerini geliştirir. -
    2 Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar. -
    3 Bilişim teknolojilerini etkili ve etil kurallara uygun kullanır. -
    4 Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. -
    5 Bir yabancı dili kullanarak öğrenim gördüğü bilim alanı ile ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri takip eder. -
    6 Bir yabancı dili Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanır. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster