Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Cumhuriyet kavramı, Cumhuriyetin ilan edilmesi,
|
K1-Bölüm-1
|
2
|
Siyasi alanda yapılan inkılaplar.
|
K1-Bölüm-1
|
3
|
Sosyal alanda yapılan inkılaplar.
|
K1-Bölüm-2
|
4
|
Eğitim ve kültür alanında yapılanİnkılaplar
|
K1-Bölüm-3
|
5
|
Ekonomik alanda yapılan inkılaplar
|
K1-Bölüm-7
|
6
|
Hukuk alanında yapılan İnkılaplar
|
K1-Bölüm-2
|
7
|
Atatürk döneminde çok partili hayata geçiş denemeleri.
|
K1-Bölüm-1
|
8
|
Atatürk döneminde çok partili hayata geçiş denemeleri.
|
K1-Bölüm-9
|
9
|
Atatürk`ün kişisel özellikleri ve Atatürkçü düşünce sistemi
|
K1-Bölüm-6
|
10
|
Cumhuriyetin temel ilkeleri
|
K1-Bölüm-6
|
11
|
Atatürk`ün ölümü ve İsmet İnönü`nün Cumhurbaşkanı seçilmesi sonrası gelişmeler
|
K1-Bölüm-8
|
12
|
İsmet İnönü döneminde Türkiye Cumhuriyeti?nin iç ve dış politikası.
|
K1-Bölüm-9
|
13
|
II. Dünya Savaşı sonrasında Türkiye
|
K1-Bölüm-9
|
14
|
Demokrat Parti?nin kurulması, politikaları ve 1960 Darbesi
|
K1-Bölüm-7
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Ögr. Gör. Dr. Ebubekir Keklik
|
Dersi Verenler
|
1-)Doçent Dr Ebubekir Keklik 2-)Öğretim Görevlisi Engin Deniz 3-)Öğretim Görevlisi İsmail Kalaycı 4-)Öğretim Görevlisi İsa Yıldırım
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1.YalçınD.(2022).Türkiye CumhuriyetiTarihi II, Atatürk AraştırmaMerkezi: Ankara.
K2. Goloğlu, M. (2011).DevrimlerveTepkileri, Türkiye İşBankasıKültürYayınları: İstanbul.
K3. Lewis, B. (2000). Modern Türkiye?ninDoğuşu, Türk TarihKurumu: Ankara.
.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Türkiye Cumhuriyeti?nin kuruluşunu, Atatürk İlke ve İnkılaplarını öğrenmek.
|
Dersin İçeriği
|
Atatürk ilke ve İnkılapları ve Türkiye Cumhuriyeti?nin kuruluşu
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Etkilive empatik iletişim becerilerini geliştirir
|
4
|
2
|
Sosyal, kültürel hakların evrenselliğini destekler
|
3
|
3
|
Analitik ve eleştirel düşünceile konuları değerlendirir
|
3
|
4
|
Sözlü ve yazılı olarak etkili iletişim kurar
|
4
|
5
|
Bilişim teknolojilerini etkili ve etik kurallara uygun kullanır
|
4
|
6
|
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
|
4
|
7
|
Tarihi olaylar hakkında edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir
|
3
|
8
|
Tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar.
|
4
|