CANKIRI KARATEKIN UNIVERSITY Bologna Information System


  • Course Information
  • Course Title Code Semester Laboratory+Practice (Hour) Pool Type ECTS
    Basic German II YDA112 SPRING 4+0 University E 4
    Learning Outcomes
    1- Uses German patterns related to daily life.
    2- Understands what is said in German and gives the necessary reaction.
    3-Produces a German solution that meets the expectations within the framework of what they learn
  • ECTS / WORKLOAD
  • ActivityPercentage

    (100)

    NumberTime (Hours)Total Workload (hours)
    Course Duration (Weeks x Course Hours)14456
    Classroom study (Pre-study, practice)15345
    Assignments0000
    Short-Term Exams (exam + preparation) 60224
    Midterm exams (exam + preparation)0000
    Project0000
    Laboratory 0000
    Final exam (exam + preparation) 40144
    0000
    Total Workload (hours)   109
    Total Workload (hours) / 30 (s)     3,63 ---- (4)
    ECTS Credit   4
  • Course Content
  • Week Topics Study Metarials
    1 Wegbeschreibung, Institutionen und Plätze in der Stadt, lokale Präpositionen + Dativ, Lesemagazin, Film-Stationen. R1-PAGE-9-12
    2 Wohnen, etwas beschreiben und bewerten, Wohnungaanzeigen, Possesivartikel sein ? ihr, Genitiv bei Eigennnamen, Projekt Landeskunde. R1-PAGE-13-16
    3 Einen Ort bewerten, nach Einrichtungen fragen, Verben mit Dativ, Personalpronomen in Dativ, Ausklang. R1-PAGE-17-20
    4 Termine, Hilfe anbieten, um Hilfe bitten, auf Entschuldigungen reagieren, Termine vereinbaren und verabschieden, temporale Präpositionen, Lesemagazin. R1-PAGE-25-28
    5 Pläne und Wünsche, Wünsche äußern und über Pläne sprechen, Zeitungstext, kreatives Schreiben, Präpositionen mit/ohne, Modalverb wollen, Film-Stationen. R1-PAGE-29-32
    6 Gesundheit und Krankheit, Schmerzen beschreiben, Ratschläge geben, über Krankheiten sprechen, Imperativ (Sie), Modalverb sollen, Projekt Landskunde, Ausklang. R1-PAGE-33-36
    7 Aussehen und Charakter, Personen beschreiben, erstaunt reagieren, Präteritum war, hatte, Perfekt nicht trennbare Verben, Wortbildung un-, Lesemagazin. R1-PAGE-41-44
    8 Wiederholungsstation R1-PAGE-37-40
    9 Im Haushalt, Bitten und Aufforderungen, Tagebucheintrag, Imperativ (du/ihr), Personalpronomen im Akkusativ, Film-Stationen, Projekt Landeskunde. R1-PAGE-45-48
    10 Regeln, Meinungsäußerung, Regelbesprechung, Zeitungskolumne, Modalverben dürfen, müsssen, Ausklang. R1-PAGE-49-53
    11 Kleidung, über Kleidung sprechen und bewerten, Aussagen verstärken, Forumsbeiträge, Komperation, Vergleiche, Lesemagazin. R1-PAGE-57-60
    12 Wetter, Gründe angeben, über das Wetter sprechen, Postkarte, Wortbildung ?los, Konjunktion denn, Film-Stationen. R1-PAGE-61-64
    13 Feste und Feiern, Wünsche äußern, gratulieren, Einladungen, Konjunktiv II würde, Ordinalzahlen, Projekt Landeskunde, Ausklang. R1-PAGE-65-68
    14 Wiederholung der Themen. Wiederholung der Grammatik. R1-PAGE-69-72
    Prerequisites -
    Language of Instruction German
    Responsible Lecturer Dr. Ebru YEMİŞENÖZÜ
    Instructors

    1-)Öğr. Gör. Dr. Ebru Yemişenözü

    Assistants Lecturers of the department
    Resources R1- MENSCHEN Deutsch als Fremdsprache A 1.1 Kursbuch, Hueber Verlag
    Supplementary Book AR1-duden.de AR2-MENSCHEN Deutsch als Fremdsprasche A 1.1 Arbeitsbuch, Hueber Verlag
    Goals It is aimed that students have the knowledge of language at the level of the European Language Portfolio A1 General Level and can use this second foreign language effectively
    Content Students with will be processed this course Status of Name (Simple Form, i Form, e Form, de Form and den Form), Times (Present Time, Past Time, Wide Time, Future Time), Directional Concepts, Unified sentence, Pronouns, Adjectives, Compliance Rules of Pronouns and Adjectives of topics will be covered.
  • Program Learning Outcomes
  • Program Learning Outcomes Level of Contribution
    1 Develops effective and empathic communication skills -
    2 Establishes effective oral and written communication -
    3 Uses information technologies effectively and in accordance with ethical rules -
    4 Develops a positive attitude towards lifelong learning -
    5 Follows the theoretical and practical knowledge related to the field of science by using a foreign language. -
    6 Uses a foreign language at the European Language Portfolio B1 General Level. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster