ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Kritik Düşünce ve Problem Çözümü OSD108 GÜZ-BAHAR 3+0 Üniversite S 4
    Öğrenme Çıktıları
    1-Olgulara ilişkin yargıda bulunmak için kritik düşünme becerisini kullanır.
    2-Olguları tarafsız ve akılcı analiz etmede eleştirel düşünme standartlarını uygular.
    3-Olguları doğru tanımlamayı zorlaştıran tutarsızlıkları ve düşünce bozukluluklarını tespit etmede kritik düşünme becerilerini kullanır
    4-Problemler arasındaki benzerlikleri ve farklılıkları analiz eder.
    5-Problemi tanımlamak ve çözmek için problem çözme becerilerini geliştirir.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14342
    Ödevler2011010
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)2011010
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6012525
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   129
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     4,3 ---- (4)
    Dersin AKTS Kredisi   4
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Düşünme Nedir? K1- BÖLÜM-1
    2 Aydınlanma Nedir? K1- BÖLÜM-2
    3 Kritik Düşünme Nedir? K2- BÖLÜM-1
    4 Kritik Düşünme Becerileri Nelerdir? K2-BÖLÜM-2
    5 Kritik düşünmenin standartları nelerdir? K2- BÖLÜM-5
    6 Akıl yürütme biçimleri nelerdir? K2- BÖLÜM-9
    7 Problem çözme süreçleri nelerdir? K2- BÖLÜM-8
    8 Karar verme ne demektir? Karar verme süreçleri nelerdir? K2- BÖLÜM-10
    9 Etik karar verme ne demektir? Etik karar verme ilkeleri nelerdir? K2- BÖLÜM-14
    10 Olgu tartışması-I K2. S.20-21
    11 Olgu tartışması-II K2. S. 41-43
    12 Olgu tartışması-III K2. S. 65-66
    13 Olgu tartışması-IV K2. S. 217-219
    14 Olgu tartışması-V K2. S. 379-381
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç. Dr. Kemal DİL, Doç. Dr. Satı DİL
    Dersi Verenler

    1-)Profesör Dr. Kemal Dil

    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Nosich M.G. (2012). Eleştirel Düşünme Rehberi Çev: Birsen Aybek., Anı Yayıncılık, Ankara. K2. Paul, R. & Elder, L. (2012). Critical thinking: Tools For Taking Charge of Your Learning and Your Life, Pearson Education, USA.
    Yardımcı Kitap YK1. Carroll, R.T. (2007). Teaching criticalthinking. [Online] Available: http://www.skepdic.com/essays1 YK2. Johnson, A.P. (2000). Upand out: using creative and critical thinking skills to enhance learning. Boston: Ally &Bacon, USA.
    Dersin Amacı Bu ders, bilginin hızlı bir biçimde üretildiği ve paylaşıldığı bir dünyada sorgulayıcı ve seçici olabilmeyi, birçok kaynaktan elde edilen bilgi toplayabilmeyi, kritik düşünme süreçlerini kullanarak değerlendirme yapabilmeyi; eğitim-öğretim ortamlarında kritik düşünme tutumu geliştirebilmeyi amaçlamaktadır.
    Dersin İçeriği Bu dersin içeriğini düşünme, aydınlanma, kritik düşünme, kritik düşünme becerileri, kritik düşünme standartları, akıl yürütme biçimleri ve problem çözme ilkeleri oluşturmuştur.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Etkili ve empatik iletişim becerilerini geliştirir -
    2 Sosyal ve kültürel hakların evrenselliğini destekler -
    3 Analitik ve eleştirel düşünce ile beraber konuları değerlendirir -
    4 Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar -
    5 Bilişim teknolojilerini etkili ve etik kurallara uygun kullanır -
    6 Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster