ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Türk Dili II TDİ102 BAHAR 2+0 Üniversite Z 2
    Öğrenme Çıktıları
    1-Kompozisyon kavramını anlar ve kompozisyon kurmayı öğrenir
    2-Sözlü ve yazılı ifade türleri hakkında teorik bilgi edinir.
    3-Edebi metin incelemeleri yapabilir ve edebiyat zevki kazanır.
    4-Sözlü ve yazılı anlatımın önemini kavrayıp yetkinlik kazanma çabasına girer
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Öğr. Gör. Fikret KEDERSİZ
    Dersi Verenler

    1-)Öğretim Görevlisi Fikret Kedersiz

    2-)Doçent Dr. Kazım Çandır

    3-)Öğretim Görevlisi Adem Arslan

    4-)Öğretim Görevlisi Dr. Mustafa Alan

    5-)Öğretim Görevlisi Dr. Bestami Bilge

    Ders Yardımcıları Dr. Öğr. Gör. Kazım Çandır, Öğr. Gör. Bestami Bilge , Öğr. Gör. Mustafa Alan
    Kaynaklar SARI, Mehmet (2011). Fakülte ve Yüksekokullar için Türk Dili Ders Kitabı, Okutman Yay. Ankara.
    Yardımcı Kitap AKYÜZ, Çiğdem (2010). Manas Destanı?nda Alp Kadın Tipi, Mukaddime Sayı: 1. ARICI, Ali Fuat (2004). Tür Özellikleri ve Tarihlerine Göre Türk ve Dünya Masalları, A.Ü. Türkiyat Araştırmaları Enstitüsü Dergisi sayı:26, Erzurum. ATAY, Falih Rıfkı (2004). Çankaya, Pozitif Yay. İstanbul. BANG, W. ARAT, R. Rahmeti (1936). Oğuz Kağan Destanı, Burhaneddin Basımevi, İstanbul. BORATAV, Pertev Naili (1984). Köroğlu Destanı, Adam Yayıncılık, İstanbul. BOZ, Erdoğan (2005).Türk Dili I-II, Afyon Eğitim Sağlık ve Bilimsel Araştırma Vakfı Yayınları, Afyonkarahisar. ÇAĞBAYIR, Yaşar (2007). Ötüken Türkçe Sözlük1-5, Ötüken Yayınları, İstanbul. ELÇİN, Şükrü (1963). Atların Doğuşları İle İlgili Efsaneler, Türk Folklor Araştırmaları, İstanbul. ELÇİN, Şükrü(1986). Halk Edebiyatına Giriş, Kültür ve Turizm Bakanlığı Yayınları, Ankara ERGİN, Muharrem (2008). Dede Korkut Kitabı, 41. Baskı, Boğaziçi Yayınları, İstanbul. DİLÇİN,Cem (1995).Örneklerle Türk Şiir Bilgisi, Türk Dil Kurumu Yayınları, Ankara. Güzel Yazılar Şiirler, Türk Dil Kurumu Yayınları, Ankara 1997. KAPLAN,Mehmet(2001).Şiir Tahlilleri II, Dergah Yayınları, İstanbul. KAPLAN, Mehmet (2005). Oğuz Kağan-Oğuz Han Destanı, Türk Edebiyatı Üzerinde Araştırmalar 3, Tip Tahlilleri, Dergâh Yayınları, İstanbul, s.11-25. KARAALİOĞLU, Seyit Kemal(1983). Ansiklopedik Edebiyat Sözlüğü, İnkılap ve Aka Kitabevleri, İstanbul. KARAALİOĞLU(1995) Seyit Kemal, Sözlü/Yazılı Kompozisyon Konuşmak ve Yazmak Sanatı, İnkılâp Kitabevi,26. Baskı İstanbul. KAVCAR, Cahit, Ferhan OĞUZKAN, AKSOY (2004). Yazılı ve Sözlü Anlatım, Anı Yay. 5.Baskı, Ankara. KÖPRÜLÜ, M. Fuad (2002). Selçukîler Zamanında Anadolu?da Türk Medeniyeti, Milli Tetebbûlar Mecmuası, C.II, No:5, s.214. KÜÇÜK,Sebahattin, (1994).Bâkî Divanı, Türk Dil Kurumu Yayınları, Ankara. MADEN, Sedat (2008). Türk Edebiyatında Seyahatnameler ve Gezi Yazıları, A.Ü. Türkiyat Araştırmaları Enstitüsü Dergisi Sayı 37 Erzurum. ÖGEL, Bahaeddin (1971). Türk Mitolojisi, Ankara. PİLANCI,Hülya (editör),(2006).Türk Dili, Anadolu Üniversitesi Yayını No: 1473, Açık Öğretim Fakültesi Yayını No: 786, Eskişehir. SARI,Mehmet( 2011).Türk Dili Ders Kitabı, Okutman Yayıncılık, Ankara. TEZEL, Naki (1997). Türk Masalları I-II, Kültür Bakanlığı Yayınları, Ankara. TOLKİEN, J.R.R. (1999). Peri Masalları Üzerine (Çeviri: Serap Erincin), Altıkırkbeş Yayınları, İstanbul. YARDIMCI, Mehmet (2007). Destanlar, Ürün Yayınları, Ankara.
    Dersin Amacı Kompozisyonun tanımını ve genel özelliklerini öğretmek, Yazılı ve sözlü kompozisyon türlerinin genel özelliklerini kavratmak. Kompozisyon hakkında edinilen teorik bilgilerden hareketle metin incelemesi yapma yetişi geliştirmek ve metin kurma kabiliyeti kazandırmak.
    Dersin İçeriği Okuma türleri ve okuma yöntemleri; kompozisyon (tema, konu, hayal), kompozisyonda ana düşünce ve yardımcı düşünceler, düşünceyi geliştirme yolları; paragraf ve paragraf oluşturma; anlatım düzeni ve biçimleri; edebî nitelik taşıyan yazılar (şiir, destan, fabl, masal, hikâye, roman, tiyatro), düşünce ve bilgi aktaran yazılar (makale, deneme, eleştiri, fıkra, sohbet, gezi, hatıra, röportaj, biyografi), yazışmalar (dilekçe, öz geçmiş, resmi yazılar, mektup, rapor, tutanak, karar, duyuru); güzel, etkili, doğru konuşma; sözlü anlatım türleri (açık oturum, mülakat, nutuk, seminer, konferans, panel, sempozyum, münazara)
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster