|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
|
1
|
Türkçeyi doğru, güzel ve etkili biçimde kullanabilme.
|
4
|
|
2
|
Türkçenin yapısı ve işleyişi hakkında sahip olunan bilgilerden hareketle fikir üretebilme.
|
4
|
|
3
|
Ana dili öğretiminin mantığını kavrayabilme.
|
5
|
|
4
|
Duygu ve düşüncelerini sözlü ve yazılı olarak etkili ve anlaşılır biçimde ifade edebilme.
|
5
|
|
5
|
Etkili iletişim kurabilme becerisi.
|
4
|
|
6
|
Okuma, dinleme, konuşma ve yazma öğrenme alanlarında etkinlik üretebilme becerisi.
|
4
|
|
7
|
Zengin bir kelime dağarcığına sahip olabilme.
|
4
|
|
8
|
Türk Dili, kültürü ve sanatı alanında estetik bir zevke sahip olabilme
|
4
|
|
9
|
Türk dilinin farklı dönemlerde meydana getirilmiş eserlerini metnin dili, tarihi, edebî değeri, şekil özellikleri, döneminin ve içinde yaşadığımız zamanın sanat anlayışı açısından - çözümleyebilme
|
5
|
|
10
|
Milli, manevi ve evrensel değerlere duyarlı olabilme.
|
5
|
|
11
|
Türk Dili öğretiminde bilgi teknolojilerini etkili bir şekilde uygulayabilme.
|
5
|
|
12
|
Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilme.
|
5
|
|
13
|
Sosyal ve kültürel hakların evrenselliğini destekler, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar.
|
5
|
|
14
|
Türk Dili alanındaki çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır.
|
5
|
|
15
|
Türk Dili alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
|
5
|